beantwoord

eerder vertrekken trein

• 17 augustus 2020
  • 25 reacties
  • 605 Bekeken

maandagochtend 17 augustus  2020 rijd de intercity  van  rdam  cs naar Vlissingen  ineens  2 minuten  eerder  dan normaal..nu om 6.19 ipv 6.21. Dit waarschijnlijk  door werkzaamheden  aan dit traject. Het zou fijn zijn als dit  veel eerder  dagen daarvoor was gecommuniceerd door julli dmv weet ik hoe.…

Slechte  service!!!!

icon

Beste antwoord door Julian 17 augustus 2020, 07:40

Dit is inderdaad vanwege de geplande werkzaamheden rondom Dordrecht.

Werkzaamheden worden over het algemeen ongeveer een maand van te voren aangekondigd en de reisplanner is ongeveer tien dagen van te voren bijgewerkt, dus vanaf dat moment zouden bij het plannen van een reis de gewijzigde tijden zichtbaar moeten zijn geweest.

Bekijk origineel

25 reacties

Dit is inderdaad vanwege de geplande werkzaamheden rondom Dordrecht.

Werkzaamheden worden over het algemeen ongeveer een maand van te voren aangekondigd en de reisplanner is ongeveer tien dagen van te voren bijgewerkt, dus vanaf dat moment zouden bij het plannen van een reis de gewijzigde tijden zichtbaar moeten zijn geweest.

Hi,

Dank voor je reactie.  Ik reis  5 dgn per week met deze trein en heb in de afgelopen  tijd niets  doorgekregen  hierover  in de trein.  Ook geen omroepberichten.  Was ook niet de enige  die dit had . Maar goed, ik weet het nu en zal erop  letten rest vd week..weer een reen om zsm met de auto te gaan ipv met jullie!!!

Hi D3nni5,

NS wil graag dat de reiziger elke dag zijn reis plant zodat hij dan kan zien of er wel of geen werkzaamheden zijn. Probleem is dat bijna niemand dit ook echt doet. Hingen er ook geen posters op Rotterdam?? In het verleden was dat nl wel zo. Als je het alleen maar digitaal kan vinden dan sluit NS sowieso al een hele groep mensen uit. 

Er wordt hier op dit forum frequent geklaagd over werkzaamheden door NS en de gevolgen hiervan. Het is aan te bevelen om minimaal één keer per week je reis te plannen met een datum van één week in de toekomst. Zo zou je niet voor verrassingen komen te staan. 

Er wordt hier op dit forum frequent geklaagd over werkzaamheden door NS en de gevolgen hiervan. 

Deze werkzaamheden worden niet uitgevoerd door NS maar in opdracht van ProRail door verschillende aannemers.

Als je als reiziger niet in de reisplanner kijkt, niet op de werkzaamheden pagina, niet op de uitgehangen posters dan heb je je reis niet goed voorbereid en kan je voor verrassingen komen te staan.

Zie ook:

Reisadvies
We raden reizigers aan om de reis kort vertrek te checken voor het meest actuele reisadvies via de Reisplanner op ns.nl of via de NS app. 

Reputatie 7
Badge +3

@D3nni5 heeft wel een punt. In de app staan geen werkzaamheden gepland voor traject Rotterdam-Vlissingen. Als forens die meerdere dagen per week op dit traject reist, is er dan geen reden om te verwachten dat de tijden ineens anders zijn. Zeker als er geen communicatie is geweest over gewijzigde vertrektijden.

De werkzaamheden tussen Zwijndrecht -Dordrecht - Lage Zwaluwe staan er gewoon in.

Plan je een reis, dan wordt het ook gemeld. De gewijzigde vertrektijd staat ook in de planner.

ja die werkzaamheden staan er inderdaad tussen. Reizigers die vanuit Rotterdam vertrekken zien dat vaak over het hoofd. Ik heb geen idee of er in Rotterdam posters hangen. Ik zie dat ze ook een stukje met de bus moeten wordt dus wel heel vervelend deze week.

ja die werkzaamheden staan er inderdaad tussen. Reizigers die vanuit Rotterdam vertrekken zien dat vaak over het hoofd.

Als je zoals telkens weer geadviseerd wordt de reis kort voor vertrek te plannen in de reisplanner zie je meteen de eventuele gevolgen door werkzaamheden, verstoringen enz. Dat reizigers dat schijnbaar niet doen kan je moeilijk de vervoerder kwalijk nemen.

Reputatie 7
Badge +3

Als je zoals telkens weer geadviseerd wordt de reis kort voor vertrek te plannen in de reisplanner

Hoe wordt dit dan geadviseerd aan reizigers die gewoon dagelijks dezelfde trein nemen? Op de site, op dit forum, via omroepen, e.d. Maar als je geen reden hebt om op de site te kijken en als er niks wordt omgeroepen, geen posters hangen, etc., krijg je dit advies ook niet mee.

Is het echt zo moeilijk om op een station waar de dienstregeling wordt aangepast een omroep te doen? Dat hoeft niet eens details te bevatten, gewoon “Volgende week is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.”.

