beantwoord

dienstregeling compleet overhoop?

  • 3 mei 2021
  • 2 reacties
  • 117 Bekeken

Reputatie 1

Ik kom vanochtend op het station tot mijn verbazing tot de ontdekking dat de sprinter van Vleuten naar Utrecht van 7:58 niet rijdt. Hij staat zelfs niet op het vertrektijdenbord

Vervolgens kom ik erachter dat de complete dienstregeling overhoop is gegooid. Tussen Vleuten en Utrecht rijd er de helft van de treinen en de vertrektijden zijn veranderd op zowel dit traject als tussen Utrecht en Rhenen.

Hoe kan NS zonder enige mededeling de dienstregeling overhoop gooien?

​​​

icon

Beste antwoord door Tochjo 3 mei 2021, 08:26

Deze wijzigingen in de dienstregeling zijn het gevolg van werkzaamheden tussen Utrecht en Amsterdam. Deze werkzaamheden duren nog tot en met vandaag, dus morgen is de dienstregeling weer zoals normaal.

Enkele intercity’s van Amsterdam naar Utrecht worden omgeleid via Woerden en keren nu op het keerspoor waar normaal de sprinter tussen ‘s-Hertogenbosch en Woerden keert. Deze kan daar dus niet meer keren en rijdt vanuit ‘s-Hertogenbosch gezien niet verder dan Utrecht Terwijde. Daar keert deze sprinter.

Ook de wijzigingen tussen Utrecht en Rhenen hebben hiermee te maken. Perroncapaciteit in Utrecht is nodig voor de omgeleide intercity's.

Dat bij geplande werkzaamheden niet alle trajecten worden genoemd waar de dienstregeling wijzigt, is een terugkerende ergernis op dit forum. Tot nu toe hebben die berichten NS nog niet bewogen de informatievoorziening te verbeteren, helaas.

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Deze wijzigingen in de dienstregeling zijn het gevolg van werkzaamheden tussen Utrecht en Amsterdam. Deze werkzaamheden duren nog tot en met vandaag, dus morgen is de dienstregeling weer zoals normaal.

Enkele intercity’s van Amsterdam naar Utrecht worden omgeleid via Woerden en keren nu op het keerspoor waar normaal de sprinter tussen ‘s-Hertogenbosch en Woerden keert. Deze kan daar dus niet meer keren en rijdt vanuit ‘s-Hertogenbosch gezien niet verder dan Utrecht Terwijde. Daar keert deze sprinter.

Ook de wijzigingen tussen Utrecht en Rhenen hebben hiermee te maken. Perroncapaciteit in Utrecht is nodig voor de omgeleide intercity's.

Dat bij geplande werkzaamheden niet alle trajecten worden genoemd waar de dienstregeling wijzigt, is een terugkerende ergernis op dit forum. Tot nu toe hebben die berichten NS nog niet bewogen de informatievoorziening te verbeteren, helaas.

Reputatie 6
Badge

Er is al weer enkele jaren in de opvattingen van tante spoor, NS dus, geen sprake meer van vaste jaardienstregeling. Is op dit forum al zo vaak genoemd: NS verwacht dat je met al die enorme moderne smartefonos elke dag opnw checkt of het nog steeds gaat zoals je dacht dat het zou gaan.

TIP: je kan wel vooruit kijken of er op jouw traject werken gepland zijn, of naastbij die van invloed zijn. NS zet dat op eigen site en er is ´rijdendetreinen.nl´ die vaak net wat meer lijkt te weten.

Vroeger dacht ik dat NS zelfs beloofde dat je je kon aanmelden en dan relevante berichten voor jouw opgegeven traject zou mailen-of dat nog kan moet je zelf maar uitvinden. Er aren wel ...tig klachten pver dat dat ´relevante´ nogal tegenviel.

Reageer