Dordrecht bestaat niet meer?

• 16 januari 2017
  • 23 reacties
  • 634 Bekeken

Het lijkt er sinds de nieuwe dienstregeling sterk op dat Dordrecht niet meer bestaat voor de NS.
Als het nog even zo doorgaat ben ik genoodzaakt om na 25 plus jaar reizen met de trein tussen Dordrecht en Delft met de auto te gaan reizen.

23 reacties

Reputatie 3
Wat is uw klacht precies? U kan namelijk gewoon vier keer per uur van Dordrecht naar Delft reizen. Het enige dat nu anders is, zijn de werkzaamheden. Vanaf volgende week is alles weer normaal, dus ik begrijp niet helemaal wat er nu verslechterd is.
Tenzij je uit Dordrecht Zuid komt, dan is de situatie helaas wel verslechterd doordat je dan moet overstappen en die overstappen zullen niet op korte termijn beter worden.
@JanSchoormans Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed, je reacties komen niet aan. Je kunt gewoon blijven reageren in dit topic en hoeft geen reactie's te rapporten.
Vandaag wederom grote onduidelijkheid in Dodrecht. Mensen van een perron naar ander, trein in , trein uit. Overvol en weer vertraagd
Reputatie 6
Badge
Terechte titel. Nog even geduld, en het station bestaat inderdaad niet meer.
Reputatie 1
Beetje onzin, vanaf Dordrecht zijn er genoeg reismogelijkheden. Nu met de werkzaamheden wat minder inderdaad, en de storing vanaf vandaag maakte het er niet beter op.
Dordrecht is de laatste jaren veel te veel verwend met zoveel treinen.
Verwend volgens Treinspotter_rene. Vandaag na de werkzaamheden! meteen weer uitval van treinen perronwijzigingen. kortom, de ellende lijkt nog niet over.
Reputatie 6
Badge
Verwend? Laat me niet lachen. De verbinding naar Brabant/Limburg is bagger geworden, en naar Den Haag CS kun je alleen nog sprinten. Bovendien moet je vanaf Dordrecht Zuid altijd overstappen richting Rotterdam. Dordrecht is Den Bosch 2.0 geworden.
Vandaag 24 jan trein 839 vol uur vertraagd 854 ruim 10 minuten vertraagd dus in totaal weer veel vertraging wordt het nog goed in 2017????
Reputatie 5
Verwend volgens Treinspotter_rene.
Tsja, voor treinspotters is het een prachtig traject. Op Lombardijen zie ik van alles langs razen ; IC's, Thalys, noem maar op. Maar als reiziger heb je daar zo weinig aan. Alleen antiek SGM materieel dat stopt ...
Reputatie 7
Badge +3
Tja, de Tweede Kamer wil dat de investeringen in de HSL optimaal benut worden. Anderzijds moeten we natuurlijk ook niet doen alsof Dordrecht een wereldstad is, qua vervoer is het toch vooral een buitenwijk van Rotterdam. De banden met Brabant zijn sociaal-economisch traditioneel heel klein (iets met grote rivieren en tegenstelling gereformeerd/katholiek).
Reputatie 6
Badge
Als je trouwens wel een goed voorbeeld wilt van een station dat veel te veel verwend wordt: Gouda. Directe verbinding met 5 van de 7 grootste steden van Nederland. En dat met 70.000 inwoners. Nu jouw beurt weer, Rene.
Reputatie 1
@landrsthrn
Daar ben ik zelf iig heel blij mee ;)
Maar Gouda is verder een belangrijk overstapstation, en het licht stukken centraler dan Dordrecht
Reputatie 2
Het is natuurlijk belachelijk, dat de Sprinter van Roosendaal naar Dordrecht, niet doorgetrokken wordt naar Rotterdam Centraal of vanaf Roosendaal naar Vlissingen.
Een ander alternatief zou kunnen zijn de sprinter Den Haag Centraal - Dordrecht door te trekken naar Breda of Lage Zwaluwe.
De stoptrein Puurs - Antwerpen - Roosendaal eveneens naar Lage Zwaluwe. De Sprinter Den Bosch ook naar Lage Zwaluwe.
Reputatie 2
Wat natuurlijk helemaal subliem zou zijn, is een rechtstreekse verbinding van Dordrecht naar Elst (Gelderland). Waarom rijdt de trein maar tot Geldermalsen. Deze kan toch met gemak doorgetrokken worden tot Elst of nog beter Arnhem.
Reputatie 7
Badge +3
@lijnennetkaart
Het heeft geen zin om steeds maar weer wijzigingen voor te stellen die tot enorme kostenverhogingen leiden.
Reputatie 6
Badge
@lijnennetkaart, wat dacht je van de sprinter Dordrecht - 's Hertogenbosch? Die gaat via Lage Zwaluwe en Breda.
Reputatie 5
Het is natuurlijk belachelijk, dat de Sprinter van Roosendaal naar Dordrecht, niet doorgetrokken wordt naar Rotterdam Centraal
...
Een ander alternatief zou kunnen zijn de sprinter Den Haag Centraal - Dordrecht door te trekken naar Breda
...

