Dienstregeling plotselling anders op 8 sep.

• 8 september 2021
  • 12 reacties
  • 322 Bekeken

zonder communicatie van te veroren is de ns dienstregeling op eens outof the blue veranderd bv intercity direct 7:55 en 7:58 vanaf r'dam centraal zijn vandaag 8 september 2021 om 7:51 en 7:54! waarom loopt de communicatie zo slecht bij ns ?

12 reacties

Reputatie 6

Hallo @ndbaf03,

vandaag wordt op het traject Amsterdam - Schiphol - Leiden - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht de ‘tienminutentrein’ getest. En waarschijnlijk zijn daarom de vertrektijden van de Intercity Direct aangepast.

Reputatie 6

Hallo @ndbaf03,

vandaag wordt op het traject Amsterdam - Schiphol - Leiden - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht de ‘tienminutentrein’ getest. En waarschijnlijk zijn daarom de vertrektijden van de Intercity Direct aangepast.

Ja dat zal wel de oorzaak zijn. Maar nu de communicatie daarover. Het standaard antwoord zal wel weer zijn dat je gewoon elke ochtend in de App moet kijken of er niets aan je reis die dag veranderd is.

Ik blijf dat helaas onzinnig vinden.

Deze veranderde vertrektijden hebben inderdaad te maken met de komst van de tienminutentrein. Bij Schiphol is het qua capaciteit heel erg passen en meten, waardoor de ICD helaas een paar minuten op heeft moeten schuiven.
De nieuwe tijden zullen dus nu elke woensdag in de dienstregeling zitten en vanaf december - als de tienminutentrein definitief gaat rijden - elke dag.

Reputatie 6

Nog zo'n voorbeeld.

Reputatie 7
Badge +3

Deze veranderde vertrektijden hebben inderdaad te maken met de komst van de tienminutentrein. Bij Schiphol is het qua capaciteit heel erg passen en meten, waardoor de ICD helaas een paar minuten op heeft moeten schuiven.
De nieuwe tijden zullen dus nu elke woensdag in de dienstregeling zitten en vanaf december - als de tienminutentrein definitief gaat rijden - elke dag.

Destijds is ook op Eindhoven-Utrecht van te voren zo'n proef op woensdagen gedaan en dat bleek erg nuttig want daarbij kwamen toen enkele knelpunten naar voren die toen vóór de definitieve invoering nog bijgesteld konden worden. Alleen waarom is de communicatie zo knudde? 

ja Tamzij heeft gelijk… de NS communiceert niet goed en misbruikt de ns-app om reizigers weg te sturen

zelfs de Belgische conducteur was verrast door de aangepaste dienstregeling toen hij op de borden heeft gekeken. Hij geloofte niet maar dat blijkt waar te zien tirn hij zijn afgedrukte papier versie zag stupefe de nieuwe vertrek tijd van de intercity direct vanaf rotterdam centraal! De conducteurs gebruiken geen ns-app, hoezo de reizigers moeten wel. De NS moet een persbericht over de try-out dienstregeling zodat NU.NL en andere media goed kunnen verspreiden! Sorry… maar alles onder de tapijt gooien en verwachten dat reizigers zelf kunnen vinden in de ns-app gaat een beetje te ver...excuse moi les mots 

de reactie van NS is niet klant vriendelijk 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het anno 2021 nogal achterlijk dat een nieuwe dienstregeling niet afdoende in een computermodel kan worden getest. 

Ik ben blij dat ik op een traject reis waar op woensdagen niet gekloot wordt door NS en ProRail.

Reputatie 2

Ik vind het anno 2021 nogal achterlijk dat een nieuwe dienstregeling niet afdoende in een computermodel kan worden getest. 

Ik ben blij dat ik op een traject reis waar op woensdagen niet gekloot wordt door NS en ProRail.

Ben ik het niet mee eens, in de praktijk gaat het vaak anders dan in een computermodel. Al mag de NS het dan wel iets duidelijker communiceren, maar mij lijkt het dat als je met de trein reist, je zorgt dat je op tijd op het station bent? En als je dan een keer je trein mist is dat vervelend, maar ja, op de HSL gaat er met een kwartier weer eentje...

Reputatie 6

de reactie van NS is niet klant vriendelijk 

Ik zie nog helemaal geen reactie van NS. Ook niet in dat andere topic. Er heeft 1 machinist gereageerd, die overigens ook aangaf dat de communicatie slecht is. Andere NS-ers heb ik nog niet zien reageren.

Wellicht via de klantenservice? Erg spijtig dat de communicatie over de wijziging eigenlijk niet bestaand is. Ik zet het door en hopelijk wordt er iets mee gedaan. Mijn excuses in ieder geval voor het ongemak.

Reageer