beantwoord

Een na laatste trein Zwolle - Utrecht CS

• 13 augustus 2019
  • 8 reacties
  • 209 Bekeken

Weet iemand misschien te vertellen waarom de (logischer wijs) een na laatste trein uit Zwolle richting Utrecht niet rijd? Dit is structureel en volgens de dienstregeling dus er zal een logische verklaring voor zijn.
icon

Beste antwoord door Jeroen 13 augustus 2019, 20:46

Als dit in de jaarplanning zo is bepaald dan mag je er vanuit gaan dat het een gebrek aan reizigers is op dit late uur maar dat er nog wel een late reismogelijkheid is gebleven door niet de laatste trein maar de op 1 na laatste niet te laten rijden in de jaarplanning.
Bekijk origineel

8 reacties

Goedenavond Gertjan_Hwijk, welkom op de NS Community.

Bedoel je de Intercity van 23:50 uur of die van 23:20 uur? Ik zie bij beide namelijk geen bijzonderheden.
Reputatie 7
Badge +2
Ik gok er op dat het om de sprinter gaat.
Er gaat een 5684 om 22:53 en een 5688 om 23:53. maar er gaat geen 5686 om 23:23
Beste Maxime,
Excuus voor de onvolledige vraag, het betreft de sprinter van Zwolle naar Utrecht.
De trein van 23:23 uur gaat nooit.
Badge
Als dit in de jaarplanning zo is bepaald dan mag je er vanuit gaan dat het een gebrek aan reizigers is op dit late uur maar dat er nog wel een late reismogelijkheid is gebleven door niet de laatste trein maar de op 1 na laatste niet te laten rijden in de jaarplanning.
Reputatie 7
Badge +2
Soms is er wel een trein 5686, zoals zaterdag 3 augustus en zondag 5 mei, andere keren heeft deze gereden vanaf 't Harde (of Nijkerk) tot Amersfoort of Utrecht Overvecht, meeste dagen in juli ( was dat niet de tijd van de werkzaamheden bij Zwolle?) en enkele keren in april en mei.
Badge
Soms is er wel een trein 5686, zoals zaterdag 3 augustus en zondag 5 mei, andere keren heeft deze gereden vanaf 't Harde (of Nijkerk) tot Amersfoort of Utrecht Overvecht, meeste dagen in juli ( was dat niet de tijd van de werkzaamheden bij Zwolle?) en enkele keren in april en mei.
Het kan zomaar zijn dat deze dan extra ingelegd wordt op bepaalde dagen om zo extra reizigers te vervoeren. Tijdens werkzaamheden waar de trein anders wordt ingelegd zal het niet opgemerkt worden dat deze normaal niet rijdt en dan wordt deze eigenlijk onterecht wel ingelegd. Dit komt omdat dit gewoon handmatig werk is, eigenlijk net als het probleem met het niet inleggen van alle stops op de routes Zwolle- Groningen/Leeuwarden met de eerste en de laatste treinen.

Dit blijft gewoon mensenwerk en dan moet je dit soort afwijkingen net even weten, anders ga je er vanuit dat die trein wel standaard rijdt.
Dat klinkt als een duidelijk verhaal
Reputatie 7
Badge +2

Tijdens werkzaamheden waar de trein anders wordt ingelegd zal het niet opgemerkt worden dat deze normaal niet rijdt en dan wordt deze eigenlijk onterecht wel ingelegd.

Vandaar dat ik me al afvroeg of de juli ritten samenvielen met de werkzaamheden bij Zwolle.
Gokje van mijn kant, trein 5679 van Utrecht naar Zwolle (aankomst 23:06) keert normaal niet op 5686 maar materieel blijft in Zwolle, maar tijdens de werkzaamheden kon er niet worden door gereden naar Zwolle en moest elke trein wel terug vanaf 't Harde, toen ging trein 5681 terug als 5686.

Reageer