beantwoord

door wijziging perron half uue langer reizen tussen tiel en de bosch om 7'00

• 1 september 2019
  • 8 reacties
  • 340 Bekeken

Sinds 1 september stopt de trein uit Tiel aankomst Geldermalsen om 7:16 op spoor 3a. Maar de trein naar Den Bosch vertrekt om 7:18 van spoor 4B. Dus 2 minuten tijd om letterlijk van ene kant naar andere kant te rennen. Volgens de app niet te doen en moet je dus maar half uur eerder weg.

Wat wordt het beleid van de NS? Gaan ze wachten op de reizigers uit Tiel? Of hebben diegene die om 7:18 de trein willen halen pech en moet maar een half uur eerder vertrekken?
Punt is ,geldt alleen voor trein met aankomst van 7:16. Alle eerdere of latere treinen sluiten wel goed aan omdat je dan overstapt van 3B naar 4B of 3a naar 4a
icon

Beste antwoord door Danny NS 2 september 2019, 11:23

Ik las al mee en het is gedeeld met de verantwoordelijke afdeling!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
De reisplanner geeft de trein met aankomst 7.16 uur vertrek 7.18 uur niet weer. Dat betekent dat de overstap niet haalbaar geacht wordt. U zou hem kunnen halen als u zo instapt dat u maar een klein stukje hoeft te lopen. Ga er vanuit dat de trein niet wacht. U kunt geen beroep doen op GTbV als u hem mist.
Reputatie 7
Badge +3
Ik vind 't wel een vreemde situatie. Vraag 1 is natuurlijk waarom deze ene trein op 3A stopt i.p.v. 3B. Vraag 2 is dan of er niet iets te verzinnen is waardoor de overstap wél mogelijk blijft.

edit: De treinen die om 6.16 en 6.46 uur aankomen, komen ook op spoor 3A, maar dan vertrekt de trein naar Den Bosch ook van 4A.
Vanaf 7.18 uur gaat de trein naar Den Bosch vanaf 4B, maar de treinen vanuit Tiel komen pas vanaf 7.48 uur aan op 3B, waardoor dus deze ene overstap om 7.16 uur inderdaad niet mogelijk is. Hopelijk kan NS hier nog eens naar kijken.
Ik las al mee en het is gedeeld met de verantwoordelijke afdeling!
Badge
Maar waarom zou je eerst met de trein vanuit Utrecht richting Den Bosch reizen om dan over te stappen op Geldermalsen naar de trein van Tiel naar Utrecht. Als je daar niet uit en weer incheckt reis je ook nog tegen de reisrichting in.
Reputatie 7
Badge +3
@Jeroen
Het gaat om de reis van Tiel naar Den Bosch.
Badge
@Jeroen
Het gaat om de reis van Tiel naar Den Bosch.

Oeps, was nog niet helemaal wakker geloof ik.
Reputatie 7
Badge
Wat wordt het beleid van de NS? Gaan ze wachten op de reizigers uit Tiel? Of hebben diegene die om 7:18 de trein willen halen

HIer zouden ze prima een "Herman" in kunnen zetten om de trein naar Den Bosch even op te houden voor de overstappers uit Tiel.

Verder kan deze gelijk monitoren of deze treinen naar Den Bosch wel op de goede spoorsectie stoppen, zie vaak treinen op 4B stoppen terwijl deze gepland staat op 4A !
Reputatie 7
Badge +3
Hier is overduidelijk iets misgegaan bij de dienstregeling wijziging van vandaag. Normaal is de overstap 3a/4a of 3b/4b (hangt af van of de IC om de 10 of om de 15 minuten rijdt).

In het verleden ging het een halfuur eerder mis, dat is toen tussentijds rechtgetrokken.

Werk aan de winkel voor een moderator om dit even aan te kaarten zou ik zo denken.

Reageer