Dienstregeling zaandam hoorn

• 9 december 2019
  • 3 reacties
  • 159 Bekeken

Goedendag,

Vroeger stopte de intercity van Enkhuizen - Heerlen ook op station Zaandam. Om diverse redenen snap ik dat dit niet meer het geval is. Echter denk ik dat het reisgemak een stuk verbeterd als de “oude” spitstreinen wel weer zullen stoppen op het tussengelegen station Zaandam. Om de bus vanaf Hoorn te halen met de sprinter vanaf Zaandam kom ik namelijk precies 1 minuut te laat aan. Hierdoor moet ik vanaf Zaandam eerst naar Amsterdam moet om vervolgens naar Hoorn te gaan. Er zijn heel veel medereizigers die ik heb gehoord over dit probleem, ik hoop dat er hiervoor een oplossing kan voor worden gezocht.

Met vriendelijke groet

3 reacties

Reputatie 3

Ik snap je compleet, maar de NS en ProRail vinden een IC stop op de Adam Enkhuizen niet prioriteitvol genoeg denk ik...

Goedenavond Diank en welkom bij de NS Community!

Ik kan me goed voorstellen dat deze wijziging voor veel reizigers positief zou uitpakken. Een dienstregeling zit echter ontzettend gecompliceerd in elkaar en zo'n wijziging zou er waarschijnlijk toe leiden dat andere aanpassingen gemaakt moeten worden die voor meer reizigers nadelige gevolgen hebben. Ik zal je verzoek doorgeven, maar ik verwacht persoonlijk op de korte termijn geen wijzigingen.

Reputatie 6

De Intercity Enkhuizen – Heerlen heeft volgens mij nog nooit gestopt op Zaandam, met uitzondering van verstoringen, werkzaamheden, grote evenementen als de Dam-tot-Damloop en ritten laat op de avond (die dan vanuit Maastricht rijden).

Een eerder topic wijst uit dat de extra stop in Zaandam niet in de dienstregeling past (al plaats ik daar zelf wel vraagtekens bij). Maar het zou ook gewoon te maken kunnen hebben dat het merendeel van de reizigers uit Westfriesland in Amsterdam moet zijn.

Reageer