Dienstregeling 2018 (Flevoland)

• 25 oktober 2017
  • 8 reacties
  • 560 Bekeken

Reputatie 7
Dit topic toont de grootste verandering die er in de provincie Flevoland zal plaatsvinden met de nieuwe dienstregeling.
Valt je iets op, of heb je ergens vragen over? Stel gerust jouw vraag in dit topic!

Extra late Sprinter van Amsterdam Centraal via Weesp naar Almere Centrum
Woensdag- en donderdagnacht rijdt de één na laatste Sprinter Amsterdam Centraal-Weesp (trein 14691 vertrek 0:23 uur) voortaan door naar Almere Centrum. Er rijden daarom geen NS-bussen meer van Weesp naar Almere Centrum in aansluiting op deze trein en in aansluiting op de een-na-laatste Sprinter Hoofddorp-Weesp (trein 4389 vertrek 23.48 uur). Vanaf Almere Centrum rijdt voortaan de aansluitende NS-bus naar Lelystad Centrum (aankomst 01:54 uur).

8 reacties

Ik reis met een maandtrajectkaart tussen Lelystad en Hilversum. Soms reis ik ook door naar Utrecht. Op Almere Centraal is een redelijk aansluiting gerealiseerd en ik zie daar altijd massaal mensen gebruik van maken. Het beeld wat ik heb is dan ook dat er tussen de richting Lelystad en de richting Utrecht veel mensen reizen.

De trein tussen Almere en Utrecht gaat dus niet verder dan Almere. Mijn vraag is, als er inderdaad zo veel mensen gebruik maken van deze overstap, waarom wordt dan het traject van de trein vanuit Utrecht niet doorgetrokken naar Lelystad? Ik denk dat er heel veel mensen blij worden en geholpen zijn als er rechtstreeks naar Hilversum en Utrecht gereist kan worden. Bovendien zullen ook veel meer mensen er voor kiezen gebruik te maken van het openbaar vervoer wanneer de reistijd op deze manier 10-15 minuten verkort kan worden.
Nog een argument. De trein die vanuit Lelystad genomen moet worden voor de aansluiting in Almere valt bijzonder vaak uit. Daardoor is er regelmatig niet eens een redelijke aansluiting richting Utrecht. Het doortrekken van de lijn vanuit en naar Utrecht tot minimaal Lelystad is hard nodig.

Leest de NS dit forum eigenlijk?
volgens mijn werkt ¨¨Thomas NS¨ bij de NS. Misschien is het handiger om het een nieuw topic te openen. Dit topic gaan over de wijzingen zie zijn ingevoerd per dec 2017.
Momenteel rijden er slechts 2 sprinters p.u. tussen Almere en Utrecht. Dit zijn toch 2 (middel-) grote steden met tot nu een beperkte verbinding. Wanneer komt hier verandering in?
Een begrijpelijke vraag Ravi. Momenteel is er niet meer ruimte op het spoor om meer rechtstreekse treinen te laten rijden. Met 7 minuten extra reistijd kun je eventueel gebruik maken van de IC-optie via Amsterdam-Zuid overigens.
We noteren alle wensen die leven qua dienstregeling en ik zet deze erbij.
Reputatie 7
Badge +3
@Ravi
Zo lang er zo weinig reizigers zijn is twee keer per uur ruimschoots genoeg.
Reputatie 5
4x per uur waarvan twee keer 7 minuten extra reistijd is toch meer dan voldoende aanbod?
Bedankt voor de reacties, het zijn vooral de piekmomenten i.c.m. af en toe korte treinen die voor problemen zorgen. Het is geen pretje om +30 min te staan in de trein 😉. Verder is 7 min extra reistijd ook te overzien.

Reageer