Dienstregeling 2018 (Zeeland)



Toon eerste bericht

191 reacties

Reputatie 3
Vrij rustig, maar niet uitgestorven. Wel vandaag verontwaardigde gezichten op station Roosendaal van overstappers uit de trein vanuit Breda die een trein naar Vlissingen zien vertrekken, terwijl de stoptrein naar Vlissingen er ook nog staat.
Reputatie 2
@Marcel Stroo
En hoe is de bezettingsgraad van deze spits-IC? Vol of maar een handjevol mensen?

Ik wilde hem maandag al nemen, maar die was helaas geschrapt door de NS, dus ik ben benieuwd ?
Reputatie 3
Gisteren met de spits-IC om 17.07 uur vanaf Dordrecht naar Middelburg gereisd. Wat een verademing om alle kleine stations over te slaan en een kwartier eerder thuis te zijn. Bedankt NS voor het inzetten van deze trein!
Reputatie 2
Bedankt! Mocht dit nou eens gebeuren, dan weet ik dat ik zeker op bestemming kom
Er zal hoe dan ook op de koppeling gewacht worden. De trein zal nooit als twee losse treinstellen doorrijden, dat is niet mogelijk in verband met o.a. personeelsinzet. De trein zal niet snel opgeheven worden. Dit is een belangrijke trein en we zullen er alles aan doen deze te laten (door)rijden. Maar dat geldt voor heel veel treinen.
Reputatie 2
Mocht die spits IC vanuit Zeeland naar Rotterdam/Amsterdam nou boven de 5 a 10 minuten vertrekken met vertraging, wacht de andere trein dan nog voor de koppeling of rijden ze dan als twee losse treinstellen door ? Of wordt de spitstrein dan opgeheven vanwege te veel vertraging?
Reputatie 7
Badge +3
Nee hoor, gewoon de spitsintercity die al maanden geleden aangekondigd was. :)
Klopt. Wat niet aangekondigd was zijn de twee extra treinen Bergen op Zoom - Roosendaal in de ochtendspits die een iets ruimere (lees: betrouwbaardere) overstap richting Breda gaan geven.
Reputatie 6
Badge
Renate, je kunt tot 6.34:59 inchecken. Er is 5 minuten speling. Dus je mag ook weer om 8.55:00 inchecken.
Badge
Nee hoor, gewoon de spitsintercity die al maanden geleden aangekondigd was. 🙂
Reputatie 5
Last minute wijzigingen?
Reputatie 2
Tot mijn verbazing zie ik net dat er 1 trein is bij gezet in de ochtend die van 6:41 had je al en nu is er ook nog die van 07:41 is bij gekomen dus 2 treinen die je binnen 47 minuten naar Roosendaal kunnen brengen
Reputatie 1
Dat zal betekenen: net voor 6.30 inchecken: fiets op slot zetten en een kopje thee halen en de IC trein nemen van 6.46.
Reputatie 5
Nee, je reist met 100 % (dal)korting wanneer je *incheckt* tijdens de daluren en binnen een half uur daadwerkelijk gaat reizen. Artikel 9.2 van de abonnementvoorwaarden: "U krijgt alleen korting als u incheckt tijdens de uren waarop u korting geniet en u binnen 30 minuten nadat u heeft ingecheckt de reis waarvoor u heeft ingecheckt start, tenzij dit door een vertraging van het betreffende vervoermiddel niet mogelijk is."
Reputatie 2
Moet jij ergens dringend heen dan? zoja, dan zou ik toch via de Ns gele automaten op het station kaartjes eruithalen 41,20 totaal tot rotterdam heen en terug
Reputatie 1
Maar met een dal vrij abonnement kan ik enkel de trein nemen van 6.30 of eerder of na 9.00
Reputatie 2
De beste trein vanaf 10/11 december is toch om de 6:41 te nemen tot Roosendaal en dat vindt ik juist gunstig voor mij en de medereizigers 😃
Reputatie 1
Aha, gevonden. Als ik bestemming Roosendaal ingeef. (Bij bestemming rdam zie je de trein van 6.30 niet)
Reputatie 3
Wel opvallend dat de spits-IC er 5 minuten over doet van Vlissingen naar Middelburg (zonder stop in Vlissingen Souburg) en de stoppende IC er ook 5 minuten over doet van Vlissingen Souburg naar Middelburg.
Reputatie 1
Ik heb gekeken op Reisplanner
Badge
Dat klopt niet. De stopper van 06.30 uur rijdt gewoon. Hebt u in de reisplanner van Middelburg naar een station ten noorden van Roosendaal gepland? De planner geeft dan de trein van 06.30 niet weer - en waarom zouden ze ook, want de 06.42 is sneller. U kunt dus gewoon de 06.30 blijven nemen. 🙂
Reputatie 1
Net gekeken voor het nw rooster, er rijdt geen extra trein als IC, maar ze hebben de stoptrein van 6.30 vanaf Middelburg eruit gehaald. Je kan vanaf 6.00 richting rdam en daarna van 6.46. Balen want met mijn dalvrij abonnement kon ik die van 6.30 nog nemen. Nu moet ik verplicht die van 6.00 nemen
Reputatie 3
NS biedt de overstap richting Breda in Roosendaal omdat de groep reizigers die deze kant op reist relatief groot is. Daarnaast is er een grotere groep reizigers die verder reist richting de Randstad. Van het totaal aantal reizigers in Zeeland is echter ook een grote groep reizigers die binnen de provincie reist. Daarom stopt de Intercity op alle stations. Om reizigers vanaf de grotere stations een snellere reisoptie richting de Randstad te bieden rijden vanaf dienstregeling 2018 de extra Intercity’s in de spits. Buiten de spits is de vervoervraag hiervoor te laag.