Zo reden ze ook, tót aan de nieuwe dienstregeling.
4 sprinters per uur, Den Haag via R'dam naar afwisselend Roosendaal, Breda, Dordrecht en vice versa.
Reputatie 6
Badge
Tja, maar tussen Dordrecht en Breda en Dordrecht Roosendaal zaten daar maar weinig mensen in. Vandaar die knip.
Reputatie 2
Als je trouwens wel een goed voorbeeld wilt van een station dat veel te veel verwend wordt: Gouda. Directe verbinding met 5 van de 7 grootste steden van Nederland. En dat met 70.000 inwoners. Nu jouw beurt weer, Rene.

Van Gouda kun je inderdaad rechtstreeks naar vele plaatsen. Zie dit overzicht:
http://www.ns.nl/actuele-vertrektijden/avt?station=gd
Reputatie 2
Tja, maar tussen Dordrecht en Breda en Dordrecht Roosendaal zaten daar maar weinig mensen in. Vandaar die knip.
Dat geldt dus ook voor het gedeelte naar Dordrecht-Zuid. De meeste mensen moesten zeker uitstappen tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal. Waarschijnlijk was het traject tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht ook minder druk.
Een andere oplossing zou kunnen zijn om de trein van Den Haag Centraal door te trekken naar Dodrecht-Zuid. Hoewel ik doortrekken naar Lage Zwaluwe nog steeds logischer vindt.

Station Dordrecht en Dordrecht-Zuid liggen op een fietsafstand van 3 kilometer van elkaar verwijderd.
Er rijdt een bus van Station Dordrecht naar Dordrecht Zuid blijkens deze lijnennetkaart 2017 van Arriva:
https://www.arriva.nl/web/file?uuid=b5cc8e88-5dd6-4e91-983f-a666b8269cca&owner=af8aec32-6c73-47d5-af4d-f1553a2c3b77&contentid=1386

en 9292.nl
http://9292.nl/reisadvies/station-delft/station-dordrecht-zuid/vertrek/2017-01-25T1719#content
Te weten lijn 5

Er rijden genoeg bussen naar de wijken die in de buurt liggen van station Dordrecht, te weten
lijn 5 en 7 naar Sterrenburg, lijn 2 naar Dubbeldam, lijn 3 naar Crabbehof.
Reputatie 5
De meeste mensen moesten zeker uitstappen tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal. Waarschijnlijk was het traject tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht ook minder druk.

Nee hoor.
Ik stap op Lombardijen uit en het is daar soms wringen om eruit te komen. Op CS en Blaak bijv. stappen nog heel veel mensen in. Veel forensen voor Lombardijen, Barendrecht, Zwijndrecht en vermoedelijk ook Dordrecht.
Reputatie 6
Badge
Wat ik ook een schande vind is dat iedere keer als ik in de avond op Dordrecht sta, er mensen uit de sprinter Dordrecht vanuit Den Haag als gekken moeten rennen om de sprinter naar Roosendaal te kunnen halen. Het gaat hier om ongeveer 70 mensen. Overstaptijd is ongeveer 1,5 minuten. Iedere dag zie ik mensen die trein missen. Dus dan heb je geen directe verbinding meer, en dan mis je ook nog eens regelmatig je overstap. Wat een ellende.

Reageer