Beste,
Sinds de sneeuwval van 2 weken geleden is er geen intercity verkeer mogelijk vanaf amersfoort - amsterdam. Dit werd regelmatig omgeroepen op het station. Tevens werd er af en toe een datum genoemd met tijdstip waarop het intercity verkeer wel weer mogelijk was. Het frappante is, is dat de datum dagelijks verschoven werd, a la.. Beperking in het materiaal inzet, begrijpelijk..
Nu lijkt het eindelijk weer zover te zijn dat de intercity weer gaat rijden ende reizigers niet meer met de sprinter die er lang over doet of via utrecht hoeven te reizen en zodoende volle treinen vermijden doordat meerdere mensen hiermee te maken hebben.
Het meest storende is het volgende waar geen logica achterzit:
De intercity vertrok altijd om x:26 e x:56, nu geeft de reisplanner ineens aan dat de intercity om x:25 en x:55 gaat rijden.
Net als vele andere pak ik altijd de trein van 8:56 naar mijn werk, ik heb een dalvrij abonnement en check daardoor in om 8:55 zodat ik de trein van 8:56 kan nemen.
Vanwaar de plotselinge aanpassing in tijden van deze intercity na de 2 weken '’pauze'’ op dit traject? De trein vertrekt al jaren om 26 en 56 en nu ineens niet meer, hiermee bezorgen jullie ongemak voor veel reizigers die naar amsterdam reizen?
Ik heb dit al nagevraagd bij een loket maar collega's van de NS konden hier geen antwoord op geven. Wellicht jullie wel?
Beste antwoord door Momo
Op een aantal trajecten, waaronder Amersfoort - Amsterdam was na de sneeuw ellende een “beperking in de materieelinzet” zoals dat heet. Dit komt door het feit dat veel treinen niet hun reguliere onderhoud hebben gehad vanwege de sneeuw, zoals
Wat beteft die 1 minuut eerder vertrekken, de reisplanner geeft vanaf maandag 1 maart weer de gebruikelijke tijd van .25 en .56 aan. Deze week geeft de reisplanner ook een stop aan op Naarden-Bussum, mogelijk vanwege werkzaamheden elders waardoor de dienstregeling aangepast is. Zo'n extra stop kost tijd, waardoor de trein eerder vertrekt.