beantwoord

elke dag is het bal met de icd en geen alternatief

• 22 januari 2019
  • 6 reacties
  • 163 Bekeken

Reputatie 1
Waarom is het elke dag bal als je met de icd gaat. Elke dag vallen er treinen uit maar er wordt geen alternatief geboden. Per 01/1/2019 gaan er elke dag treinen kapot dan mag je toch wel verwachten dat er een plan b is. Als er geen icd rijdt rijden er maar 2 treinen tussen Schiphol en Rotterdam. Dat kan toch niet. Dit is geen incident meer maar voorspel baar en dan kan je een alternatief organizeren. Waarom wordt dit niet gedaan. Heb dit meerdere keren gevraagd! Misschien een idee als het zo moeilijk is de vergunning die de ns heeft om op de hsl aan een andere partij te gunnen. Blijkbaar is de ns niet in staat dit probleem op te lossen. Hoelang kunnen we nog wachten. Misschien ook een idee om een eerlijk cijfters te geven over hoevaak treinen op tijd aankomen incl de vervallen treinen en ineens niet meer geplande treinen. Als het percentage onder de 90% krijgen alle abonements houders 10% van het abonements geld retour. Rijdt 80% niet dan 20% retour en zo gaat het verder. Ik verwacht dat we dan gemiddeld 40% van het abonements geld retour krijgen. Mensen hoeven geen claims meer in te voeren. Dat is pas klantvriendelijk.
icon

Beste antwoord door Slidestops 22 januari 2019, 11:52

In je verhaal klinkt het makkelijk, in de realiteit werkt het helaas anders. Het normale spoornet (zonder HSL) zit vol in de randstad. Het is niet even 1-2-3 mogelijk daar nog eens extra treinen doorheen te laten rijden. Dit wordt om die reden dan ook niet gedaan. Buiten de HSL zijn er 4 mogelijkheden per uur om met een intercity vanaf Schiphol naar Rotterdam te reizen. 2 direct en 2 met overstap. Deze rijden in beide richtingen. Er zijn nog meer mogelijkheden en combinaties mogelijk, maar dit zijn de snelste. Dat is op dit moment ook gewoon het alternatief - via het reguliere spoornet reizen.

Het gunnen van de "vergunning" aan een andere partij klinkt erg makkelijk. Als je dit doet, moet je er rekening mee houden dat er geen enkele treinvervoerder op dit moment nog even tientallen HSL treinen in de kast heeft staan. Deze moeten dan besteld en gemaakt worden. NS is hier al mee bezig en de trein zou eind 2020 op de rails moeten komen in Nederland. Bij een andere vervoerder kun je hier makkelijk minimaal 2 jaar bij op tellen. In de tussentijd zal je dan dus ook helemaal niets hebben tot over een paar jaar.

Wat betreft de vertraging. Die is gewoon (online) inzichtelijk. Bijvoorbeeld op https://vertraagd.com .
Je kunt een claim indienen voor compensatie. NS gaat niet pro-actief geld retour doen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Vandaag zal het helemaal erg zijn met de sneeuw. 😌
Reputatie 7
In je verhaal klinkt het makkelijk, in de realiteit werkt het helaas anders. Het normale spoornet (zonder HSL) zit vol in de randstad. Het is niet even 1-2-3 mogelijk daar nog eens extra treinen doorheen te laten rijden. Dit wordt om die reden dan ook niet gedaan. Buiten de HSL zijn er 4 mogelijkheden per uur om met een intercity vanaf Schiphol naar Rotterdam te reizen. 2 direct en 2 met overstap. Deze rijden in beide richtingen. Er zijn nog meer mogelijkheden en combinaties mogelijk, maar dit zijn de snelste. Dat is op dit moment ook gewoon het alternatief - via het reguliere spoornet reizen.

Het gunnen van de "vergunning" aan een andere partij klinkt erg makkelijk. Als je dit doet, moet je er rekening mee houden dat er geen enkele treinvervoerder op dit moment nog even tientallen HSL treinen in de kast heeft staan. Deze moeten dan besteld en gemaakt worden. NS is hier al mee bezig en de trein zou eind 2020 op de rails moeten komen in Nederland. Bij een andere vervoerder kun je hier makkelijk minimaal 2 jaar bij op tellen. In de tussentijd zal je dan dus ook helemaal niets hebben tot over een paar jaar.

