dienstregeling lelystad - amsterdam centraal

• 19 augustus 2019
  • 1 reactie
  • 206 Bekeken

Hi, ik ben benieuwd waarom de tijden van de ns dienstregeling zo onhandig is ingestoken? In verband met de werkzaamheden hebben jullie het één en ander omgegooid maar als ik uit de bus stap dan mis ik net de trein en daarna moet ik een half uur wachten (30 min) op de eerstvolgende intercity ... dit is toch niet logisch als je een (aangepaste) dienstregeling maakt? Ik zou denken dat het juist beter moet zijn voor de reizigers die vanaf lelystad willen opstappen? Vanaf aanstaande woensdag vertrekt de sprinter kwart over en kwart voor maar de bus komt dan tien voor en tien voor half aan ... hier sluit de aangepaste treintijden (alweer en met opzet) niet aan ... ik vraag me toch af waarom het zo is ingestoken voor de mensen die afhankelijk zijn van de trein en wie dit bedacht heeft?

1 reactie

Badge
Als u woensdag van Lelystad naar Amsterdam Centraal wilt rijden dan rijden er IC's welke om xx.11 en xx.41 vertrekken vanuit Lelystad naar Amsterdam Centraal. Deze IC's rijden normaal vanaf Almere Centrum naar Amsterdam Centraal en zijn nu doorgetrokken naar Lelystad Centrum. Door de werkzaamheden aan het spoor is er maar beperkte infra beschikbaar en daar moet de treindienst voor aangepast worden. Afgelopen dagen hadden we bv maar 1 spoor beschikbaar tussen Weesp en Diemen waardoor er zeer beperkt treinverkeer mogelijk was maar er ook aanpassingen waren in de tijden omdat de trein ook moet wachten tot de trein uit de andere richting van dat spoor af is.

De sprinters zijn woensdag de sprinters naar Hoofddorp die doorgetrokken zijn naar Lelystad en die rijden dan net even op andere tijden.

Maar normaal rijden de sprinters naar Amsterdam Centraal vanaf Lelystad om xx.10 en xx.40, feitelijk moet u ten opzichte van normaal dan maar 5 minuten langer wachten. Is dat nu zo onoverkomelijk dan voor een paar dagen ???

Reageer