Dienstregeling 2018 (Zeeland)

Toon eerste bericht

191 reacties

Reputatie 2
@Marcel Stroo
Dat is waar. En sinds vorig jaar ook niet meer over Schiphol.

Ik ga morgen de vroege spits-IC proberen vanuit Goes om 6.58 uur. Eens kijken hoe druk deze is
Reputatie 2
ik ga de vroege spits-IC proberen donderdag vanaf 6:41 tot Roosendaal want moet ook gelijk door naar belgie
Reputatie 2
Correctie: donderdag om 6.58 net als @Purelove
Reputatie 2
hahah wes jij pakt hem om donderdag om 6:58? ik in vlissingen om 6:41
Reputatie 7
Badge +3
@Marcel Stroo
De enige reden voor de spits IC is dat NS enkele treinen wilde verlengen en dat die dan niet meer op alle stations langs het perron pasten.
Reputatie 4
@Tamzin
Dan ben je verkeerd geinformeerd.
Reputatie 4
Ik zie in de reisplanner voor komende tijd dat er op station Roosendaal een overstaptijd van 33 minuten wordt gehanteerd van de trein uit Vlissingen op de trein naar Zwolle. Wat is dit voor onzin? NS gaat er kennelijk vanuit dat je de overstap van 3 minuten toch niet meer haalt.
Badge
Dat zal vast zijn omdat de overstap in die gevallen niet cross-platform maar schuin oversteken is. In dat geval wordt namelijk de minimum standaardoverstaptijd behorende bij het betreffende station gerekend, en die is 4 minuten voor Roosendaal. 3 minuten wordt dus niet haalbaar geacht.
Reputatie 7
Meestal wacht de trein heel even. Hij vertrekt talloze keren 2 minuten later. Al zo vaak meegemaakt. Als je in de trein uit Zeeland helemaal achterin gaat zitten of daar naartoe loopt vlak voor binnenkomst is het trouwens in stevige pas te halen. Die 33 min. is natuurlijk belachelijk. Laat de trein 1 minuut later vertrekken en de minimum overstaptijd wordt gehaald.
Reputatie 3
Ik zie in de reisplanner voor komende tijd dat er op station Roosendaal een overstaptijd van 33 minuten wordt gehanteerd van de trein uit Vlissingen op de trein naar Zwolle. Wat is dit voor onzin? NS gaat er kennelijk vanuit dat je de overstap van 3 minuten toch niet meer haalt.

Bedankt voor de melding Marcel. Ik ga er achteraan dat dit hersteld wordt!
Reputatie 3

Bedankt voor de melding Marcel. Ik ga er achteraan dat dit hersteld wordt!

Ik heb zojuist bericht ontvangen dat het vanaf vrijdagochtend hersteld zal zijn in de reisplanner.
Reputatie 4
Vandaag om 18.02 uur waren er 84 uitstappers uit de spits-IC op station Goes.
Reputatie 4
Gisteren zat ik in de spits-IC naar Vlissingen die om 17.33 uur vanuit Roosendaal moest vertrekken. Er werd gewacht op de trein uit Breda die om 17.33 uur op station Roosendaal aankomt. Dit is niet de bedoeling. Deze reizigers zijn aangewezen op de trein van 17.37 uur naar Vlissingen. Dit is nu al de derde keer dat dit is gebeurd en de trein met vertraging uit Roosendaal vertrekt. Kan iemand hier betreffend NS-personeel eens op wijzen?
Reputatie 4
Lijkt me voor de overstappers uit Breda juist fijn, in Goes is de vertraging er waarschijnlijk al uitgereden.
Reputatie 4
@volvo8700
Nee helaas niet, vertrek vanuit Goes was +7 minuten.
Reputatie 7
Badge +3
@Volvo8700
De dienstregeling van de spits IC is helemaal niet berekend op wachten.
Reputatie 2
@Marcel Stroo volgens mij begon je met tellen met 50 mensen en nu met 84. Toch wel weer 30 mensen meer in een paar weken.

Zelf heb ik de avond spits trein gebruikt pas geleden en beviel wel goed. Alleen jammer dat het geen voordeel kan zijn voor de mensen uit Breda en verder.
Reputatie 4
84 reizigers voor alleen Goes is best netjes.
@Volvo8700
De dienstregeling van de spits IC is helemaal niet berekend op wachten.

Er zal vast wel wat rijtijdmarge bij de spitsic zitten, vertrek met +7 uit Goes lijkt me sterk dat het puur door wachten op overstappers komt. Mogelijk speelt het koppelen en ontkoppelen in Roosendaal een rol.
Reputatie 4
De trein was keurig op tijd op station Roosendaal om 17.29 uur, maar vertrok met bijna +5 minuten nadat alle reizigers waren overgestapt van de trein uit Breda. En als de conducteur er op station Goes bijna 3 minuten over doet om even te "sleutelen" voordat het sein veilig wordt loopt je vertraging nog verder op.
Reputatie 4
Vandaag en gisteren weer dezelfde machinist van de IC die om 17.33 uur vanuit station Roosendaal richting Vlissingen vertrekt en wacht op de IC vanuit Breda die om 17.33 uur op station Roosendaal aankomt nadat de conducteur al het vertreksein heeft gegeven en de deuren heeft gesloten waardoor de trein met minimaal drie minuten vertraging vertrekt. Dit is dus niet de bedoeling. Kan deze man hier niet eens op worden aangesproken?
Reputatie 5
Zijn er nog plannen om meer treinen te laten te rijden die alleen stoppen in de steden? Vroeger was er elk uur een echte IC.
Reputatie 4
@Melvinhage
Denk dat we blij moeten zijn met deze spitstreinen. NS heeft aangegeven dat er eerst meer reizigers moeten komen voordat er meer treinen worden ingezet. Maar misschien is dit een begin.
Reputatie 7
Badge +3
@Melvinhage
NS zit in Nederland in de rode cijfers en er is nauwelijks reizigersgroei (in 2017 1%, in de tweede helft van het jaar zelfs 0%). De kans op meer treinen is voorlopig dan ook minimaal, niet alleen in Zeeland maar ook elders. Hoewel er regionaal geschoven kan worden zal het gemiddeld pas op de plaats blijven.
Reputatie 5
@Melvinhage
NS zit in Nederland in de rode cijfers en er is nauwelijks reizigersgroei (in 2017 1%, in de tweede helft van het jaar zelfs 0%). De kans op meer treinen is voorlopig dan ook minimaal, niet alleen in Zeeland maar ook elders. Hoewel er regionaal geschoven kan worden zal het gemiddeld pas op de plaats blijven.

Je zou de kleine stations buiten de spits 1x per uur kunnen bedienen. Stations zo als Rilland-bath hebben buiten de spits echt niet half uur een trein nodig.
Reputatie 4
@Melvinhage
Dat ben ik met je eens, maar NS is verplicht om alle stations doordeweeks tot 20.00 uur minimaal twee maal per uur te bedienen volgens de huidige concessie.

Reageer