Dienstregeling 2018 (Gelderland)

• 25 oktober 2017
  • 64 reacties
  • 2304 Bekeken

Toon eerste bericht

64 reacties

Reputatie 7
Badge +3
De treinen van DB naar Dortmund en Munster zijn niet nieuw en gewoon rood.

De nieuwe treinen van Eurobahn zijn blauw, wit en grijs maar het blauw is wel een ander kleur blauw dan dat van de Overijsselse treinen.
Reputatie 5
Ja die van DB wist ik, zal eens zoeken naar een afbeelding van die eurobahn.
Ah found it:

http://www.bahnonline.ch/bo/23768/fabrikneuer-stadler-flirt-3-fuer-keoliseurobahn-in-hennigsdorf-bei-berlin.htm
Reputatie 4
Kunnen we terugkeren naar Gelderland qua discussie!
Badge
[...]
Andere vervoerder regionale spoorlijnen Oost-Nederland
De treindienst Zwolle-Kampen wordt overgenomen door Keolis Nederland (voorheen Syntus). Op deze lijn wordt het nieuwe station Zwolle Stadshagen geopend. Ook de treindienst Zwolle-Enschede wordt overgenomen door Keolis Nederland. Op deze lijn wordt de nieuwe sneltrein Raalte-Enschede geïntroduceerd.

De treinen van Keolis Nederland en Arriva op de trajecten Zwolle-Kampen, Zwolle-Enschede, Zwolle-Emmen, Almelo-Mariënberg en Zutphen-Oldenzaal gaan rijden onder de nieuwe merknaam Blauwnet. Let erop dat u uit- en opnieuw incheckt wanneer u wisselt van vervoerder. [...]

@Waldo G: ja maar hij begon! ;)
Wat is hier 'Gelderland' aan? Ja, Zutphen en Lochem maar is dat 't echt waard?
Reputatie 5
Daarom is het useless om een aparte sectie te hebben voor overijssel en gelderland, voeg die twee gewoon samen, of we moeten de keolis-sessie maar verplaatsen naar Overijssel
Badge
Was het niet überhaupt useless om voor elke provincie een apart topic aan te maken? Het is toch wel duidelijk dat dit voor verwarring zorgt en de discussie opbreekt. Verschillende topics over verschillende wijzigingen (PHS, Blauwnet, lijnvoering Friesland, internationaal etc.) was dan misschien nog een beter idee geweest.
Overigens: bij Zuid-Holland zag ik ook al iets over Boxtel staan. :?
Reputatie 7
..:: Aanpassingen per 5 februari 2018 ::..

Herstel aansluitingen in Geldermalsen in vroege ochtend en in avonduren
In de vroege ochtend en in avonduren zal de Sprinter Tiel-Geldermalsen (treinserie 6000) 2 minuten vroeger rijden en de Sprinter ’s-Hertogenbosch-Geldermalsen (treinserie 6900) 1 minuut vroeger. Hierdoor wordt de aansluiting op de verbinding Tiel-’s-Hertogenbosch in beide richtingen hersteld.
Sinds vorig jaar rijd er in het weekend (vrijdag en zaterdag) een nacht trein tussen Arnhem en Nijmegen, die niet op tussen gelegen stations stopt. De laatste sprinter vanuit Nijmegen gaat al om 0:01

Zelf woon ik bij station Arnhem Zuid en ga regelmatig naar Nijmegen naar een concert, Graag zou ik zien dat er een trein die later uit Nijmegen vertrekt en stopt op tussen gelegen stations.

