beantwoord

dienstregeling Nijmegen Eindhoven

• 22 maart 2021
  • 4 reacties
  • 134 Bekeken

Beste NS, 

Sinds een paar maanden is de dienstregeling tussen Nijmegen en Eindhoven aangepast en duurt nu nóg langer namelijk 1:04 u ipv eerder 55 minuten. Het traject was al niet “aantrekkelijk“ ivm de overstap in Den Bosch en de aansluiting die vaak gemist werd (zie ook een eerdere post in deze community als je zoekt op Nijmegen - Eindhoven). Mogelijk is daardoor de wijziging ingevoerd? In ieder geval: Nu dit traject nog langer duurt wordt de keuze voor OV steeds onaantrekkelijker en neem ik vaak liever de auto. Jammer, want ik zou graag blijven reizen met OV. Wat kan NS hiermee? 

Ik hoor het graag. 

Bij voorbaat dank. 

Vriendelijke groet, 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 22 maart 2021, 21:55

Hallo FemkeLoes321 en welkom bij de NS Community,

Spijtig dat je er langer over doet op jouw traject dan voorheen. Hopelijk zal dit snel weer veranderen. Ik kan helaas niets hier over zeggen of dit gaat gebeuren. Ik zal je signaal in ieder geval doorzetten waarvoor dank. Ik denk niet dat het met de overstaptijd te maken heeft aangezien deze hetzelfde is als op de reis waar je 55 minuten over deed. Buiten de spits geeft onze Reisplanner nog wel soms een advies om een overstap van 2 minuten te nemen waardoor je binnen 50 minuten in Eindhoven kan reizen.

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo FemkeLoes321 en welkom bij de NS Community,

Spijtig dat je er langer over doet op jouw traject dan voorheen. Hopelijk zal dit snel weer veranderen. Ik kan helaas niets hier over zeggen of dit gaat gebeuren. Ik zal je signaal in ieder geval doorzetten waarvoor dank. Ik denk niet dat het met de overstaptijd te maken heeft aangezien deze hetzelfde is als op de reis waar je 55 minuten over deed. Buiten de spits geeft onze Reisplanner nog wel soms een advies om een overstap van 2 minuten te nemen waardoor je binnen 50 minuten in Eindhoven kan reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Vanwege Corona en dat er daarrdoor minder minder reizigers zijn heeft NS een aantal treinen geschrapt. Zo rijdt de intercity Enkhuizen – Amsterdam – Eindhoven – Heerlen niet tussen Amsterdam en Sittard.  Tot wanneer deze aangepaste dienstregeling geldt, is nu nog niet te zeggen, dat hangt helemaal van de situatie rond Corona af.

Reputatie 6

Vanwege Corona en dat er daarrdoor minder minder reizigers zijn heeft NS een aantal treinen geschrapt. Zo rijdt de intercity Enkhuizen – Amsterdam – Eindhoven – Heerlen niet tussen Amsterdam en Sittard.  Tot wanneer deze aangepaste dienstregeling geldt, is nu nog niet te zeggen, dat hangt helemaal van de situatie rond Corona af.

Tjee. Hebben de treinen ook al last van corona, dat ze niet kunnen rijden en ziek in bed liggen?

Reputatie 7
Badge +3

Ik dacht toch echt dat ik schreef dat er door Corona minder reizigers zijn en dat NS daardoor een aantal treinen heeft geschrapt. Maar blijkbaar ben je weer op je zeurstoel gaan zitten en heb je daar overheen gelezen. Daarnaast kunnen er wel machinisten en conducteurs ziek zijn, 

Wel is het zo dat er sinds begin maart (openen middelbare scholen) weer wat meer reizigers zijn. Misschien nog niet genoeg om weer de volledige dienstregeling te gaan rijden, maar gezien het toenemende aantal klachten over volle treinen zouden ze wel weer eens met normale treinlengtes kunnen gaan rijden, in ieder geval op de trajecten waar treinen geschrapt zijn.

Reageer