Dienstregeling 2030: moet nog aan gesleuteld worden

• 9 december 2019
  • 10 reacties
  • 389 Bekeken

Reputatie 3
Diensregeling 2030

Hallo Communityleden,

Hierbij de dienstregeling van 2030,

Leuk voorstel, kan nog wat aan gesleuteld worden vind ik.

Hier de mistakes/missers en de oplossingen:

M: Waarom is Zwolle - Utrecht → Rotterdam tot Amersfoort sprinter en vanaf Amersfoort ineens Intercity en komt een nieuwe Sprinter vanaf A. Schothorst naar Utrecht CS?

O: Maak SPR Zwolle - Amersfoort weer ouderwets SPR naar Utrecht CS en maak de SPR A. Schothorst - Utrecht CS intercity naar Amsterdam, want nu komen we op de volgende mistake:

M: Waarom is de (spits)trein vanuit Deventer weer naar Amsterdam CS?

O: Maak de IC Deventer - Amersfoort naar Den haag CS (volgende mistake), en de IC A. Schothorst - Amersfoort naar Amsterdam CS zie vorige O

M: Waarom is de Intercity naar het noorden zo veranderd?

O: Houd de IC noorden - Utrecht CS - Rotterdam CS (vorige o) zoals ie is, en hetzelfde met de IC Noorden - Schiphol - Den haag, maar om dat te doen komen we weer op een volgend mistakedeel:

M: Waarom is de Intercity naar het noorden zo veranderd (2)?

O: Laat de gele lijnen (randstad richting oosten, Flevoland, Noorden) verder gaan naar Den haag CS en de Blauwe lijnen (Noord-Zuidlijnen) vanaf Schiphol verdergaan naar Rotterdam CS, maar om verder te gaan gaan we verder met nog een mistakedeel:

M: Waarom is de Intercity naar het noorden zo veranderd (3)?

O: Laat de IC's Amsterdam CS - Rotterdam CS verdergaan naar Dordrecht (2x) en stoppend in Rotterdam (2x), maar om het gat wat Eindhoven nu heeft op te vullen gaan we verder met de volgende mistake:

M: Waarom bestaat de IC Den haag CS - Eindhoven niet meer?

O: Om het gat van de vorige oplossing in te vullen dacht ik over twee extra IC's Den haag - Eindhoven.

M: Waarom is de SPR Zwolle - Lelystad na Lelystad IC naar Den haag CS (zie vorige oplossing Noorden 2)?

O: Laat de SPR Zwolle - Lelystad verder gaan in SPR Lelystad - Amsterdam CS en maak een IC Lelystad - Den haag

M: Waarom is er een IC Alkmaar - Amsterdam CS en een IC Amsterdam CS - Zuid limburg?

O: Sluit ze op elkaar aan

Ik hoop dat hier wat aan gedaan word.

Tot ziens!

10 reacties

Badge

Leuk plaatje, maar de dienstregeling 2030 is nog niet eens in de maak. :rofl:

Reputatie 7
Badge +3

Is ook maar een mogelijk idee van ProRail, zoals ook eerder al op Treinreiziger.nl te zien was.

https://www.treinreiziger.nl/dit-is-misschien-wel-de-dienstregeling-van-2030/

Reputatie 7
Badge +3

ProRail kan van alles bedenken maar uiteindelijk bepalen de vervoerders over 10 jaar waar hoe vaak gereden worden. 

Reputatie 7
Badge +4

Veendam-Stadskanaal zou in 2030 inderdaad doorgetrokken zijn kennelijk. Nu Stadskanaal-Emmen nog, weer tien jaar wachten. :grinning:

Reputatie 3

Klopt, het is het idee van prorail, maar als alles volgens plan van pr verloopt en ik deze mistakes niet heb aangekaart is de kans groter dat het gaat worden zoals op dit plaatje staat en niet plaatje muv mistakes, maar daar de oplossingen voor

Badge

Klopt, het is het idee van prorail, maar als alles volgens plan van pr verloopt en ik deze mistakes niet heb aangekaart is de kans groter dat het gaat worden zoals op dit plaatje staat en niet plaatje muv mistakes, maar daar de oplossingen voor

Ach zelfs nu jij ze hebt aangekaart doen ze er nog helemaal niets mee en het is zeer onwaarschijnlijk dat dit de dienstregeling van 2030 gaat worden.  Overigens is het eerst nog afwachten wie er dan als vervoerder op het HRN spoor mag gaan rijden.

Reputatie 3

M: Waarom is de Intercity naar het noorden zo veranderd?

O: Houd de IC noorden - Utrecht CS - Rotterdam CS (vorige o) zoals ie is, en hetzelfde met de IC Noorden - Schiphol - Den haag, maar om dat te doen komen we weer op een volgend mistakedeel:

M: Waarom is de Intercity naar het noorden zo veranderd (2)?

O: Laat de gele lijnen (randstad richting oosten, Flevoland, Noorden) verder gaan naar Den haag CS en de Blauwe lijnen (Noord-Zuidlijnen) vanaf Schiphol verdergaan naar Rotterdam CS, maar om verder te gaan gaan we verder met nog een mistakedeel:

M: Waarom is de Intercity naar het noorden zo veranderd (3)?

O: Laat de IC's Amsterdam CS - Rotterdam CS verdergaan naar Dordrecht (2x) en stoppend in Rotterdam (2x)

Even de legenda bekijken in de afdeling. Er staat dat er nog steeds een cross-platform overstap mogelijk is tussen Leeuwarden/Groningen en Rotterdam C/Den Haag C, zoals die nu ook bestaat. Deze overstap bestaat ook al sinds het begin der tijden en zal ook niet snel veranderd gaan worden, aangezien dit dé verbinding van het noorden met de randstad is.

Er wordt juist ingezet op een betere verbinding tussen Groningen/Leeuwarden en de randstad, door o.a. de inzet van de ICNG, de aanpassing van de spoorboog bij Hoogeveen en een verhoogde maximumsnelheid op het hele traject vanaf het noorden t/m Lelystad. Het zou raar zijn als ProRail dan ineens gaat voorstellen om die IC's op te knippen, terwijl ze net miljoenen investeren in het versnellen van de doorgaande IC.

Als ik even snel de rest van je lijstje scan, zie ik dat je eigenlijk helemaal niet goed gekeken. Je zogenaamde “mistakes” zijn geen fouten. De sprinter Zwolle-Lelystad bestaat niet. Deze rijdt gewoon door. Niet meer naar Amsterdam C zoals nu, maar naar Amsterdam Zuid.

Reputatie 3

Echt niet, als je goed kijkt volgt de SPR Zwolle Lelystad op het kaartje een route naar Eindhoven. Dat is bij Noorden 2 opgelost tot IC naar Den haag, en daarna tot SPR naar Den Haag

Reputatie 7
Badge

Laten we er ons niet te druk over maken, de planningsafdelingen zijn net begonnen aan het ruwe ontwerp dienstregeling 2021 😀

Laten we er ons niet te druk over maken, de planningsafdelingen zijn net begonnen aan het ruwe ontwerp dienstregeling 2021 😀

Ik denk dat prorail wel wat verder vooruitkijk dan een jaar. Misschien moeten er nog wat perrons verlengd worden als je in 2030 met 12 bakken op lijnen wilt rijden waar nu nog kortere treinen rijden. Stations zoals Reeshof en Etten Leur zijn nu misschien niet voorbereid op deze lengtes. Misschien voorkom je dan de problemen zoals nu op Almere buiten.

Reageer