Dienstregeling 2018 beschikbaar

Toon eerste bericht

161 reacties

Reputatie 5
De NS is in de Benelux (dus niet in Duitsland) nog steeds rechthebbende op het woordmerk Intercity in verband met vervoersdiensten. NS kan bezwaar maken of een vergoeding vragen wanneer anderen dat merk willen gebruiken. Of ze dat doen, of een "licentie om niet" afgeven is hun keuze.
Reputatie 6
Badge
Tuurlijk, en de Albert Heijn was de eerste thee-verkoper van Nederland. Ooit een rechtszaak gezien omdat de Dirk ook thee verkoopt?
Reputatie 5
Wel als Dirk z'n eigen thee "Perla" of "Pickwick" zou noemen...
Reputatie 6
Badge
Wel als Dirk z'n eigen thee "Perla" of "Pickwick" zou noemen...

Gelukkig heet het ''1 De Beste''.
hoewel ik denk dat ze het op de borden gewoon "sneltrein/stoptrein" gaan noemen. Voor de reiziger boeit het niks. Iedereen noemt een sprinter ook gewoon stoptrein.
Nee, dat loopt gelijk met wat richting reisplanner gaat. Ligt een stamtabel o.b.v. tns aan ten grondslag.
Reputatie 4

Als ST 310 om .13/.43 (zelfde) aankomt en om .19/.49 (+1m) vertrekt is er geen vuiltje aan de lucht.

Dan moet de S 179 om .46 ipv .49 vertrekken uit Almelo, om vervolgens 6 minuten stil te staan op Nijverdal. De ST 310 eerder laten vertrekken (.46) geeft een te korte kering (3 min), en eerder laten aankomen (.41) in Almelo gaat niet vanwege de ST 70 naar spoor 4 (.40). Er moet een betere oplossing zijn.
Reputatie 5
Al die zaken gaan me allemaal te ver met al die cijfers, haha. Maar er zijn dus mogelijkheden
Reputatie 1
Werk je soms bij een fabriek die alleen in Emmen staat ofzo? Jeetje wat een afstand reis jij toch voor je werk, ik zou het er nooit voor over hebben.

Wie zegt dat ik voor m'n werk naar Emmen reis ? 😉
Reputatie 1
Ik neem niet aan dat Niels iedere dag een reis van meer dan 4 uur maakt.

Dat klopt !
Teleurstellend de nieuwe dienstregeling, Amsterdam, Schiphol en Utrecht worden verder geupgradet en de rest hangt er maar een beetje bij en is blijkbaar niet interesant voor de NS.
We blijven aanmodderen met een onbetrouwbare HSL tussen Den Haag en Eindhoven die meer niet dan wel rijdt.
Denk vaak met weemoed terug aan die Den Haag-Venlo verbinding die een stuk betrouwbaarder was.
Nu oud materiaal zonder wifi en haperende airco en zo vaak "Rijdt niet" op de borden. Maar Venlo moest zonodig via Utrecht met schiphol verbonden worden ipv via Tilburg, Breda en de HSL.
Ook vreemd dat een miljoenen agglomeratie Rijnmond-Den Haag geen enkele directe verbinding met Duitsland heeft.
Nee want een 10 minuten dienst op het paradepaardje van de NS is belangrijker en alles moet via Utrecht zodat heel het NS net in de soep loopt als daar een storing is.
Badge
Teleurstellend de nieuwe dienstregeling, Amsterdam, Schiphol en Utrecht worden verder geupgradet en de rest hangt er maar een beetje bij en is blijkbaar niet interesant voor de NS.
We blijven aanmodderen met een onbetrouwbare HSL tussen Den Haag en Eindhoven die meer niet dan wel rijdt.
Denk vaak met weemoed terug aan die Den Haag-Venlo verbinding die een stuk betrouwbaarder was.
Nu oud materiaal zonder wifi en haperende airco en zo vaak "Rijdt niet" op de borden. Maar Venlo moest zonodig via Utrecht met schiphol verbonden worden ipv via Tilburg, Breda en de HSL.
Ook vreemd dat een miljoenen agglomeratie Rijnmond-Den Haag geen enkele directe verbinding met Duitsland heeft.
Nee want een 10 minuten dienst op het paradepaardje van de NS is belangrijker en alles moet via Utrecht zodat heel het NS net in de soep loopt als daar een storing is.

Hoezeer ik ook tegen PHS ben, de treindienst op de A2-corridor heeft geen effect op de verbinding Den Haag - Eindhoven en verder. De intercity Den Haag - Eindhoven kan sowieso niet door naar Venlo vanwege materieeltekort. En al was er materieel genoeg, door naar Duitsland is helemaal uitgesloten vanwege enkelspoor tussen Kaldenkirchen en Dülken. De Duitse overheid moet hierin investeren, maar heeft dit zo laag op de prioriteitenlijst staan dat ze er op z'n vroegst pas in 2030 serieus over gaan nadenken.
De verbinding Schiphol - Utrecht - Venlo is dus juist een voordeel voor reizigers tussen Eindhoven en Venlo. Anders hadden die slechts een karige pendelintercity Eindhoven - Venlo.

Reageer