Dienstregeling 2018 (Utrecht)

• 25 oktober 2017
  • 38 reacties
  • 2786 Bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

Het blijft natuurlijk altijd een kwestie van vraag & aanbod aan de randen van de dag. Maar ik snap je verhaal. Ik zal eens met Frank overleggen.
Hoi, ik reis van utrecht naar den haag ypenburg rond 17.30.

Zowel de site als de app stelt een reis voor om 17.33 richting Rdam met een overstap in Gouda. Terwijl er ook een lijn is om 17.30 richting Den Haag. Ik zit nu ook in deze trein. Waarom kan ik deze reis niet op de app/website zien?
Badge +3
Hoi, ik reis van utrecht naar den haag ypenburg rond 17.30.

Zowel de site als de app stelt een reis voor om 17.33 richting Rdam met een overstap in Gouda. Terwijl er ook een lijn is om 17.30 richting Den Haag. Ik zit nu ook in deze trein. Waarom kan ik deze reis niet op de app/website zien?

Ik zie ze beide gewoon staan, zie hier
Er staat wel dat het een alternatief reisadvies is want de reis om :03 of :33 is natuurlijk (ietsje) sneller :?
Hi Robert,

Yepp, ik zie ze bij jou staan maar helaas zie ik iets anders. Ik kan het nu niet meer terughalen. Zal de volgende keer meteen een screenprint maken.. .
Badge +3
Hi Robert,

Yepp, ik zie ze bij jou staan maar helaas zie ik iets anders. Ik kan het nu niet meer terughalen. Zal de volgende keer meteen een screenprint maken.. .

Je zou nog (als workaround) de reis kunnen plannen met 5 minuten extra overstaptijd. Dan krijg je de :03 en :33 niet meer te zien maar wel de :00 en :30 (op de website) maar de (Android) app verslikt zich dan en toont nog steeds de :03 en :33 maar dan pas een sprinter later naar Ypenburg... Vreemd!
Ik heb de suggestie van Wjans inmiddels op de mail richting Frank gezet. Als er nog een aanvulling op mijn reactie komt, dan komt deze van Frank.
Dank, ik ben benieuwd! Ik heb het idee dat er in de ochtend behoorlijk wat passagiers in de trein zaten met overstap op Duivendrecht. Een ICM3 zou je denk ik wel half kunnen vullen. Het zou op andere dagen natuurlijk anders kunnen zijn. 's nachts terug naar Utrecht zijn de laatste treinen met vertrektijd Schiphol van 23:18 en 23:48 vaak zelfs behoorlijk druk (ook volgens drukte-indicator in de app).
Hi Team,

I travel from Terwijde to Bijlmer every day for work and there are many people who commute in the same route every day.

Because of change in time table of route between Woerden to Utrecht Central in the morning and evening, we are facing inconvenience catching the connecting train to Bijlmer.

For instance, earlier we had train at 8.25am at Terwijde- Which is reaching Central by 8.32am. We can easily catch 8.41 train to Bijlmer. Now, the time table is changed and we expect train at 8.31am at Terwijde. By the time, it reaches Central, the connecting train is already gone. We need to wait for 15more minutes.

We request you to align the time table between Central to Woerden route, also on the timetable of Biljmer - Central. By just adjusting the train by 2-3 minutes,you can avoid 15-20 minutes waiting for the passengers in the Central station. It also distributes the crowd in the IC train to Bijlmer.

Thanks.
Reputatie 3
Beste ns

Dagelijks reis ik van woerden naar den haag met de sprinter van 7:33. Normaal een trein van 6 delen en soms , bijna wekelijks rijd er een trein van 4 delen, ( deze week zelfs 2 dagen achter elkaar ) waardoor vanaf Gouda mensen op elkaar gepropt in de trein moeten staan. De ns moet zijn reizigers op een veilige en verantwoorde manier vervoeren , wij zijn namelijk reizigers en geen vee. Wat ik niet begrijp is dat er voor deze trein een boemeltrein vanuit Utrecht naar woerden stopt met 6 reizigers of iets meer die gemiddeld 10 of meer delen langs is. En dan leeg weg rijd . Is het niet slim om als men weet dat de sprinter daarna eigenlijk te kort is hier een deel van te ontkoppelen en aan te koppelen aan de te korte sprinter. Of misschien moet de planner eens een keertje mee rijden in een tekorte sprinter , in de ochtendspits naar den haag.

Hallo Hans,

Ik heb uw melding doorgegeven aan het team dat de drukte van treinen monitort. Meldingen over drukke treinen kunt u het beste doen via de Reisplanner Xtra app. De meldingen van drukke treinen die we binnenkrijgen worden geanalyseerd. Deze informatie helpt ons bij het maken van prognoses, het plannen van de treinlengte én bij het actueel en betrouwbaar houden van onze drukte-indicator. Met behulp van deze data verbeteren we onze dienstverlening.
Reputatie 3
Hoi Frank / NS,

Voor de verbinding Utrecht - Schiphol zou ik een suggestie willen doen. ’s ochtends vroeg is de trein van Utrecht naar Schiphol namelijk niet ideaal.

