Dienstregeling 2018 (Zeeland)

Toon eerste bericht

191 reacties

Reputatie 2
De beste trein vanaf 10/11 december is toch om de 6:41 te nemen tot Roosendaal en dat vindt ik juist gunstig voor mij en de medereizigers 😃
Reputatie 1
Maar met een dal vrij abonnement kan ik enkel de trein nemen van 6.30 of eerder of na 9.00
Reputatie 2
Moet jij ergens dringend heen dan? zoja, dan zou ik toch via de Ns gele automaten op het station kaartjes eruithalen 41,20 totaal tot rotterdam heen en terug
Reputatie 5
Nee, je reist met 100 % (dal)korting wanneer je *incheckt* tijdens de daluren en binnen een half uur daadwerkelijk gaat reizen. Artikel 9.2 van de abonnementvoorwaarden: "U krijgt alleen korting als u incheckt tijdens de uren waarop u korting geniet en u binnen 30 minuten nadat u heeft ingecheckt de reis waarvoor u heeft ingecheckt start, tenzij dit door een vertraging van het betreffende vervoermiddel niet mogelijk is."
Reputatie 1
Dat zal betekenen: net voor 6.30 inchecken: fiets op slot zetten en een kopje thee halen en de IC trein nemen van 6.46.
Reputatie 2
Tot mijn verbazing zie ik net dat er 1 trein is bij gezet in de ochtend die van 6:41 had je al en nu is er ook nog die van 07:41 is bij gekomen dus 2 treinen die je binnen 47 minuten naar Roosendaal kunnen brengen
Reputatie 5
Last minute wijzigingen?
Badge
Nee hoor, gewoon de spitsintercity die al maanden geleden aangekondigd was. 🙂
Reputatie 6
Badge
Renate, je kunt tot 6.34:59 inchecken. Er is 5 minuten speling. Dus je mag ook weer om 8.55:00 inchecken.
Reputatie 7
Badge +3
Nee hoor, gewoon de spitsintercity die al maanden geleden aangekondigd was. :)
Klopt. Wat niet aangekondigd was zijn de twee extra treinen Bergen op Zoom - Roosendaal in de ochtendspits die een iets ruimere (lees: betrouwbaardere) overstap richting Breda gaan geven.
Reputatie 2
Mocht die spits IC vanuit Zeeland naar Rotterdam/Amsterdam nou boven de 5 a 10 minuten vertrekken met vertraging, wacht de andere trein dan nog voor de koppeling of rijden ze dan als twee losse treinstellen door ? Of wordt de spitstrein dan opgeheven vanwege te veel vertraging?
Er zal hoe dan ook op de koppeling gewacht worden. De trein zal nooit als twee losse treinstellen doorrijden, dat is niet mogelijk in verband met o.a. personeelsinzet. De trein zal niet snel opgeheven worden. Dit is een belangrijke trein en we zullen er alles aan doen deze te laten (door)rijden. Maar dat geldt voor heel veel treinen.
Reputatie 2
Bedankt! Mocht dit nou eens gebeuren, dan weet ik dat ik zeker op bestemming kom
Reputatie 4
Gisteren met de spits-IC om 17.07 uur vanaf Dordrecht naar Middelburg gereisd. Wat een verademing om alle kleine stations over te slaan en een kwartier eerder thuis te zijn. Bedankt NS voor het inzetten van deze trein!
Reputatie 2
@Marcel Stroo
En hoe is de bezettingsgraad van deze spits-IC? Vol of maar een handjevol mensen?

Ik wilde hem maandag al nemen, maar die was helaas geschrapt door de NS, dus ik ben benieuwd ?
Reputatie 4
Vrij rustig, maar niet uitgestorven. Wel vandaag verontwaardigde gezichten op station Roosendaal van overstappers uit de trein vanuit Breda die een trein naar Vlissingen zien vertrekken, terwijl de stoptrein naar Vlissingen er ook nog staat.
Reputatie 2
@Marcel Stroo
Dan is de ochtendtrein wel drukker dan de avondtrein. Zo waren er in de 4-delige VIRM vanmorgen volgens Omroep Zeeland 500 mensen. Met iets minder dan 500 zitplaatsen totaal was dit dus best een drukke trein (https://www.omroepzeeland.nl/media/47885/Eerste-officiele-spitstrein-vervoert-500-reizigers)
Reputatie 7
Badge +3
Dat was een feestrit met grotendeels genodigden. Dat zegt dus niks.
Reputatie 4
Voor de geïnteresseerden: op station Goes heb ik om 18.02 uur 52 reizigers geteld die uit de spits-intercity zijn gestapt.
Reputatie 2
@Marcel Stroo
Hmm dat zijn er niet echt veel. Vanmorgen heb ik de spits IC gepakt van 7.58 uur. Deze was ongeveer voor 50% bezet. Ging echt razendsnel. Voordat ik het wist was ik alweer in Dordrecht.
Reputatie 2
Wat wel opvallend is:
Op de NS app wordt bijna altijd weergeven dat de trein bij station Krabbendijke met +3 minuten vertrekt ('29 en '59). Vervolgens zou de trein volgens de app dan aankomen op Kruiningen-Yerseke '04+3/'34+3. Het afgelegde traject is zeker 5 minuten rijden, maar de trein komt dan netjes om '04/'34 aan en is ook op tijd vertrokken uit Krabbendijke. Dit zou betekenen dat de trein er 2 minuten over doet, wat praktisch onmogelijk is. Dit

Dus misschien een bug in het systeem/app bij station Krabbendijke +3 vertraging?
Reputatie 7
Badge +3
@Wes98
Maandagmorgen om 7.58 halfvol is niet al te best maar daar was ik dus al bang voor.
Reputatie 4
Nou, ik vind het erg meevallen. Wat verwacht je dan als er binnen een uur drie treinen rijden. Reizigers richting Breda hebben niets aan deze trein, want die missen de overstap in Roosendaal.
Reputatie 2
Misschien halen ze wel die trein er wel uit in 2019. Als deze trein de overstap in Roosendaal zou halen, zou deze trein een stuk effectiever zijn. Maar ik heb al in meerdere topics gelezen dat die overstap een probleem is.

52 reizigers uit Goes is niet enorm veel, maar deze trein maakt het voor veel mensen wel aantrekkelijker om met de trein te gaan gezien de reistijden.
Reputatie 4
Naast het stoppen op alle stations in Zeeland was ook de wachttijd van 7 minuten op station Roosendaal een reden om de spits-IC in te zetten. Forenzen naar de Randstad zagen hun reistijd de afgelopen jaren steeds verder toenemen.

Reageer