beantwoord

Dordrecht

• 11 maart 2018
  • 2 reacties
  • 245 Bekeken

Waarom is de bereikbaarheid per trein vanuit Dordrecht zo heel erg slecht sinds het gedoe met de Moerdijkbrug? Waarom rijden er geen extra Intercity's richting Breda en Roosendaal? In april stopt de IC naar Brussel niet meer in Dordrecht. Ik heb zo'n vermoeden dat de meeste mensen het daar vooral het zat zijn. Ook worden tot overmaat aan complete ramp veel te vaak aan het spoor gewerkt. Doe het dan in een keer goed zou ik zeggen. Voor Dordrecht is qua bereikbaar per trein veel te slechter gaan worden dan bijvoorbeeld 10 jaar geleden. Ik vraag mij dan af waarom er dan geen goeie infrastructuur is vanuit Dordrecht?
icon

Beste antwoord door Anonymous 11 maart 2018, 23:59

De infrastuctuur van en naar Dordrecht is niet anders dan 10 jaren geleden.
Dat de Benelux niet meer stopt te Dordrecht is zeker geen goede ontwikkeling, maar een keuze om over de HSL te gaan rijden.
Zover ik weet zijn de problemen Moerdijkbrug al weer even verleden tijd.
Dordrecht heeft verder best goede verbindingen richting Roosendaal, Rotterdam, Breda en Geldermalsen.
Bekijk origineel

2 reacties

De infrastuctuur van en naar Dordrecht is niet anders dan 10 jaren geleden.
Dat de Benelux niet meer stopt te Dordrecht is zeker geen goede ontwikkeling, maar een keuze om over de HSL te gaan rijden.
Zover ik weet zijn de problemen Moerdijkbrug al weer even verleden tijd.
Dordrecht heeft verder best goede verbindingen richting Roosendaal, Rotterdam, Breda en Geldermalsen.
Reputatie 3
Vroeger had je doordeweeks buiten de spitsuren drie treinen per uur van Roosendaal naar Dordrecht, namelijk IC Vlissingen-Amsterdam Centraal (1x per uur), Int. trein Brussel Zuid/Midi-Amsterdam Centraal (1x per uur) en stoptrein Roosendaal- Dordrecht (1x per uur). Straks is dat nog vier treinen per uur, namelijk IC Vlissingen-Amsterdam Centraal (2x per uur) en stoptrein Roosendaal-Dordrecht (2x per uur). Dus per saldo blijven er op dit traject nog meer treinen rijden.

Reageer