beantwoord

Dienstregeling Amersfoort =- Amsterdam intercity ineens anders?

• 22 February 2021
  • 3 reacties
  • 137 Bekeken

Beste, 

Sinds de sneeuwval van 2 weken geleden is er geen intercity verkeer mogelijk vanaf amersfoort - amsterdam. Dit werd regelmatig omgeroepen op het station. Tevens werd er af en toe een datum genoemd met tijdstip waarop het intercity verkeer wel weer mogelijk was. Het frappante is, is dat de datum dagelijks verschoven werd, a la.. Beperking in het materiaal inzet, begrijpelijk..

Nu lijkt het eindelijk weer zover te zijn dat de intercity weer gaat rijden ende reizigers niet meer met de sprinter die er lang over doet of via utrecht hoeven te reizen en zodoende volle treinen vermijden doordat meerdere mensen hiermee te maken hebben.

Het meest storende is het volgende waar geen logica achterzit:

De intercity vertrok altijd om x:26 e x:56, nu geeft de reisplanner ineens aan dat de intercity om x:25 en x:55 gaat rijden. 

Net als vele andere pak ik altijd de trein van 8:56 naar mijn werk, ik heb een dalvrij abonnement en check daardoor in om 8:55 zodat ik de trein van 8:56 kan nemen. 

Vanwaar de plotselinge aanpassing in tijden van deze intercity na de 2 weken '’pauze'’ op dit traject? De trein vertrekt al jaren om 26 en 56 en nu ineens niet meer, hiermee bezorgen jullie ongemak voor veel reizigers die naar amsterdam reizen?

Ik heb dit al nagevraagd bij een loket maar collega's van de NS konden hier geen antwoord op geven. Wellicht jullie wel?

icon

Beste antwoord door Momo 22 February 2021, 18:25

Bekijk origineel

3 reacties

Badge

Dit is zo te zien alleen maar deze week omdat er werkzaamheden zijn.

Hierdoor rijden veel treinen rondom Amsterdam net even anders dan normaal, soms zelfs met andere tijden en slechts een deel van het traject.  Er is het een en ander gepuzzeld om wel zoveel mogelijk verbindingen te houden.

Zo rijden we ook met treinen die deze week standaard stops overslaan en elders weer extra stops maken.

Reputatie 7
Badge +3

Op een aantal trajecten, waaronder Amersfoort - Amsterdam was na de sneeuw ellende een “beperking in de materieelinzet” zoals dat heet. Dit komt door het feit dat veel treinen niet hun reguliere onderhoud hebben gehad vanwege de sneeuw, zoals @Jeroen aangeeft in een ander topic. Hiervoor werd inderdaad iedere keer weer een andere datum gecommuniceerd wanneer dit verholpen zou zijn, blijkbaar duurde het langer dan eerder ingeschat.

Wat beteft die 1 minuut eerder vertrekken, de reisplanner geeft vanaf maandag 1 maart weer de gebruikelijke tijd van .25 en .56 aan. Deze week geeft de reisplanner ook een stop aan op Naarden-Bussum, mogelijk vanwege werkzaamheden elders waardoor de dienstregeling aangepast is. Zo'n extra stop kost tijd, waardoor de trein eerder vertrekt.

Super duidelijk! Dank jullie wel voor het snelle antwoord… 

Blij dat het tijdelijk is en het niet al te lang duurt voordat de dienstregeling weer normaal is

Reageer