Ik denk dat hier vast een reizigersvriendelijke oplossing voor mogelijk is. Een suggestie van mij zou zijn om een extra intercity te laten rijden met vertrektijd rond 05:25 en aankomsttijd te Schiphol rond 6:00 uur. Dat vult het ‘gat’ van 1,5 uur mooi op. De twee sprinter-opties in de planner vanaf Utrecht CS zouden dan ook vervallen als reisadvies.

’s Nachts terug van Schiphol naar Utrecht zou overigens ook verbeterd kunnen worden. Vertrektijd 00:24 heeft net geen overstap op Duivendrecht. Een extra rechtstreekse intercity rond 00:18 (met overstap voor IC Nijmegen op Utrecht CS) en een 00:48 vertrek uit Schiphol zou niet verkeerd zijn. Ik denk wel dat voor werkenden en zakelijke reizigers vooral de ochtendtrein naar Schiphol toe belangrijk is.

Bedankt voor deze suggesties. Ik weet niet of dit mogelijk is zowel qua kosten/baten voor NS als logistiek. Maar de suggesties zijn wel interessant dus ik heb deze doorgestuurd naar de dienstregelingplanners. Ik kan niet beloven dat ik hier gedetailleerd op terug kan komen.
Reputatie 3
Beste ns

Dagelijks reis ik van woerden naar den haag met de sprinter van 7:33. Normaal een trein van 6 delen en soms , bijna wekelijks rijd er een trein van 4 delen, ( deze week zelfs 2 dagen achter elkaar ) waardoor vanaf Gouda mensen op elkaar gepropt in de trein moeten staan. De ns moet zijn reizigers op een veilige en verantwoorde manier vervoeren , wij zijn namelijk reizigers en geen vee. Wat ik niet begrijp is dat er voor deze trein een boemeltrein vanuit Utrecht naar woerden stopt met 6 reizigers of iets meer die gemiddeld 10 of meer delen langs is. En dan leeg weg rijd . Is het niet slim om als men weet dat de sprinter daarna eigenlijk te kort is hier een deel van te ontkoppelen en aan te koppelen aan de te korte sprinter. Of misschien moet de planner eens een keertje mee rijden in een tekorte sprinter , in de ochtendspits naar den haag.

Hallo Hans,

Ik heb uw melding doorgegeven aan het team dat de drukte van treinen monitort. Meldingen over drukke treinen kunt u het beste doen via de Reisplanner Xtra app. De meldingen van drukke treinen die we binnenkrijgen worden geanalyseerd. Deze informatie helpt ons bij het maken van prognoses, het plannen van de treinlengte én bij het actueel en betrouwbaar houden van onze drukte-indicator. Met behulp van deze data verbeteren we onze dienstverlening.

Ik heb inmiddels reactie vanuit het monitoringsteam. De betreffende trein heeft vanaf 1 februari 2018 7x te klein gereden. Bedoeling is dat deze met 6 bakken rijdt, op deze momenten heeft hij met 4 bakken gereden.

Op basis van de check-in/check-uit gegevens weten we dat 6 bakken in principe voldoende is voor het aantal reizigers in deze trein. Helaas gebeurt het dus af en toe, bijvoorbeeld door eerdere verstoringen, dat deze trein korter rijdt dan gepland. Als we kijken naar het aantal klachten over deze trein dan zien we dat alle klachten die zijn binnengekomen dagen betreffen waarop de trein met minder bakken heeft gereden dan gepland. We doen uiteraard onze uiterste best om treinen zo veel mogelijk met de lengte te laten rijden zoals is gepland.
Het traject Utrecht-Rhenen is al jaren hetzelfde gebleven, eerste trein vertrekt pas om 05:54 vanuit Rhenen. Ik weet niet hoe druk het in Rhenen is maar er is veel vraag naar een eerdere trein vanuit Veenendaal Centrum en Veenendaal West. Ook zou het fijn zijn als er nog een laatste trein kan vertrekken rond 00:30.
Vanuit Schiphol kom je niet meer thuis (Veenendaal West/ Centrum) na 23:18.
Enkel nog naar Veenendaal-De klomp maar dan moet je tot 00-01 wachten en op Sloterdijk overstappen.
Het zou fijn zijn als er nog een trein richting Nijmegen gaat vanuit Schiphol om 23:48 met tussenstop op Veenendaal-De Klomp
Dat missen de reizigers al jaren, met gevolg lange wachttijd van 35 minuten op Utrecht Centraal.
Reputatie 7
Badge +3
Een grote vraag voor een trein om 5.24 uur vanuit Rhenen? Ik denk dat daar toch eerst eens goed naar gekeken moet worden want dat klinkt zo zonder meer niet erg waarschijnlijk. We staan in Nederland vergeleken met het buitenland heel erg laat op dus voor 6.00 uur is er op de meeste plaatsen niet bijster veel vervoer.

Wat betreft de late avond klopt het dat het rond Utrecht niet allemaal even handig geregeld is met aansluitingen bij de laatste treinen. Daar zou wel wat verbeterd kunnen worden.

Reageer