Mbt de overstap in Roosendaal van de Intercity Amsterdam-Vlissingen op de Intercity Roosendaal-Zwolle: deze is altijd op hetzelfde perron. De overstap vanuit Vlissingen richting Zwolle is meestal van 4B op 3A. De overstap vanuit Zwolle naar Vlissingen is meestal van 3A op 4A. Omdat de treinen van/naar Vlissingen tegelijkertijd op station Roosendaal zijn is het niet mogelijk beide treinen op spoor 4A te laten halteren. In één richting moeten reizigers het perron daarom schuin oversteken. Op sommige momenten van de dag vertrekken de treinen naar Vlissingen op 4B en van Vlissingen op 4A. Dit heeft te maken met de lengte van de treinen. Het kan altijd incidenteel voorkomen dat er afgeweken moet worden.

NS heeft onderzocht of het mogelijk is om de Sprinter naar Dordrecht te laten vertrekken van spoor 1 zodat de Intercity van/naar Zwolle centraal op spoor 3 kan stoppen of kan aankomen op spoor 3A en vertrekken van spoor 3B. Dit blijkt echter niet mogelijk omdat spoor 1 niet alleen wordt gebruikt door de stoptrein Roosendaal-Antwerpen maar ook wordt gebruikt door (lange) goederentreinen.
Reputatie 2
Dat gaat echt niet gebeuren. Lage Zwaluwe heeft nog geen 1000 in-en uitstappers per dag.
Ze hebben/hadden anders grootse plannen met de stationsomgeving van Lage Zwaluwe:
https://www.bndestem.nl/moerdijk/rugstreeppad-risico-bij-ontwikkeling-stationsgebied-lage-zwaluwe~a4682a4f/
Reputatie 3
Hoe kom je aan 10.000 reizigers? Volgens de cijfers van 2016 zijn het er bijna 15.000. En waarom zouden er geen intercity's mogen stoppen als die er wel stoppen in Weert (4x per uur, aantal in-en uitstappers gelijk aan Goes) en Steenwijk (kwart minder in-en uitstappers als Middelburg)?
Reputatie 7
Badge +3
@Marcel Stroo
Vlissingen, Middelburg en Goes rechtvaardigen met samen 10.000 reizigers (van wie een flink deel ook nog onderling en van/naar de kleine stations) ook helemaal geen intercity en zeker niet in de avond en op zondag als er nauwelijks vervoer is.

Reageer