beantwoord

dienstregeling

• 29 december 2016
  • 3 reacties
  • 143 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hello,
Mijn abonnement is weekend vrij, morgenavond na 18.30 gratis reizen maar mag 5 minuten vantevoren inloggen. De trein in Maastricht vertrok eerst 18.27 nu 18.25. Deze trein kan ik dan niet meer nemen? of wordt hier rekening mee gehouden. Alternatief de trein naar Sittard en daar de intercity van Heerlen, kan niet meer. Hoe kan het dat de grootste stad in het zuiden ipv van 4 verbindingen per uur naar boven de rivieren nu terug gebracht is naar 2x per uur? De trein vertrekt eerder op station Maastricht maar komt ook later op Utrecht aan?????? waardoor ik ook hier mijn verbinding mis. Nieuwe dienstregeling verbetering in 2017 maar niet voor studentenstad Maastricht. Groetjes Miryam
icon

Beste antwoord door markjan witte 29 december 2016, 19:10

hoi miryam Ik weet niet hoe je naar het station gaat maar je zou om 18.16 de stoptrein van Ariva kunnen nemen naar Sittard die komt om 18.34 aan in Sittard(met een e-ticket(kost 4,50) of een anonieme ov kaart met minimaal 10 euro saldo*). dan heb je 7 minuten de tijd om in te checken met je weekendvrij en vanaf daar de ns intercity naar Utrecht te nemen.

* er moet minimaal 35 minuten zitten tussen een check in en check uit anders reis je niet met weekendvrij vanaf sittard
Bekijk origineel

3 reacties

Hey Miryam, jammer dat de nieuwe vertrektijd nu niet goed uitkomt voor jou. We houden een speling aan van 5 minuten en dat is wel echt de max. Als je de trein van 18:25 wil pakken, kun je geen gebruikmaken van de korting van het Weekend Vrij abonnement. We moeten met ontzettend veel factoren rekening houden met het maken van een nieuwe dienstregeling en de vertrektijd rekening laten houden met de kortingsuren is hierbij niet de grootste prioriteit. Met een vertrektijd van 18:27 was dit ook al aan de krappe kant. Er gaan op dit moment, net als bij de dienstregeling in 2017, 2 treinen per uur naar Utrecht. Kun je aangeven waar je precies naartoe reist na Utrecht?
hoi miryam Ik weet niet hoe je naar het station gaat maar je zou om 18.16 de stoptrein van Ariva kunnen nemen naar Sittard die komt om 18.34 aan in Sittard(met een e-ticket(kost 4,50) of een anonieme ov kaart met minimaal 10 euro saldo*). dan heb je 7 minuten de tijd om in te checken met je weekendvrij en vanaf daar de ns intercity naar Utrecht te nemen.

* er moet minimaal 35 minuten zitten tussen een check in en check uit anders reis je niet met weekendvrij vanaf sittard
Reputatie 1
@Minke Ns: in de oude dienstregeling had je vier reis mogelijkheden naar Ut. 2x rechtstreeks en 2x met overstap in Sittard. Bijv de sprinter van 18:37 en dan overstappen in Sittard op de ic uit Heerlen.

Reageer