beantwoord

Eindhoven - Nijmegen/Arnhem na 18:00

• 18 december 2017
  • 7 reacties
  • 568 Bekeken

Beste,

Met de nieuwe dienstregeling is de reistijd na 18:00 tussen Eindhoven en Nijmegen/Arnhem aanzienlijk langer dan voorheen. Een reis van Eindhoven naar Nijmegen duurt nu na 18:00 tussen de 15 en 21 minuten langer, d.w.z. een verlenging van 31 tot 43%...

Reden is dat de 2-minuten overstap in de Den Bosch eruit is omdat de IC naar Zwolle vanaf spoor 1 vertrekt. Nu was dit vroeger wel een problematische overstap maar in de huidige dienstregeling ziet men elke avond de trein voor zijn/haar neus vertrekken...

Is hier nog iets aan te doen met bijvoorbeeld een spoorwijziging in Den Bosch zodat er wel van het ene naar het andere perron overgestapt kan worden?
icon

Beste antwoord door DDietzen 18 december 2017, 18:32

Goedenavond, welkom op het forum!

NS is zich van deze situatie bewust. De spoorwijziging wordt met ingang van het wijzigingsblad februari doorgevoerd.
Bekijk origineel

7 reacties

Dank voor de reacties. Fijn dat de overstap straks weer terug komt, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald zullen we maar zeggen. De 2 minuten overstap is ook niet ideaal maar beter dan structureel 18 minuten wachten.
Reputatie 2
Nou lijkt me dat allemaal wel íéts meer moeite kostend, dan het simpelweg verwisselen van rijpaden/perrongebruik. Maar ik klaag liever hier, da's makkelijker. Heb me het ongeluk lopen klagen over de NO op de Zondag, heeft ook maaaanden geduurd... maar als ik me niet vergis werd dat nog opgelost terwijl het wijzigingsblad niet in was gegaan.
Badge
Als je wilt klagen over #regeltjes, klaag dan bij de IL&T. Zonder de #regeltjes daar hadden we allang twee Belgische treinen naar Roosendaal per uur, een Eurostar naar Londen, RB 61 naar Hengelo... Misschien zelfs kortere minimumopvolgtijden zodat er wat meer mogelijkheden zouden zijn qua dienstregeling. Maar nee... #regeltjes 🙂
Reputatie 2
Toch zal dat voor de meeste mensen raar te bevatten zijn. Immers het spoor veranderd niet, dus waarom dat dan perse tot 10 februari moet wachten.... #regeltjes.
Badge
De wijzigingsbladen zijn in principe de enige momenten waarop structurele wijzigingen aan de dienstregeling mogen worden gemaakt (naast de ingang van een nieuw dienstregelingsjaar in december).

Sommige wijzigingen kunnen ook buiten die data plaatsvinden, zolang er al sinds het vorige wijzigingsblad een pad voor die wijziging klaarligt. Denk in deze aan RB 61 naar Hengelo (vanaf 14 januari 2018) of de opening van Zwolle Stadshagen (vanaf... ???).
In het geval van de spoorwijziging te Den Bosch moet ook met vertreksporen van andere treinen geschoven worden (ik gok de kerende Sprinter richting Deurne die dan naar 1 gaat zodat de IC naar Zwolle op 4b kan). Waarschijnlijk is die ingrijpendheid de belemmering om tussen de wijzigingsbladen door die aanpassing door te voeren.

Tot 10 februari wordt het hard lopen.
Reputatie 2
Fijn. Wat gaan we doen tot aan Februari? Enige uitleg waarom dat niet per direct kan. Of.. omdat 't wijzigingsblad pas 10 Februari zegt.....
Badge
Goedenavond, welkom op het forum!

NS is zich van deze situatie bewust. De spoorwijziging wordt met ingang van het wijzigingsblad februari doorgevoerd.

Reageer