beantwoord

dringend verzoek: in CORONAPERIODE OOK 1 INTERCITY PER UUR naast 1 sprinter per uur

• 18 maart 2020
  • 63 reacties
  • 1718 Bekeken

Toon eerste bericht

63 reacties

Badge

@Dardo Van Den Boogaard  je vergeet alleen dat we nu al grote moeite hebben om de treinen te laten rijden, ziekteverzuim loopt steeds meer op en dan komt er een moment dat we dus slechts op een enkele plek in NL nog treinen rijden en dat er totaal geen regelmaat meer inzit.

Door nu hard in te grijpen in de dienstregeling wordt er geprobeerd om een betrouwbare beperkte dienstregeling neer te zetten waar we nog voldoende personeel voor hebben en waarbij er ook een ontlasting komt voor de collega’s van de standplaatsen welke het hardst zijn getroffen op dit moment.

En ja, iedereen bij de NS snapt dat er mensen zijn die nu langer onderweg zijn maar het alternatief is dus  dat er een onbetrouwbare dienstregeling overeind blijft waar te pas en te onpas veel treinen zullen uitvallen.

Vanaf zaterdag gaat deze nieuwe beperkte basis dienstregeling in en zullen er voornamelijk sprinters rijden op de diverse trajecten. Het is momenteel roeien met de riemen die we hebben, net zoals dat in er de zorg aan toe gaat.

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap de verontwaardiging ook heel goed. Ik moet het doen met 1 intercity per uur tussen enschede en Amersfoort. Het doet pijn dat de NS pretendeert artsen en verpleegkundigen de mogelijkheid te willen bieden op hun werk te komen, nou de waarheid is dat deze verpleegkundige nu helemaal geen leven meer heeft. Mijn reistijd neemt schrikbarend fors toe. Een uur wachten na mijn nachtdienst, een uur eerder weg voor mijn nachtdienst, ik werk vijf, zes nachten in de week. Ik probeer duurzaam en klimaat neutraal te reizen van huis naar werk maar dit doet echt pijn. Ik zou ook graag compensatie van abonnementskosten willen zien, dit dupeert medewerkers in de verpleging juist enorm. Kan er om janken. 

het minste gebaar wat de NS nu kan geven is om nu geen spitstijden meer te rekenen en enkel daluurtarieven aan te bieden zodat klanten nog iets hebben aan hun abonnement en verpleegkundigen en artsen in die stille spitstijden wat vlotter naar huis kunnen. 

ik hoef geen applaus en ook geen bonus. Ik wil na 8/9 uur waken en zorgen gewoon naar huis en niet een uur lang op een tochtig perron staan met zere billen omdat de NS je gewoon in je je weet wel pakt. 

Ik begrijp u helemaal, alleen daluurtarieven invoeren op spits tijden zal er voor zorgen dat niet noodzakelijke (pret)reizen ook in de spits gemaakt zullen worden. Hierdoor zal de spits weer drukker worden en dat is juist niet de bedoeling.

@Dardo Van Den Boogaard  je vergeet alleen dat we nu al grote moeite hebben om de treinen te laten rijden, ziekteverzuim loopt steeds meer op en dan komt er een moment dat we dus slechts op een enkele plek in NL nog treinen rijden en dat er totaal geen regelmaat meer inzit.

Door nu hard in te grijpen in de dienstregeling wordt er geprobeerd om een betrouwbare beperkte dienstregeling neer te zetten waar we nog voldoende personeel voor hebben en waarbij er ook een ontlasting komt voor de collega’s van de standplaatsen welke het hardst zijn getroffen op dit moment.

En ja, iedereen bij de NS snapt dat er mensen zijn die nu langer onderweg zijn maar het alternatief is dus  dat er een onbetrouwbare dienstregeling overeind blijft waar te pas en te onpas veel treinen zullen uitvallen.

Vanaf zaterdag gaat deze nieuwe beperkte basis dienstregeling in en zullen er voornamelijk sprinters rijden op de diverse trajecten. Het is momenteel roeien met de riemen die we hebben, net zoals dat in er de zorg aan toe gaat.

