beantwoord

Dienstregeling koningsdag (27 april)

• 4 maart 2019
  • 8 reacties
  • 521 Bekeken

Hoi! Weet de NS al de dienstregeling van Koningsdag (27 april) al? Dan weet ik namelijk hoe ik moet reizen. Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Stijn NS 4 maart 2019, 19:50

Goedenavond EnzoGS! Wat Tamzin zegt klopt. De exacte dienstregeling is echter nog niet bekend, dit wordt doorgaans uiterlijk 10 dagen voor dato verwerkt in de reisplanner. Koningsdag wordt, vanwege de impact, mogelijk eerder verwerkt. Houd de Reisplanner dus in de gaten!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Op Koningsdag rijden de treinen volgens een speciale dienstregeling. In principe is het een zaterdagse dienstregeling maar met behoorlijk wat aanpassingen.
Goedenavond EnzoGS! Wat Tamzin zegt klopt. De exacte dienstregeling is echter nog niet bekend, dit wordt doorgaans uiterlijk 10 dagen voor dato verwerkt in de reisplanner. Koningsdag wordt, vanwege de impact, mogelijk eerder verwerkt. Houd de Reisplanner dus in de gaten!
Badge +3
Dat is dan dit jaar nogal knullig geregeld. De internationale treinen bijvoorbeeld zijn niet gemarkeerd met voetnoten in de jaardienst dat ze op 27 april niet tot/van Amsterdam Centraal rijden. Dat gaat weer chaos opleveren voor reizigers die nu al in het bezit zijn van reserveringen.
Reputatie 5
Dat is dan dit jaar nogal knullig geregeld. De internationale treinen bijvoorbeeld zijn niet gemarkeerd met voetnoten in de jaardienst dat ze op 27 april niet tot/van Amsterdam Centraal rijden. Dat gaat weer chaos opleveren voor reizigers die nu al in het bezit zijn van reserveringen.
De IC Brussel zal gewoon tot Amsterdam rijden lijkt mij, zoals NS International netjes aangeeft.
Oké, bedankt iedereen!
Badge +3
Het lijkt erop dat NS er dit jaar voor kiest om de internationale treinen weer op Amsterdam Centraal te laten aankomen en vertrekken. Dat is dan een beleidswijziging ten opzichte van vorige jaren. Ik hoop dat hier goed over is nagedacht.

Niemand wil de chaos van Koninginnedag 2001 nog een keer meemaken....... Er is toen met reden besloten om de internationale treinen op Koninginnedag 2002 en later niet meer naar Amsterdam Centraal te laten rijden.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/chaos-op-amsterdam-cs-na-oranjefeest~b66a7c79/
https://www.nrc.nl/nieuws/2001/05/01/chaos-en-rellen-in-amsterdam-7540132-a933836
Reputatie 7
Badge +3
@iMark
De drukte naar Amsterdam C op Koningsdag is in de loop der jaren minder en minder geworden. Er reden vorig jaar al minder extra c.q. versterkte treinen en ik denk dat dit jaar dus een verdere aanpassing volgt.
Begin gerust een eigen topic over dit onderwerp. Enzo geeft aan dat zijn vraag in ieder geval is beantwoord.