Zullen we maar met deze discussie stoppen. NS vindt dat zoals ze het nu doen volkomen duidelijk is. Aan de hand van de berichten op dit forum kan je opmaken dat sommige reizigers daar anders over denken.

NS gaat het toch niet aanpassen dus verdere discussie is nutteloos.

Reputatie 5

Zullen we maar met deze discussie stoppen. NS vindt dat zoals ze het nu doen volkomen duidelijk is. Aan de hand van de berichten op dit forum kan je opmaken dat sommige reizigers daar anders over denken.

NS gaat het toch niet aanpassen dus verdere discussie is nutteloos.

nee laten we niet in discussie gaan op een forum...

Reputatie 6

Ik begrijp het probleem niet. Je kijkt toch altijd in de reisplanner? Ik wel tenminste aangezien ik niet voor verrassingen wil komen te staan. 

Reputatie 4

Vanwege werkzaamheden op station Dordrecht stopt de intercity van/naar Vlissingen deze week niet in Dordrecht, maar in Zwijndrecht. Nu maar hopen dat elke machinist zo wakker is om er ook werkelijk te stoppen. Ik las dat het pas geleden ook een keer fout ging met een extra stop op station Baarn.

Badge +3

Gisteren nog wat verwarring bij de HC en MCN van een 3700 IC Eindhoven - Venlo.

Waarom staat Blerick niet op ons dienstkaartje? Maar dat zal wel door de omgeleide ICE komen die via Venlo en Eindhoven rijdt (zonder daar te stoppen overigens).

Verder denk ik dat kleine verschuivingen niet groots aangekondigd of omgeroepen zullen worden. Het gaat immers maar om twee minuten en verder geen invloed op de reistijd, tenzij je daardoor overstappen gaat missen, dus in dit geval wegens 2 minuten eerder vertrek hem niet haalt… En die vervallen stop op Dordrecht is natuurlijk ook belangrijk genoeg.

Ik begrijp het probleem niet. Je kijkt toch altijd in de reisplanner? Ik wel tenminste aangezien ik niet voor verrassingen wil komen te staan. 

👏👏👏👏

Reputatie 5

.

Reputatie 7
Badge +3

Als ik op Eindhoven Centraal al een omroep krijg over werkzaamheden en gewijzigde dienstregeling tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe, dan moet het toch ook niet teveel moeite zijn om op stations op trajecten waar de dienstregeling daadwerkelijk gewijzigd is, zo'n omroep te krijgen.

Reputatie 7
Badge +3

Het is een steeds terugkerende klacht, dat de dienstregeling wijzigt wegens werkzaamheden en dat reizigers niet afdoende geinformeerd worden. 

Reputatie 5

Het is probleem is dat er bij een reisadvies vaak niet wordt aangegeven dat de dienstregeling is aangepast. Dat was vroeger altijd zelfs als het geen gevolgen had voor je reis.

dan moet het toch ook niet teveel moeite zijn om op stations op trajecten waar de dienstregeling daadwerkelijk gewijzigd is, zo'n omroep te krijgen.

En dat gebeurd ook gewoon @mrfreeze op alle stations in bv regio Rotterdam.

@Momo De reizigers worden prima geïnformeerd, maar de reiziger kijkt of luistert er niet naar. Er wordt nog wel een heel klein beetje zelfredzaamheid verwacht door de reiziger. Als posters, omroep, vermelding op de site en in de App en gewijzigde reisplanner niet voldoende zijn, houd het een keer op.

Reputatie 7
Badge +3

En dat gebeurdt ook gewoon @mrfreeze op alle stations in bv regio Rotterdam.

Ik ga tot het tegendeel bewezen is, uit van de informatie die in dit topic beschikbaar is.

Ook geen omroepberichten.

Reputatie 7
Badge +3

Het punt is juist dat niet in alle gevallen er posters hangen of een omroep is, dat de meldingen op de website niet altijd duidelijk genoeg zijn en de reiziger maar altijd en voor iedere reis de reisplanner moet raadplegen. Het is niet alleen bij deze werkzaamheden maar een klacht die al langere tijd door reizigers geuit wordt. 

En dat gebeurdt ook gewoon @mrfreeze op alle stations in bv regio Rotterdam.

Ik ga tot het tegendeel bewezen is, uit van de informatie die in dit topic beschikbaar is.

Ook geen omroepberichten.

Tsja, dan zal er wel wat met mijn oortjes mis zijn @mrfreeze Zelf al eens gaan luisteren op verschillende stations ?

Reputatie 7
Badge +3

Nee. Ik hoor nu van jou voor het eerst “bewijs” dat er wel omgeroepen is. Had je ook eerder in de discussie kunnen vermelden, waren we een stuk sneller klaar geweest.

Had je ook eerder in de discussie kunnen vermelden, waren we een stuk sneller klaar geweest.

Ik woon of werk niet op een station, dus pas na een eigen waarneming, in dit geval meerdere @mrfreeze kan ik dit eventueel vermelden.

Reageer