beantwoord

Dienstregeling 2018 Nunspeet en 't Harde

• 24 juni 2017
  • 8 reacties
  • 353 Bekeken

Reputatie 3
De sprinters die om .48 uit Utrecht vertrekken komen om .38 in Harderwijk, om .46 in Nunspeet, om .52 in 't Harde en om .58 in Wezep aan

Sprinters die om .18 uit Utrecht vertrekken komen om .38 in Harderwijk, om .45 in Nunspeet, om .51 in 't Harde en om .58 in Wezep aan.

Zou dat met ingang van de volgende dienstregeling gelijk getrokken kunnen worden? Nu heb ik in 50% van de gevallen geen recht op geld terug bij vertraging omdat ik 29 minuten vertraging heb.
icon

Beste antwoord door Annewil NS 24 juni 2017, 16:47

Hallo kukkie, ik kan me voorstellen dat het vervelend is voor jou dat je altijd net 29 minuten vertraging hebt en geen 30 minuten waardoor je geen Geld terug bij Vertraging kunt claimen. Dat is gewoon balen. De dienstregeling wordt gemaakt op basis van veel factoren. Jouw eventuele vertraging van 29 minuten in plaats van 30 minuten is daar geen van. De bedoeling van een dienstregeling is dat deze precies zo wordt uitgevoerd en dat er geen vertraging is. Uiteraard is dat iets te utopisch gedacht want vertragingen zullen er altijd zijn echter we kunnen geen dienstregeling maken op basis van de eventuele vertraging die jij gaat hebben en of je daar dan een claim voor kunt indienen.
Bekijk origineel

8 reacties

Hi Kukkie! We streven er naar om zoveel mogelijk elk half uur het gelijke patroon in minuten aan te houden, maar soms lukt dat niet helemaal. Zoals het er nu naar uit ziet hebben we het in jouw geval per begin september de sprinter alsnog gelijk kunnen trekken aan het andere halve uur, dan vertrekt deze ook weer om :16. Ook per 2018 ziet het er voor nu naar uit dat de trein weer elk half uur in hetzelfde patroon rijdt, maar let op: de wijzigingen die ik nu noem zijn nog niet definitief, beide zitten namelijk nog in de ontwerpfase! Tip: hou de reisplanner vanaf september even in de gaten of het gewijzigd is.

Hopelijk helpt jou dit een beetje!
Reputatie 7
Badge +3
Ik denk niet dat daar rekening mee wordt gehouden.
Badge +3
Bovendien klopt de berekening niet.
Treinen die om .18 uit Utrecht vertrekken komen om .08 in Harderwijk, .15 in Nunspeet, 21 in 't Harde en om .28. in Wezep aan.
http://www.ns.nl/binaries/_ht_1496409488189/content/assets/ns-nl/dienstregeling/juni-2017/1-27/16a.pdf

Maar opvallend is de minuut afwijking ten opzichte van het andere half uur wel.
Hallo kukkie, ik kan me voorstellen dat het vervelend is voor jou dat je altijd net 29 minuten vertraging hebt en geen 30 minuten waardoor je geen Geld terug bij Vertraging kunt claimen. Dat is gewoon balen. De dienstregeling wordt gemaakt op basis van veel factoren. Jouw eventuele vertraging van 29 minuten in plaats van 30 minuten is daar geen van. De bedoeling van een dienstregeling is dat deze precies zo wordt uitgevoerd en dat er geen vertraging is. Uiteraard is dat iets te utopisch gedacht want vertragingen zullen er altijd zijn echter we kunnen geen dienstregeling maken op basis van de eventuele vertraging die jij gaat hebben en of je daar dan een claim voor kunt indienen.
Reputatie 3
Vanzelf kunt u daar geen rekening mee houden.

Ik kan echter ook geen enkele reden bedenken waarom de sprinters zo'n rare dienstregeling hebben.
Alle treinen op Utrecht, Amersfoort en Zwolle rijden keurig om het half uur.

Waar het nu vaak op neer komt is dat de trein in Nunspeet een minuut wacht. Dat heeft geen enkele zin.

Graag zou ik willen weten waarom dat gedaan is.

Ik kan niets verzinnen, daarom zou ik het graag van NS horen.
Ik snap je punt inderdaad. Dit paste het best in de nieuwe dienstregeling (wat een hele puzzel was!). Ik ga je suggestie zeker doorgeven, want ik begrijp goed dat het balen is wanneer je op één minuut na niet in aanmerking komt voor het indienen van een claim.
Reputatie 7
Bedankt voor de nuttige toevoeging Jorik! Daar zal de topicstarter blij mee zijn.
Reputatie 3
Jorikke, daar ben ik blij mee, bedankt.

Mijn vraag was: Waarom kon het gelijke patroon in minuten niet aangehouden worden?

Daar heb ik nog steeds geen reactie op van de NS.

Als er een goede reden is, wil ik best mijn geld terug bij vertraging inleveren, dat is het probleem niet.

Reageer