beantwoord

Dijkzigt werkt niet in NS app

• 11 May 2021
  • 6 reacties
  • 79 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

In de NS app heb je twee opties voor Dijkzigt, een voor de bushalte (Rotterdam, Dijkzigt Metro), en een voor het metrostation (Rotterdam, Dijkzigt). Bij beide is het echter zo dat er een minuut lopen bijkomt als ik een reis naar deze locatie plan, terwijl ik gewoon naar deze halte wil. Hoe plan ik een reis naar metrostation Dijkzigt?

icon

Beste antwoord door loklok8 11 May 2021, 11:37

Ik bedoel als ik met de metro reis naar metrostation Dijkzigt, dan staat er ook dat ik een minuut moet lopen.

Dan negeer je toch gewoon die ene minuut lopen? Als het reisadvies een metro bevat sta je bij aankomst al op het metrostation. 

Bekijk origineel

6 reacties

Badge

Er stopt geen trein dus je zult dan toch ergens moeten lopen.

Ik bedoel als ik met de metro reis naar metrostation Dijkzigt, dan staat er ook dat ik een minuut moet lopen.

Hoi fwb. Welkom bij de Community.

Ik weet niet welk traject je precies wilt reizen. Als je de rit op www.9292.nl invoert, zie je dan hetzelfde resultaat?

Reputatie 7
Badge +1

Dan negeer je toch gewoon die ene minuut lopen? Als het reisadvies een metro bevat sta je bij aankomst al op het metrostation. 

Ik denk ook niet dat je die ene minuut echt zou moeten lopen om op de betreffende halte aan te komen :sweat_smile:  De metro stopt immers bij de betreffende halte.

Edit: Ah, wat loklok8 inderdaad ook aangeeft :smile:

Badge +3

Een advies naar een adres of een halte die geen treinstation is komt altijd van 9292.

Kies je voor Dijkzigt Metro Station, dan plan je van/naar Burgemeester S’jacobsplein. Kies je Rotterdam, Dijkzigt (Metrostation) dan krijg je inderdaad ook die ene minuut lopen erbij.

Blijkbaar vindt 9292 dat je vertrekpunt dan een ingang van het metrostation is (een punt op de landkaart), en je een minuut nodig hebt om van/naar het perron te komen, voor een metro die vertrekt op tijdstip X.

Eigenlijk best logisch, want je eindbestemming (een adres of halte) kan niet het perron zijn dus je moet naar buiten.

Zelfde voor metrostations zoals Waterlooplein, maar bij Amsterdam, Weesperplein of Metrostation Weesperplein1 krijg ik de minuut extra weer niet...

Reageer