beantwoord

!e trein vanaf Sliedrecht [Arriva] met overstap naar IC ri. Rotterdam - Lelystad

• 6 november 2017
  • 3 reacties
  • 99 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Al een jaar lang ergernis bij mijzelf en velen medereizigers. Trein komt om 06:01 op Dordrecht [sp 15] en geeft volgens dienstregeling geen aansluiting op de Intercity richting Lelystad [ sp 3] vertrek 06:05. Elke dag gaan alle reizigers rennen om hem toch te halen wat vaak lukt. Vaak afhankelijk van De HC. Perron 1 naast de Arriva trein is altijd leeg en beschikbaar. Heb vorig jaar al meerdere malen mail gestuurd zonder ooit uitleg te krijgen waarom deze trein niet op spoor 1 kan vertrekken zodat de aansluiting normaal gesproken zonder rennen en vliegen gehaald kan worden en ook als aansluiting terug kan in spoorboekje. Er is vaak een aansluiting naast elkaar met 3 minuten overstap dus waarom hier niet. Ik hoop dat iemand mij en alle anderen uit kunnen leggen waarom dit zo geregeld is.
icon

Beste antwoord door klant_Jac 6 november 2017, 09:33

Dat is trein 2412, en zo in de dienstregeling te zien,is dat de laatste trein uit Rotterdam van de dag ervoor, en overnacht dat treinstel op het station (en houdt daarmee het spoor 3 bezet). Dat scheelt een rangeerder die vroeg op moet.
Vlak ervoor komt trein 2221 uit Roosendaal op spoor 1, en dat spoor moet snachts vrijblijven.

Heeft u Arriva al gevraagd of die wat vroeger kunnen rijden?
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
De trein eindigt en keert in Dordrecht. Hierdoor staat de trein langer als 10 minuten aan het perron. Hier is op 1 geen ruimte voor, omdat daar de doorgaande intercities en goederentreinen rijden. Daarom is voor spoor 3 gekozen.
Reputatie 7
Badge
Dat is trein 2412, en zo in de dienstregeling te zien,is dat de laatste trein uit Rotterdam van de dag ervoor, en overnacht dat treinstel op het station (en houdt daarmee het spoor 3 bezet). Dat scheelt een rangeerder die vroeg op moet.
Vlak ervoor komt trein 2221 uit Roosendaal op spoor 1, en dat spoor moet snachts vrijblijven.

Heeft u Arriva al gevraagd of die wat vroeger kunnen rijden?
Reputatie 6
Badge
De reizigers tussen Dordrecht en Gorinchem moeten natuurlijk bijna allemaal richting Rotterdam, maar de overstap is meestal prima naar mijn mening. Die 4 minuten moeten genoeg zijn.

Reageer