En waar kan ik mij aanmelden voor een beperkte voldoening van de abbo kosten? 133 euro en er bitter  weinig voor terug krijgen, ik voel mij dubbel gepakt. 

ach applausje en we praten er maar niet meer over. 

Reputatie 7
Badge

Het spits tarief tijdelijk opheffen zou ik wel een goede vinden eigenlijk. Daarmee straf je de reizigers toch iets minder.

Het spits tarief tijdelijk opheffen zou ik wel een goede vinden eigenlijk. Daarmee straf je de reizigers toch iets minder.

Je kunt het toch ook niet verkopen dat je doordeweeks een uitgedunde zondagsdienstregeling biedt maar wel de gebruikelijke voorwaarden van spits en daltijden blijft hanteren. Ik hoop dat de politiek de NS hierover op de vingers tikt. Het is alles behalve klantvriendelijk. 

Reputatie 7
Badge

Je kunt het toch ook niet verkopen dat je doordeweeks een uitgedunde zondagsdienstregeling biedt maar wel de gebruikelijke voorwaarden van spits en daltijden blijft hanteren. Ik hoop dat de politiek de NS hierover op de vingers tikt. Het is alles behalve klantvriendelijk. 

Ja...ik kan niet anders dan het gewoon volledig met je eens zijn beste Dardo van Den boogaard. :relieved:

Badge

Dat zal niet gebeuren zoals ik reeds eerder op het forum ook heb aangegeven, dit omdat de spreiding van reizigers nog steeds nodig is alleen nu om de reden om genoeg ruimte te hebben in de trein zodat de kans op besmetting in de trein gering blijft.

Ook is het risico dan weer aanwezig dat er mensen die niet noodzakelijk hoeven te reizen toch weer in de treinen stappen terwijl wij eigenlijk alleen nog rijden om mensen met een vitaal beroep naar hun werk en naar huis kunnen reizen met het OV.

@Dardo Van Den Boogaardde overheid heeft ingestemd met het aanpassen van de dienstregeling. Het is wel jammer dat u nog steeds alleen naar u zelf kijkt en totaal geen rekening lijkt te houden met de situatie bij het treinpersoneel.

Ik heb alle respect voor de moeilijke situatie waar alle zorgverleners in zitten momenteel maar mis dit een beetje bij u voor een andere vitale beroepsgroep.  Ook het treinpersoneel steekt zijn/haar nek uit met het risico om besmet te worden tijdens het werk om mensen met een vitaal beroep te vervoeren. Veel van mijn collega’s zouden liever thuis blijven om besmetting met het virus te voorkomen, toch stappen ze elke dag weer op de trein ook mede voor u.

Reputatie 7
Badge

Dat zal niet gebeuren zoals ik reeds eerder op het forum ook heb aangegeven, dit omdat de spreiding van reizigers nog steeds nodig is alleen nu om de reden om genoeg ruimte te hebben in de trein zodat de kans op besmetting in de trein gering blijft.

Ook is het risico dan weer aanwezig dat er mensen die niet noodzakelijk hoeven te reizen toch weer in de treinen stappen terwijl wij eigenlijk alleen nog rijden om mensen met een vitaal beroep naar hun werk en naar huis kunnen reizen met het OV.

Maak de trein langer dan is er ook genoeg ruimte.

Badge

Misschien moet je je eens meer gaan verdiepen in een materie voordat je zoveel oordeelt, ik zie nu geregeld oordelen van je voorbij komen die je later weer anders bedoeld hebt of waar je op terug komt.

Ik heb momenteel de indruk dat je reageert om maar te reageren.

Laat het beoordelen van welke treinen en in welke lengte er gaan rijden nu maar aan mensen over die over alle cijfers beschikken. De treinlengtes voor komende week zijn slechts bij een enkeling bekend, wacht eerst eens af wat de lengtes gaan worden.  We zijn nml. wel gebonden aan de maximale lengte van perrons waar we gaan stoppen en op de maximaal mogelijke treinlengtes van het materieel. Treinen kun je niet oneindig aan elkaar koppelen.

