Dienstregeling 2018 (Limburg)

• 25 oktober 2017
  • 34 reacties
  • 1685 Bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

Reputatie 4
En Hoensbroek naar Eindhoven door via Heerlen te reizen. Met duurdere abonnementen is dat toegestaan. Kan een aantal minuten schelen, Sheila-baas!
Reputatie 3
Ik kan er niet over uit hoe slecht deze nieuwe dienstregeling is. Wat voorheen een reis was van een uur tot Max een uur en 15 min is nu dik ander half uur omdat mensen 25 minuten op Sittard moeten wachten voor een stoptrein! Ik reis iedere dag het traject van Hoensbroek naar Eindhoven en weer naar huis, maar mijn reistijd is nu vee langer! De ns geeft aan dit doen om een beter aansluiting te geven op andere treinen, maar hoe zit het dan met de stoptrein richting Heerlen vanuit Sittard? Ongeacht of je de IC van Eindhoven naar Maastricht of Heerlen pakt zit je bijna een half uur vast op Sittard. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die hier last van heeft en hoop dan ook dat de NS dit gaat herzien of hier samen met Ariva kritischer gaat kijken!

Oei, ik moet dit even verifiëren bij de planners maar hier gaat zo te zien inderdaad wat fout in de reisplanner. Bedankt voor het melden Sheila! Ik ga er achteraan.
Reputatie 3
Inmiddels heb ik meer informatie. Hier is inderdaad sprake van een foutje in de reisplanner. Dit zal worden hersteld en het zal vanaf vrijdag 29 december goed in de planners staan. Nogmaals bedankt voor het melden Sheila-baas !
Waarom is de trein verdwenen die rechtstreeks vanuit heerlen en maastricht naar schiphol airport rijdt? Het is toch prettiger voor reizigers om met hun koffers maar 1x in de trein te hoeven stappen? Nee nu moeten we allemaal overstappen in tenminste eindhoven.
Waarom??
Nog niet eens te spreken dat op zondag de eerste trein vanuit limburg pas om 10.11 op schiphol aankomt. Het is 2018!! Kom op
Arriva moet sowieso verdwijnen uit limburg
Reputatie 4
Arriva moet sowieso verdwijnen uit limburg
In een andere thread zeg je dat je graag de Deutsche Bahn ipv NS wil hebben.

Arriva = Deutsche Bahn.

Dus wat wil je nou?
Wat ik wil is respect voor een klant
Oh en ik heb mij door een arriva conducteur laten wijsmaken dat arriva een belgische maatschappij is. Dankje voor de duidelijkheid
Reputatie 3
Waarom is de trein verdwenen die rechtstreeks vanuit heerlen en maastricht naar schiphol airport rijdt? Het is toch prettiger voor reizigers om met hun koffers maar 1x in de trein te hoeven stappen? Nee nu moeten we allemaal overstappen in tenminste eindhoven.
Waarom??
Nog niet eens te spreken dat op zondag de eerste trein vanuit limburg pas om 10.11 op schiphol aankomt. Het is 2018!! Kom op

Vanaf dienstregeling 2018 rijden alle Intercity's uit Heerlen en Maastricht naar Amsterdam Centraal. De Intercity's uit Maastricht reden al naar Amsterdam Centraal en dat geldt nu ook voor de Intercity's uit Heerlen. In Utrecht Centraal kunnen reizigers op hetzelfde perron overstappen voor Schiphol Airport. Daarnaast zijn door deze wijziging rechtstreekse verbindingen vanuit Limburg naar Hoorn en Enkhuizen ontstaan, en zijn er in avonduren meer Intercity's tussen Eindhoven en Limburg gaan rijden.

Het is niet mogelijk alle wensen voor directe verbindingen te combineren met de tienminutendienst tussen Eindhoven en Utrecht Centraal, de beschikbare infrastructuur en (efficiënt gebruik van) de beschikbare materieelvloot gegeven de vervoervraag van reizigers. De gekozen dienstregeling is per saldo voor meer reizigers aantrekkelijk. Om deze afweging in perspectief te plaatsen: zowel in Roermond, Sittard als Weert is het aandeel reizigers van of naar Schiphol Airport en Amsterdam Zuid ongeveer één procent van het totale aantal reizigers vanaf deze stations.

In dienstregeling 2017 konden er wel Intercity's naar Schiphol rijden omdat de treinen uit Heerlen in Eindhoven werden gekoppeld aan de treinen uit Venlo en er 4 ipv 6 IC's reden tussen Eindhoven en Utrecht. In dienstregeling 2018 is het splitsen/combineren niet meer mogelijk. Als de Intercity’s vanuit Schiphol Airport in Eindhoven zouden splitsen zodat een deel naar Venlo gaat en een deel naar Heerlen of Maastricht zou een zeer inefficiënte materieelinzet ontstaan. Daarnaast is splitsen/combineren in een hoogfrequente dienstregeling onwenselijk. Treinen staan dan te lang stil in Eindhoven. Voordeel voor de reiziger is dat treinen uit Limburg in een aantal gevallen nu langer kunnen worden gemaakt. In 2016 konden de IC's uit Heerlen en Venlo niet langer zijn dan 6 bakken i.v.m. het combineren in Eindhoven met de IC uit Venlo en dit leidde op sommige momenten tot drukke treinen. Doordat deze IC's nu niet meer gekoppeld worden kunnen ze op drukke momenten met een langere samenstelling rijden.
Reputatie 7
Badge +3
Sowieso reisden er vanuit Zuid-Limburg maar weinig mensen naar Schiphol. Vanuit die regio zijn de vliegvelden van Düsseldorf, Keulen, Brussel, Luik en Eindhoven veel dichterbij.

Reageer