Kunnen de nacht treinen niet op de tussen gelegen stations stoppen?
Of kan er geen extra sprinter komen, rond 0:30 (en wellicht om 1:00)?
En is er een kans dat dit in de toekomst gaat veranderen?
Hoi, sinds 5 februari is de overstap Tiel-Den Bosch in Geldermalsen in de vroege ochtenduren dus verbeterd (2 minuten vroeger uit Tiel vertrekken), maar in Geldermalsen is sindsdien wel iets raars aan de hand: De sprinter naar Den Bosch zou op die vroege tijdstippen vanaf spoor 4a moeten vertrekken, het spoor waar normaal alleen de Arriva-trein naar Dordrecht staat, maar machinisten rijden bijna allemaal door naar spoor 4b waar hij voor 5 februari vertrok (en nu overdag nog steeds), ik denk door de macht der gewoonte. Kan iemand aan hen doorgeven dat ze 's ochtends vroeg en 's avonds na de spits vanaf spoor 4a moeten vertrekken (of iig halverwege 4a/4b), zodat het niet elke ochtend toch nog spannend is of we de overstap halen? Bedankt!
Reputatie 7
@Whosvegas en @Math86
Ik ga kijken wat ik voor jullie kan achterhalen en kom z.s.m. terug met een antwoord. Bedankt voor het meedenken en het constateren van mogelijke tekortkomingen, waarderen wij heel erg!
Reputatie 3
Sinds vorig jaar rijd er in het weekend (vrijdag en zaterdag) een nacht trein tussen Arnhem en Nijmegen, die niet op tussen gelegen stations stopt. De laatste sprinter vanuit Nijmegen gaat al om 0:01

Zelf woon ik bij station Arnhem Zuid en ga regelmatig naar Nijmegen naar een concert, Graag zou ik zien dat er een trein die later uit Nijmegen vertrekt en stopt op tussen gelegen stations.

NS stemt het aantal treinen af op de vervoervraag. Daarnaast rijden er in de weekenden op enkele trajecten extra treinen 's nachts in opdracht van regionale overheden. Deze overheden betalen hiervoor een bijdrage zodat het voor NS mogelijk is deze treinen te rijden. De nachttreinen die u noemt rijden in opdracht van de provincie Gelderland. Hiervoor zijn dus specifieke contracten afgesloten. Ik zal uw signaal doorgeven maar omdat hier sprake is van een specifiek contract kan ik u geen toezeggingen doen. Verder geldt in het algemeen de mogelijkheden om treinen te rijden 's nachts veel beperkter zijn i.v.m. de noodzakelijke ruimte voor onderhoud aan het spoor. Extra stops in treinen betekenen extra reistijd en dit kan vanwege dit onderhoud ook betekenen dat een trein niet meer in te passen is in de dienstregeling.
Reputatie 3
Hoi, sinds 5 februari is de overstap Tiel-Den Bosch in Geldermalsen in de vroege ochtenduren dus verbeterd (2 minuten vroeger uit Tiel vertrekken), maar in Geldermalsen is sindsdien wel iets raars aan de hand: De sprinter naar Den Bosch zou op die vroege tijdstippen vanaf spoor 4a moeten vertrekken, het spoor waar normaal alleen de Arriva-trein naar Dordrecht staat, maar machinisten rijden bijna allemaal door naar spoor 4b waar hij voor 5 februari vertrok (en nu overdag nog steeds), ik denk door de macht der gewoonte. Kan iemand aan hen doorgeven dat ze 's ochtends vroeg en 's avonds na de spits vanaf spoor 4a moeten vertrekken (of iig halverwege 4a/4b), zodat het niet elke ochtend toch nog spannend is of we de overstap halen? Bedankt!

Bedankt voor deze melding. Volgens mijn informatie zouden deze sprinters inderdaad 's avonds op 4A moeten stoppen en niet op 4B. Ik heb de melding doorgegeven.
Reputatie 7
Bedankt Frank Visser, zo snel heb ik nog nooit terugkoppeling ontvangen.

NS stemt het aantal treinen af op de vervoervraag. Daarnaast rijden er in de weekenden op enkele trajecten extra treinen 's nachts in opdracht van regionale overheden. Deze overheden betalen hiervoor een bijdrage zodat het voor NS mogelijk is deze treinen te rijden. De nachttreinen die u noemt rijden in opdracht van de provincie Gelderland. Hiervoor zijn dus specifieke contracten afgesloten. Ik zal uw signaal doorgeven maar omdat hier sprake is van een specifiek contract kan ik u geen toezeggingen doen. Verder geldt in het algemeen de mogelijkheden om treinen te rijden 's nachts veel beperkter zijn i.v.m. de noodzakelijke ruimte voor onderhoud aan het spoor. Extra stops in treinen betekenen extra reistijd en dit kan vanwege dit onderhoud ook betekenen dat een trein niet meer in te passen is in de dienstregeling.

Bedankt voor je antwoord!

Reageer