Wat betreft de vertraging. Die is gewoon (online) inzichtelijk. Bijvoorbeeld op https://vertraagd.com .
Je kunt een claim indienen voor compensatie. NS gaat niet pro-actief geld retour doen.
Reputatie 1
het klopt dat ik een claim kan insturen, dat doe ik ook maar het claim proces is erg arbeidsintensief en je hoeft maar een typ fout te maken en he claim wordt afgewezen. Daarnaast claimen heel veel mensen niet. Aangezien de ns heel duidelijk hier op stuurt is het gunstig voor de ns dat mensen de hoop hebben opgegeven om te claimen. Door het andersom te doen wordt het veel inzichtelijke hoeveel mensen en hoeveel geld dit werkelijk hoort te kosten. De lasten horen ook bij de veroorzaker de liggen en niet bij de klant. Die is al de dupe doordat er elke dag vertragingen zijn. Daarnaast is de afdeling welke je rekening debiteerd als enige afdeling wel goed bezig. Gebeurd namelijk nooit dat er te laat of te weinig gedebiteeerd wordt. Aan de hand van het werkelijke % kan dan het nieuwe maandbedrag gecorrigeerd worden. Klopt wat je zegt dat andere providers eerst de treinen moeten bestellen naar ik heb ook gehoord uit de mond can conducteurs dat de ns erg bang is deze licentie te verliezen en treinen soort van onder voorbehoud gereserveerd hebben. Grote kans dat het echt niet beter wordt in 2020. Ook grappig om te horen dat de boemel naar Uitgeest in eens een alternatief is. Een hele tijd geeft de klantenservice aangegeven dat dit geen alternatief is omdat de trein te vol is en elke paar 100 meter stopt en zowel bij breukelen als in woerden volgens de planning minstens 5 min of langer stil staat. Heel af en toe neem.ik die trein en sorry hoor maar ik ben bang dat jij er niet mee rijdt, vrolijk word je niet van die trein. Je knieën zitten in je nek als dehe tenminste kan zitten en he wordt misselijk van alle stops. Ik lees graag en dat kan echt niet. Deze trein is niet geschikt voor lange stukken.
Reputatie 7
Badge
het klopt dat ik een claim kan insturen, dat doe ik ook maar het claim proces is erg arbeidsintensief en je hoeft maar een typ fout te maken en he claim wordt afgewezen. Daarnaast claimen heel veel mensen niet. Aangezien de ns heel duidelijk hier op stuurt is het gunstig voor de ns dat mensen de hoop hebben opgegeven om te claimen. Door het andersom te doen wordt het veel inzichtelijke hoeveel mensen en hoeveel geld dit werkelijk hoort te kosten. De lasten horen ook bij de veroorzaker de liggen en niet bij de klant. Die is al de dupe doordat er elke dag vertragingen zijn. Daarnaast is de afdeling welke je rekening debiteerd als enige afdeling wel goed bezig. Gebeurd namelijk nooit dat er te laat of te weinig gedebiteeerd wordt. Aan de hand van het werkelijke % kan dan het nieuwe maandbedrag gecorrigeerd worden. Klopt wat je zegt dat andere providers eerst de treinen moeten bestellen naar ik heb ook gehoord uit de mond can conducteurs dat de ns erg bang is deze licentie te verliezen en treinen soort van onder voorbehoud gereserveerd hebben. Grote kans dat het echt niet beter wordt in 2020. Ook grappig om te horen dat de boemel naar Uitgeest in eens een alternatief is. Een hele tijd geeft de klantenservice aangegeven dat dit geen alternatief is omdat de trein te vol is en elke paar 100 meter stopt en zowel bij breukelen als in woerden volgens de planning minstens 5 min of langer stil staat. Heel af en toe neem.ik die trein en sorry hoor maar ik ben bang dat jij er niet mee rijdt, vrolijk word je niet van die trein. Je knieën zitten in je nek als dehe tenminste kan zitten en he wordt misselijk van alle stops. Ik lees graag en dat kan echt niet. Deze trein is niet geschikt voor lange stukken.
De ICNG treinen zijn gewoon besteld en komen (als het toelatingsproces en de testritten goed verlopen) vanaf volgend jaar in e dienstregeling te rijden. NS zit echt niet te wachten op treinen die om de haverklap stilstaan, maar als de software van een loc foutjes bevat, ben je afhankelijk van het bedrijf wat die software levert om dat op te lossen. Men dacht met de nieuwste software de grootste oorzaak van de strandingen verholpen te hebben, dat is helaas maar ten dele waar. Ook met de nieuwste software komt het nog steeds voor dat de computer van de loc (die het beveiligingssysteem regelt) crasht en de loc gereset moet worden. Dit is niet een kwestie van even een schakelaartje omzetten, maar duurt 15-20 minuten voor je weer verder kan.

Ik heb er vertrouwen in dat de ICNG het beter gaat doen, Alstom heeft namelijk ondertussen wel bewezen goede (hogesnelheids)treinen te kunnen bouwen.
Reputatie 1
misschien een steek onder water wie heeft deze treinen besteld. Ns wilde met de freye rijden en kiest zelf voor het materiaal wat het goedkoopst is en totaal geen track record. Zijn 5 jaar verder en gaat nog steeds bagger. Ik ben dus door ervaring niet positief gestemd over de toekomst. Een voordeel slechter kan het niet worden. Althans dat hoop ik, fingers crossed.
Reputatie 7
Het is niet per definitie dat de NS de goedkoopste wil. Je moet een Europese aanbesteding doen, je wensenlijst op tafel gooien en dan de goedkoopste nemen. AnsaldoBreda heeft met de Fyra een baggerproduct afgeleverd - maar er zijn meerdere treinen van die maker die wel gewoon goed werken..

Reageer