Dienstregeling 2018: Intercity Amsterdam - Dordrecht graag weer door naar Breda!

Toon eerste bericht

58 reacties

Reputatie 7
Volgens mij is dat al vaak zat gezegd door de NS, maar de ICD e de IC Ehv - Gvc, moet inderdaad echt beter 😉
Reputatie 7
Heb overigens begrepen dat normaal gezien de HSL niet zo makkelijk omgeleid kan worden door capaciteitsproblemen met goederentreinen. Er zijn op het conventionele spoor goederentreinen gepland, waarmee een conflict zou komen. Die hebben gisteren niet gereden, omdat ze niet langs de verstoring in het zuiden van het land konden.
Reputatie 1
Klopt wat je zegt over de goederentreinen. Waar Dordrecht ook een mooie verbinding mee heeft is vanaf de kijfhoek naar Blerick - Venlo voor goederentreinen. Helaas moeten wij van NS het spoor delen met andere gebruikers. Dit wordt door ProRail in de gaten gehouden dat niet 1 bedrijf alleen maar voordeel heeft.

Wat ik begrepen heb is als de versperringsmaatregel ingaat die in het begin gepost is (men is nog bezig met het helemaal uitwerken of zoiets) de 1100 en de 900 serie treinen overnemen die al rijden. Zo is dus de plan dat de 1100 de 2400 overneemt (ic Lelystad - Dordrecht) tussen Rotterdam en dordrecht, en de sprinter overneemt tussen dordrecht en Breda.

Hierdoor zou de ic een half uur vertraging oplopen en in het tijdpad van de volgende trein kunnen rijden.
Reputatie 6
De bedachte alternatieve dienstregeling bij verstoring op de HSL - zoals gepost door Jan-Mark - blijkt dus niet haalbaar wanwege capaciteitsproblemen door goederentreinen? Zoiets verzin je toch niet?
Reputatie 1
Bertus dat is het grote nadeel. Het spoor is over bezet op sommige trajecten. Dan heb je ook nog eens dat wij plaats moeten maken voor goederentreinen als de goederen sporen (Betuwe route) in onderhoud is. Hier hadden we vorig jaar veel last van met de ic naar Venlo. Je zat bijna altijd achter een vertraagde goederentrein.

Als er een nieuw beveiligingssysteem komt voor de treinen (het ertms verhaal) zouden we krapper op elkaar kunnen rijden en dus ook weer meer treinen. Helaas blijft de overheid dit weer uitstellen.
Dat is prima hoor.

Over de IC direct en de HSL is ondertussen al genoeg gezegd en er wordt aan gewerkt, maar dat is niet van de een op de andere dag opgelost. Dreigementen om de auto te pakken ipv de trein heb ik nog nooit gesnapt, nu dus ook niet.

De A16 staat elke dag vast in de spits, dus ik hoop dat je het daar beter naar je zin gaat hebben.

Er is nog lang niet genoeg over gezegd, want blijkbaar dringt het bij NS niet door. Tientallen jaren lang heeft de verbinding Venlo-Den Haag CS probleemloos gefunctioneerd over de conventionele route, tot volle tevredenheid van de reizigers. Dat de NS opeens in hun maag zat met die HSL door het uitvallen van de Fyra, en daarom die al tientallen jaren lang probleemloze verbinding daarvoor opgeofferd heeft, onder het mom van "ja maar, reizigers gaan het écht fijn vinden als ze zomaar 5 of 10 héle minuten eerder in Den Haag aankomen", is natuurlijk gewoon bullshit. Dat heeft niks te maken met kijken naar de reizigers, maar alles met een stuk HSL waar men opeens mee in de maag zat, die nooit is bedoeld voor de verbinding Venlo-Den Haag, maar men moest er opeens iets mee...

En vele reizigers zijn gewoon de dupe, en niet in het minst de reizigers die naar Dordrecht willen. Kan je nou wel opeens gaan argumenteren over reizigersaantallen op Dordrecht enzo, maar blijkbaar heeft de Venlo-Den Haag lijn vele decennia kostendekkend en tot volle tevredenheid via Dordrecht kunnen rijden, dus ook dat argument vind ik dan bullshit.

En waar we dan nu mee opgescheept zitten is een lijn die om de haverklap om welke reden dan ook stil ligt (defect materieel, te veel wind, schakelproblemen, weet ik veel), en reizigers die in de kou staan. Nou, applaus.

Sluit ik me compleet bij aan! Ik reis 5 dagen per week heen en weer van Tilburg naar Venlo en ik snap niet waarom ze dit traject zo hard om zeep hebben geholpen, ook met een geringe 2 min overstap in Eindhoven die ik nu al ruim 8 van de 10 keer heb gemist doordat m'n trein vertraagd binnenkwam of wat voor reden dan ook!

Ik zie dit traject in de toekomst het liefst weer hersteld en hoop dat ze in de dienstregeling van 2018 Den Haag - Eindhoven weer doortrekken naar Venlo
Reputatie 7
Badge +3
Dat gaat niet gebeuren. De intercity naar Venlo blijft naar Schiphol rijden en de trein Eindhoven-Den Haag blijft via de HSL rijden.
Reputatie 6
Dat gaat niet gebeuren. De intercity naar Venlo blijft naar Schiphol rijden en de trein Eindhoven-Den Haag blijft via de HSL rijden.

Jammer, maar gelukkig is mijn gebroken pols weer geheeld en mag en kan ik weer auto rijden! Heerlijk!

Verder zal het geklungel met deze verbinding mijn derrière oxyderen, net zoals NS dat met de noodkreten van haar klanten doet.

Houdoe en gegroet!

Reageer