beantwoord

dienstregeling tijdens Corona

• 19 maart 2020
  • 6 reacties
  • 492 Bekeken

Ik moet morgen, vrijdagochtend, van Rdam naar Schiphol reizen. Kan ik erop vertrouwen dat de intercity direct echt twee keer per uur nog gaat, zoals aangegeven id reisplanner?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 19 maart 2020, 11:10

Goedemorgen Yvonne12 en welkom bij de NS Community!

De basisdienstregeling gaat pas zaterdag in, dus morgen zullen de treinen nog blijven rijden zoals ze dat de afgelopen week hebben gedaan. Deze is wel uitgedund, maar er zijn inderdaad nog Intercity Direct treinen gepland. Uiteraard bestaat er ook een kans dat deze dienstregeling nog veranderd, dat is lastig om nu al te voorspellen.

Met de informatie die ik nu beschikbaar heb ga ik ervan uit dat deze treinen morgenochtend gewoon gaan, maar het verstandig om onze reisplanner in de gaten te houden.

Edit: Ik krijg zojuist een bericht binnen dat het ook vandaag en morgen al enigszins is uitgedund ten opzichte van het begin van deze week. Houd dus voornamelijk de reisplanner aan.

Bekijk origineel

6 reacties

Goedemorgen Yvonne12 en welkom bij de NS Community!

De basisdienstregeling gaat pas zaterdag in, dus morgen zullen de treinen nog blijven rijden zoals ze dat de afgelopen week hebben gedaan. Deze is wel uitgedund, maar er zijn inderdaad nog Intercity Direct treinen gepland. Uiteraard bestaat er ook een kans dat deze dienstregeling nog veranderd, dat is lastig om nu al te voorspellen.

Met de informatie die ik nu beschikbaar heb ga ik ervan uit dat deze treinen morgenochtend gewoon gaan, maar het verstandig om onze reisplanner in de gaten te houden.

Edit: Ik krijg zojuist een bericht binnen dat het ook vandaag en morgen al enigszins is uitgedund ten opzichte van het begin van deze week. Houd dus voornamelijk de reisplanner aan.

Reputatie 7
Badge +3

Hou rekening met eventuele uitval van treinen en neem een ruime marge. NS personeelsleden zijn ook mensen en kunnen net als iedereen ziek worden.

Hallo NS! Hier een zorgmedewerker in de klinische psychiatrie. In de normale dienstregeling deed ik er 35 minuten over van huis naar werk (en terug natuurlijk). Met de nieuwe corona crisisdienstregeling ben ik maar liefst 100 minuten onderweg. Enkele reisafstand! Ik ben heen en terug 200 minuten aan het treinreizen (en dan ook nog stukje fietsen en stukje metro dus eigenlijk 230 minuten). En dan nog 8 uur werken. Avonddiensten zijn nog te doen, maar de vroege diensten zijn echt horror: tussen 4.45 en 5.00 op om de trein van 5.40 te halen. Als de crisismaatregelen nog heel veel langer duren, willen jullie dan heel erg alsjeblieft nog even naar het traject Lelystad-Amsterdam Zuid kijken? Alvast bedankt! 

Goedenavond Bruggenwirth83 en welkom bij de NS Community!

Ik vind het vervelend om te lezen dat je met de basisdienstregeling zo veel langer onderweg bent, maar ik hoop dat je ook begrijpt waarom die basisdienstregeling van kracht is. Ons treinpersoneel valt net als jijzelf onder een cruciale beroepsgroep, die ook last hebben van de Corona crisis en beperkt inzetbaar zijn door ziekte. Juist omdat het voor velen met een cruciaal beroep zo belangrijk is om gebruik te kunnen blijven maken van het OV hebben we de dienstregeling uitgedund om met zeer beperkte maatregelen alsnog een betrouwbare dienstregeling te kunnen leveren.

Ik kan me voorstellen dat de langere reistijd erg zwaar is. Helaas is het momenteel een kwestie van roeien met de riemen die we hebben. Ook voor ons personeel is het zwaar. Lees bijvoorbeeld dit bericht van gebruiker Loes, een van onze conductrices.

Ik zal je wens doorgeven, maar ik acht de kans klein dat er veel zal veranderen helaas.

Dat snap ik zeker! En in ben ook dankbaar dat ik überhaupt nog op mijn werk kan komen. Maar door de berichtgeving van vandaag hoopte ik alleen een beetje dat de dienstregeling op korte termijn besproken zou worden. Vandaar dat ik dacht: vooral dit traject even onder de aandacht brengen. Mocht er een tijd aanbreken (op welke termijn dan ook) dat veranderingen wel mogelijk, zijn zou het ontzettend fijn zijn als dit traject ook besproken wordt. Dank tot zover! 

Dat snap ik zeker! En in ben ook dankbaar dat ik überhaupt nog op mijn werk kan komen. Maar door de berichtgeving van vandaag hoopte ik alleen een beetje dat de dienstregeling op korte termijn besproken zou worden. Vandaar dat ik dacht: vooral dit traject even onder de aandacht brengen. Mocht er een tijd aanbreken (op welke termijn dan ook) dat veranderingen wel mogelijk, zijn zou het ontzettend fijn zijn als dit traject ook besproken wordt. Dank tot zover! 

Vooralsnog verwacht ik geen extra treinen, Bruggenwirth83. Als er iets veranderd zal dat de lengte van sommige treinen zijn. 

Reageer