Dienstregeling 2018 (Zeeland)



Toon eerste bericht

191 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@Volvo8700
De dienstregeling van de spits IC is helemaal niet berekend op wachten.
Reputatie 3
@volvo8700
Nee helaas niet, vertrek vanuit Goes was +7 minuten.
Reputatie 4
Lijkt me voor de overstappers uit Breda juist fijn, in Goes is de vertraging er waarschijnlijk al uitgereden.
Reputatie 3
Gisteren zat ik in de spits-IC naar Vlissingen die om 17.33 uur vanuit Roosendaal moest vertrekken. Er werd gewacht op de trein uit Breda die om 17.33 uur op station Roosendaal aankomt. Dit is niet de bedoeling. Deze reizigers zijn aangewezen op de trein van 17.37 uur naar Vlissingen. Dit is nu al de derde keer dat dit is gebeurd en de trein met vertraging uit Roosendaal vertrekt. Kan iemand hier betreffend NS-personeel eens op wijzen?
Reputatie 3
Vandaag om 18.02 uur waren er 84 uitstappers uit de spits-IC op station Goes.
Reputatie 3
Ik zie in de reisplanner voor komende tijd dat er op station Roosendaal een overstaptijd van 33 minuten wordt gehanteerd van de trein uit Vlissingen op de trein naar Zwolle. Wat is dit voor onzin? NS gaat er kennelijk vanuit dat je de overstap van 3 minuten toch niet meer haalt.

Bedankt voor de melding Marcel. Ik ga er achteraan dat dit hersteld wordt!


Ik heb zojuist bericht ontvangen dat het vanaf vrijdagochtend hersteld zal zijn in de reisplanner.
Reputatie 3
Ik zie in de reisplanner voor komende tijd dat er op station Roosendaal een overstaptijd van 33 minuten wordt gehanteerd van de trein uit Vlissingen op de trein naar Zwolle. Wat is dit voor onzin? NS gaat er kennelijk vanuit dat je de overstap van 3 minuten toch niet meer haalt.

Bedankt voor de melding Marcel. Ik ga er achteraan dat dit hersteld wordt!
Reputatie 7
Meestal wacht de trein heel even. Hij vertrekt talloze keren 2 minuten later. Al zo vaak meegemaakt. Als je in de trein uit Zeeland helemaal achterin gaat zitten of daar naartoe loopt vlak voor binnenkomst is het trouwens in stevige pas te halen. Die 33 min. is natuurlijk belachelijk. Laat de trein 1 minuut later vertrekken en de minimum overstaptijd wordt gehaald.
Badge
Dat zal vast zijn omdat de overstap in die gevallen niet cross-platform maar schuin oversteken is. In dat geval wordt namelijk de minimum standaardoverstaptijd behorende bij het betreffende station gerekend, en die is 4 minuten voor Roosendaal. 3 minuten wordt dus niet haalbaar geacht.
Reputatie 3
Ik zie in de reisplanner voor komende tijd dat er op station Roosendaal een overstaptijd van 33 minuten wordt gehanteerd van de trein uit Vlissingen op de trein naar Zwolle. Wat is dit voor onzin? NS gaat er kennelijk vanuit dat je de overstap van 3 minuten toch niet meer haalt.
Reputatie 3
@Tamzin
Dan ben je verkeerd geinformeerd.
Reputatie 7
Badge +3
@Marcel Stroo
De enige reden voor de spits IC is dat NS enkele treinen wilde verlengen en dat die dan niet meer op alle stations langs het perron pasten.
Reputatie 2
hahah wes jij pakt hem om donderdag om 6:58? ik in vlissingen om 6:41
Reputatie 2
Correctie: donderdag om 6.58 net als @Purelove
Reputatie 2
ik ga de vroege spits-IC proberen donderdag vanaf 6:41 tot Roosendaal want moet ook gelijk door naar belgie
Reputatie 2
@Marcel Stroo
Dat is waar. En sinds vorig jaar ook niet meer over Schiphol.

Ik ga morgen de vroege spits-IC proberen vanuit Goes om 6.58 uur. Eens kijken hoe druk deze is
Reputatie 3
Naast het stoppen op alle stations in Zeeland was ook de wachttijd van 7 minuten op station Roosendaal een reden om de spits-IC in te zetten. Forenzen naar de Randstad zagen hun reistijd de afgelopen jaren steeds verder toenemen.
Reputatie 2
Misschien halen ze wel die trein er wel uit in 2019. Als deze trein de overstap in Roosendaal zou halen, zou deze trein een stuk effectiever zijn. Maar ik heb al in meerdere topics gelezen dat die overstap een probleem is.

52 reizigers uit Goes is niet enorm veel, maar deze trein maakt het voor veel mensen wel aantrekkelijker om met de trein te gaan gezien de reistijden.
Reputatie 3
Nou, ik vind het erg meevallen. Wat verwacht je dan als er binnen een uur drie treinen rijden. Reizigers richting Breda hebben niets aan deze trein, want die missen de overstap in Roosendaal.
Reputatie 7
Badge +3
@Wes98
Maandagmorgen om 7.58 halfvol is niet al te best maar daar was ik dus al bang voor.
Reputatie 2
Wat wel opvallend is:
Op de NS app wordt bijna altijd weergeven dat de trein bij station Krabbendijke met +3 minuten vertrekt ('29 en '59). Vervolgens zou de trein volgens de app dan aankomen op Kruiningen-Yerseke '04+3/'34+3. Het afgelegde traject is zeker 5 minuten rijden, maar de trein komt dan netjes om '04/'34 aan en is ook op tijd vertrokken uit Krabbendijke. Dit zou betekenen dat de trein er 2 minuten over doet, wat praktisch onmogelijk is. Dit

Dus misschien een bug in het systeem/app bij station Krabbendijke +3 vertraging?
Reputatie 2
@Marcel Stroo
Hmm dat zijn er niet echt veel. Vanmorgen heb ik de spits IC gepakt van 7.58 uur. Deze was ongeveer voor 50% bezet. Ging echt razendsnel. Voordat ik het wist was ik alweer in Dordrecht.
Reputatie 3
Voor de geïnteresseerden: op station Goes heb ik om 18.02 uur 52 reizigers geteld die uit de spits-intercity zijn gestapt.
Reputatie 7
Badge +3
Dat was een feestrit met grotendeels genodigden. Dat zegt dus niks.
Reputatie 2
@Marcel Stroo
Dan is de ochtendtrein wel drukker dan de avondtrein. Zo waren er in de 4-delige VIRM vanmorgen volgens Omroep Zeeland 500 mensen. Met iets minder dan 500 zitplaatsen totaal was dit dus best een drukke trein (https://www.omroepzeeland.nl/media/47885/Eerste-officiele-spitstrein-vervoert-500-reizigers)

Reageer