Download spoorborkje 2022: nog meer fouten in de tabellen

  • 15 December 2021
  • 3 reacties
  • 134 Bekeken

Nog zo’n enormiteit, helaas! Nu eentje in tabel Db:

Volgens tabel Db (de IC’s van zuid naar noord) rijdt de befaamde 10-minutentrein op het aftakkende traject van Amsterdam Bijlmer ArenA naar Amsterdam Zuid en Schiphol Airport niet verder dan Amsterdam Zuid. Alle treinen in de pagina’s lange tabel stoppen aldaar, wat in werkelijkheid toch echt niet het geval is, gelukkig. Sorry, maar dat vind ik wel een beetje erg domme fout in de dienstregeling van het nieuwe paradepaardje. Waarom voeren de verantwoordelijke beambten geen goede eindcontrole uit?
Gelukkig rijden de treinen volgens tabel Da wel de andere kant op, zoals ook in werkelijkheid het geval is. 
Overigens zijn (lijken?) de treinen op het traject Bijlmer Arena - Schiphol wel juist in de tabellen 13a (en 13b) te staan, maar voor het beloofde overzicht wordt het zo wel een duizelingwekkende zoekpartij. Dat wordt nog eens versterkt doordat in de tabellen Da en Db bij de stations Amsterdam Bijlmer Arena en Amsterdam Zuid geen aankomst- én vertrektijden zijn vermeld, maar de ene keer dit en de andere keer dat - vergelijk de tijden maar eens met die in tabellen 13a en 13b! De tijden bij Station Zuid in tabel Db lijken mij de aankomsttijden aldaar te zijn (en dus niet de vertrektijden, wat in déze tabelopzet dus wél de bedoeling is). Dat is erg onhandig, omdat verschillende treinen (treinseries) nu juist op die stations wisselende langdurige stationnementen hebben. Resultaat ook hier: weg overzicht. (En inmiddels ben ik bijna vergeten wat ik ook alweer aan het opzoeken was…;-).
Graag dus ook aanpassing / correctie van de IC-tabel D. En niet pas bij de eerstkomende dienstregelingaanpassingen (“wijzigingsblad” heet dat geloof ik), maar zo spoedig mogelijk. 
Groet & Alvast dank voor de aandacht!

PS. Ik snap niet hoed hoe dit forum tegenwoordig werkt. Hopelijk staan mijn vragen/opmerkingen op de juiste plek. ..
 


3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Toevoeging van een regel voor Leiden aan de tabellen Da en Db zou ook wel handig zijn, zodat de verbindingen via Schiphol zonder daar over te moeten stappen zichtbaar worden.

Het is jaar na jaar opvallend hoe onzorgvuldig deze tabellen worden samengesteld. Niemand met enig verstand van zaken die ze vooraf een keertje doorloopt en controleert.

Ik meld hem aan! Thanks!

Reageer