Zoals aangegeven rijden we eigenlijk alleen nog voor mensen met een vitaal beroep en niet om mensen die er nu ondanks de aanbevelingen toch nog op uittrekken met de trein.

Reputatie 5
Badge

Dat staat al in zijn handtekening. :wink:

Treinen langer maken is niet altijd zo makkelijk. Naast de perron- en treinlengte waar Jeroen het hier al over heeft zijn er ook veiligheidsnormen waar de NS zich aan moet houden, door een hoger ziekteverzuim moet er gewerkt worden met minder beschikbaar personeel. Meer daarover staan bijvoorbeeld in de reacties onder een ander topic waar zowel Jeroen als Loes enkele dagen geleden al een reactie op hebben gegeven.

Reputatie 7
Badge

Dat staat al in zijn handtekening. :wink:

Treinen langer maken is niet altijd zo makkelijk. Naast de perron- en treinlengte waar Jeroen het hier al over heeft zijn er ook veiligheidsnormen waar de NS zich aan moet houden, door een hoger ziekteverzuim moet er gewerkt worden met minder beschikbaar personeel. Meer daarover staan bijvoorbeeld in de reacties onder een ander topic waar zowel Jeroen als Loes enkele dagen geleden al een reactie op hebben gegeven.

Nou...heel erg bedankt voor je link hoor.

Reputatie 3

Onvoorstelbaar dat dit land opeens vol zit met mensen die het allemaal maar prima vinden om doodsbang in hun holletje te gaan zitten wegrotten.

Ja weetje….ik ben ook bang. Dat zal ik zeker niet ontkennen. En dat is echt niet voor mezelf hoor. Voor de andere mensen om mij heen. Ik heb daar maatregelen voor getroffen.

Maar tegelijkertijd word ik letterlijk helemaal gek van dit. Ik heb een zus die nu in Portugal werkt en dan maken die maatregelen mij echt helemaal onrustig. Want ja….wie weet hoe lang ik Portugal niet meer in mag komen om haar te bezoeken. Zeker als het dringend is dan wil ik haar gewoon kunnen zien en naar haar toe kunnen gaan. Dat kan zo meteen niet meer. Dat is gewoon kl*te en k*t.

Daarom weetje…maatregelen zijn goed. Maar dit word mij echt een beetje te gek.

En om heel eerlijk te zijn…..ik denk dat het ook een beetje to little to late is. Het is gewoon te laat. Maatregelen hadden al veel eerder genomen moeten worden. Maar nee….toen was het nog allemaal koek en ei,

We hadden allemaal in tot begin 2020 quarantaine moeten gaan toen de eerste besmetting in Wuhan er was, dan was er niks gebeurd

Reputatie 5

Het helpt ook niet dat je nu bij lichte klachten al thuis moet blijven. Het ziekteverzuim loopt dan ineens enorm op. En bij een dienst als de trein, merk je dat nu eenmaal snel.

Ik werk vanuit huis tot het moment dat de kantoor-collega niet meer kan of mag werken en dan heb ik kans om opgeroepen te worden. Nu is bij ons de regel dat voorkeur heeft om dan eigen vervoer te organiseren. Ik zal dus inderdaad dan met de auto gaan want gelukkig heb ik die. Anders heb ik voortaan 45 minuten meer reistijd op het traject vanwege bus- trein die niet meer aansluit en het uitvallen van de spitsIC.  En ja om nou een trein te laten rijden "voor het geval dat iemand hem neemt " is ook weer zo wat.... dus ik begrijp de keuze wel. Leuk is het niet maar in deze tijden kunnen nu eenmaal geen leuke keuzes worden gemaakt. 

Bedenk ook dat als alles weer normaal mag rijden, het fijn is als het NS personeel ook op sterkte is en dus is dit denk ik de beste oplossing. Je moet ook nadenken over de herstelfase en risico's voor je personeel nu dan spreiden voor zover mogelijk.

Reageer