beantwoord

Dienstregeling 2020 - info

• 14 november 2019
  • 9 reacties
  • 379 Bekeken

Op de NS-site staan bij het onderwerp “Nieuwe dienstregeling” onder het kopje “Downloads”, subkopje “Compleet overzicht Dienstregeling” geen pdf’s van de nieuwe dienstregelingtabellen (2020) vermeld. Als ik het goed zie, zijn het de oude tabellen, die nu nog gelden, dus. Dat is héél erg verwarrend (en een beetje dom van NS), te meer omdat op die pdf’s (naar onbegrijpelijke, maar vaste gewoonte van NS) óók al nooit de ingangsdatum van de getoonde dienstregeling wordt vermeld.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 14 november 2019, 14:12

De tabellen voor 2020 zijn inderdaad nog niet beschikbaar, die zullen naar verwachting in december komen. De link zal worden aangepast zodat het duidelijk is dat het om de dienstregeling 2019 gaat!

Bekijk origineel

9 reacties

Goedemiddag Bus1977 en welkom bij de NS Community!

Het lijkt er inderdaad op dat de link ‘Compleet overzicht Dienstregeling’ op de pagina van de Nieuwe Dienstregeling doorverwijst naar het overzicht van de huidige (dus van 2019) dienstregeling. Ik vermoed dat de tabellen voor de dienstregeling 2020 nog niet beschikbaar zijn, maar zal hier eens achteraan gaan!

De tabellen voor 2020 zijn inderdaad nog niet beschikbaar, die zullen naar verwachting in december komen. De link zal worden aangepast zodat het duidelijk is dat het om de dienstregeling 2019 gaat!

Dankjewel @Stijn NS voor je treinsnelle reactie!

Twee opmerkingen/vragen:

1. Merkwaardig dat de tabellen niet (al heel snel) beschikbaar zijn. Rover/Treinreiziger zullen er toch (heel binnenkort) over beschikken om ze voor hun papieren Spoorboekje te kunnen drukken.
  2. Kan de ingangsdatum niet op elke tabel vermeld worden? 
Reputatie 5
Badge

Dat rode door RVR+Trzgr uitgegeven gedrukte spoorboek stelt ook ergens dat het is gebaseerd op de voorlopige stand van xyz, ook latere wijzigingen worden niet meer verwerkt (heel vroeger kon je daar zelfs nog wijzigingsbladen voor ophalen).

Reputatie 6
Badge +2

Het zou logisch zijn als een tijdje beide dienstregelingen op de site staan.

1. Merkwaardig dat de tabellen niet (al heel snel) beschikbaar zijn. Rover/Treinreiziger zullen er toch (heel binnenkort) over beschikken om ze voor hun papieren Spoorboekje te kunnen drukken.
  2. Kan de ingangsdatum niet op elke tabel vermeld worden? 

Helaas is mijn eerdere reactie alles wat ik ervan heb meegekregen. Waarom ze nog niet beschikbaarzijn durf ik niet te zeggen. Ik zal je suggestie voer de ingangsdatum in ieder geval doorsturen!

Dankjewel voor de inspanningen @Stijn NS!

Kan het kloppen dat de nieuwe dienstregeling nog niet compleet is doorgevoerd in de app?

Ik neem op Hoorn altijd de intercity van 0810, die overigens altijd te kort en dus overvol is. Deze rijdt niet meer op zaterdag dus ik dacht ik neem de ic van 0825, blijkt die niet te bestaan (geen uitval of vertraging gemeld op station). Nu in de sprinter van 0830 (ook later dan in de app staat) dus te laat op werk helaas.

Mis ik iets misschien?

Reputatie 7
Badge +3

De intercity van 8.10 staat voor vandaag gewoon in de reisplanner. Die van 8.23 is een spitstrein, die rijdt alleen op ma-vr en dat is nooit anders geweest.

Reageer