beantwoord

Eerste IC trein pas om 7:03

• 15 januari 2017
  • 6 reacties
  • 283 Bekeken

Mijn vraag was een beetje ondergesneeuwd (toepasselijk wel) door een andere vraag in hetzelfde topic. Maar ik zou hier graag toch antwoord op willen hebben, omdat ik dit erg onlogisch vind.

Het gaat over het aanbod van intercity's in het zuiden. Overdag tot s'-avonds laat is er geen probleem en rijden er erg veel IC's. Echter de eerste intercity van Roermond naar Maastricht vertrekt pas om 7:03. Waarom zo laat pas de eerste intercity? Dit is erg laat vergeleken met andere regio's waar de eerste IC's al om 6:00 vertrekken of nog eerder. Hierdoor moet ik 's-morgen de Arriva stoptrein nemen, terwijl ik rond 6:30 liever de intercity zou willen nemen naar Maastricht.
icon

Beste antwoord door Yvonne NS 9 februari 2017, 13:29

Excuus voor mijn late reactie Roel_.

Ik zie dat dit in de vorige dienstregeling ook zo was. Rot om te lezen dat dit voor jou te laat is, op veel plaatsen gaat er inderdaad een trein eerder. Het aanbod qua reizigers hier is toch nog te laag. Je feedback ga ik intern doorzetten, het is fijn om te weten dat er wel animo voor is. Ik kan je niet op de hoogte houden van het interne proces helaas.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Vermoedelijk is dit het gevolg van dat u tegen de spitsrichting in reist. Er willen s morgens veel meer reizigers richting Utrecht reizen dan richting Maastricht. De eerste IC die wel doorrijdt is de eerste trein uit Alkmaar of Amsterdam.
Overigens gaat de eerste IC op wel meer plekken pas om 7:00 in de tegenspits richting, bijvoorbeeld Deventer-Enschede (eerste trein de andere kant op om 4:45u).
Valt nog mee, in Leeuwarden komt de eerste intercity van de dag pas om 9:17 aan, daarvoor alleen stoptreinen (al noemt de NS ze liever 'intercity, stopt op elk tussengelegen station').
Grappig... Ik had Heerenveen - Leeuwarden als vergelijkbaar traject genomen. Ik zag op de NS reisplanner dat om 6:29 de eerste IC treinen vertrekken vanuit Heerenveen en was ervan uitgegaan dat dit dus echt een Intercity verbinding was.

Met alle respect ik had nog nooit van Akkrum en Grou-Jirnsum gehoord... :S

Aan de andere kant, IC of niet, de eerste NS verbinding is er pas om 7:03 en dat is erg laat. Want een andere vergelijking is Assen - Groningen. De eerste NS verbinding vertrekt al om 6:33 vanuit Assen.

Ik zie dat dit in de vorige dienstregeling ook zo was. Rot om te lezen dat dit voor jou te laat is, op veel plaatsen gaat er inderdaad een trein eerder. Het aanbod qua reizigers hier is toch nog te laag. Je feedback ga ik intern doorzetten, het is fijn om te weten dat er wel animo voor is. Ik kan je niet op de hoogte houden van het interne proces helaas.
...het is fijn om te weten dat er wel animo voor is. Ik kan je niet op de hoogte houden van het interne proces helaas.

Bedankt voor het antwoord.

Ik denk dat er wel animo voor is... Als ik zie hoe druk de stoptrein van Arriva is 's-morgens vroeg is. Het zou mooi zijn als al die stoptrein stations overgeslagen zouden kunnen worden door een snelle IC verdbinding rond 06:30.
Reputatie 7
Badge +3
Dan zou die trein al om 6.00 uit Eindhoven moeten vertrekken (NS heeft geen standplaats in Roermond) en dan is die trein natuurlijk nog vrijwel leeg.

Overigens beginnen de diensten in de tegenrichting altijd veel later. De eerste IC van Den Bosch naar Eindhoven gaat bijv. ook pas om 7.09. Voor die tijd rijden er bij gebrek aan voldoende reizigers alleen sprinters net als in uw geval.

Reageer