Dienstregeling 2018 (Zeeland)



Toon eerste bericht

191 reacties

Reputatie 6
Badge
Kan NS niet 2x per uur een SGM2 en 1x per uur een ICM3 laten rijden in Zeeland? Sprinters tot Roosendaal, IC'S tot Amsterdam.
Men kan volgens mij in het weekend wel 1x per uur een intercity maken, maar die gaat dan ten kosten van 1x per uur een stoptrein. De NS zal zeer waarschijnlijk niet zonder subsidie van de provincie én een stoptrein én een intercity laten rijden. Men laat twee treinen per uur rijden, die nu beide overal stoppen. Doordeweeks is dat een eis vanuit de concessie, in het weekend is men volgens mij wel vrij om het bij één stoppende trein per uur te houden.
Reputatie 7
Badge +3
Omdat er buiten de doordeweekse spits veel te weinig reizigers zijn om zo'n IC rendabel te maken.
Reputatie 3
Mooi dat er weer een Intercity gaat rijden op Zeeland. Maar waarom alleen in de spits en niet in de daluren. En in het weekend rijdt hij ook niet. Er zijn ook mensen die in het weekend naar het werk moeten. Toch maar met de auto, want die sprinter is veel te traag.
Reputatie 4
Woensdag 25 oktober j.l. op station Roosendaal. De trein naar Vlissingen van 17.36 uur vertrekt keurig op tijd, maar staat ook direct weer stil. De machinist ziet nog net de trein uit Breda binnenkomen. Nadat de reizigers vanuit deze trein zijn overgestapt vertrekt de trein naar Vlissingen alsnog met twee minuten vertraging. Het is toch ongelofelijk dat de verkeersleiding van Prorail de trein naar Vlissingen "sein veilig" geeft terwijl ze kunnen zien dat de trein vanuit Breda er ook nog aankomt. Wat een waardeloos bedrijf, dat Prutsrail. In 2018 zal hierin niets veranderen vrees ik.
Reputatie 3
Waarschijnlijk een foutje: trein 12206 Roosendaal (v 6:36) - Vlissingen (a 7:38) en trein 2235 Vlissingen (v 7:52) - Amsterdam (a 10:55) zijn als één doorgaande rit met twee treinnummers gepubliceerd i.p.v. als twee losse ritten. Reisplanner geeft trein 12206 dan ook aan als trein 'richting Amsterdam Centraal'

Bedankt voor het melden van deze trein. Ik ga even uitzoeken waar het foutje zit, in de reisplanner zelf of in de logistieke planning.
De intercity rijdt slechts ééns per uur, die versterkingsritten vanuit Bergen op Zoom reden elk halfuur. Daarom blijven er nog twee over, in het halve uur dat er geen intercity vanuit Vlissingen rijdt. Stoptrein 12206 is een ander verhaal, die rijdt waarschijnlijk zo omdat er al een trein 2206 bestaat die van Rotterdam naar Dordrecht rijdt, maar niet verder naar Roosendaal maar er vanaf daar wel weer een trein naar Vlissingen rijdt. Blijkbaar wel vervoersvraag voor het eerste deel, niet voor het tweede deel maar wel weer voor het derde deel.
Badge
By the way, ik dacht dat de spits-IC's alleen in de spitsrichting reden? Daar gaat Roosendaal -> Vlissingen in de ochtendspits vol tegenin... of is het in principe een upgraded overbrengingsrit en overnacht het materieel in Roosendaal ipv Vlissingen?
Niet elke trein in de 12200 serie is een intercity, om het eenvoudig te maken 😛 Van de 7 treinen in deze nummerreeks zijn er 4 intercity's, 1 stoptrein en 2 pendeltreinen die slechts Bergen op Zoom - Roosendaal rijden.


Houden ze dat gedoe er nog steeds in? Ik dacht dat ze dat eruit gingen gooien nu de 12200 een erkende Intercity ging worden (en geen slappe toevoeging aan de 2200 die er hier en daar maar tussen wordt gefrommeld).
By the way, ik dacht dat de spits-IC's alleen in de spitsrichting reden? Daar gaat Roosendaal -> Vlissingen in de ochtendspits vol tegenin... of is het in principe een upgraded overbrengingsrit en overnacht het materieel in Roosendaal ipv Vlissingen?
Niet elke trein in de 12200 serie is een intercity, om het eenvoudig te maken 😛 Van de 7 treinen in deze nummerreeks zijn er 4 intercity's, 1 stoptrein en 2 pendeltreinen die slechts Bergen op Zoom - Roosendaal rijden.
Bedankt voor je oplettendheid. Ik vermoed dat dit tegen die tijd nog zal worden aangepast, maar ga het even doorgeven.
Badge
Waarschijnlijk een foutje: trein 12206 Roosendaal (v 6:36) - Vlissingen (a 7:38) en trein 2235 Vlissingen (v 7:52) - Amsterdam (a 10:55) zijn als één doorgaande rit met twee treinnummers gepubliceerd i.p.v. als twee losse ritten. Reisplanner geeft trein 12206 dan ook aan als trein 'richting Amsterdam Centraal'

Hola, dus Roosendaal naar Amsterdam C via Vlissingen? Dat is toch wel een gevalletje openbare dronkenschap van de reisplanner :)

By the way, ik dacht dat de spits-IC's alleen in de spitsrichting reden? Daar gaat Roosendaal -> Vlissingen in de ochtendspits vol tegenin... of is het in principe een upgraded overbrengingsrit en overnacht het materieel in Roosendaal ipv Vlissingen?
Waarschijnlijk een foutje: trein 12206 Roosendaal (v 6:36) - Vlissingen (a 7:38) en trein 2235 Vlissingen (v 7:52) - Amsterdam (a 10:55) zijn als één doorgaande rit met twee treinnummers gepubliceerd i.p.v. als twee losse ritten. Reisplanner geeft trein 12206 dan ook aan als trein 'richting Amsterdam Centraal'
Reputatie 6
Badge
NS Verdient geen brood aan de provincie Zeeland. Die paar reizigers die er nog zijn zijn voor een groot deel inderdaad studenten, daar kan NS geen fatsoenlijke service op draaien.
Reputatie 7
Badge +3
Een groot deel van het vervoer op de Zeeuwse Lijn is nu eenmaal ook scholieren- en studentenvervoer op de korte afstand.
Tja, dat stoppen van elke trein bij elke kerktoren is vooral op verzoek van de Provincie doorgezet na veel klachten vanuit Zeeland
Reputatie 4
Hopelijk zijn deze extra intercity's tijdens de spits een aanzet voor meer (echte) intercity's gedurende de hele dag. Met de trein door Zeeland reizen duurt nu eindeloos met de gesukkel van station naar station. Zeker als je straks weer gladde sporen krijgt waarbij de trein elk station langzaam binnen komt rijden en weer langzaam optrekt en de reis met vertraging door Zeeland nog langer duurt.

Reageer