En daar is de campagne weer......op tijd je bed uit om de trein te halen

• 22 januari 2018
  • 31 reacties
  • 609 Bekeken

Reputatie 5
Krijg net een nieuwsbrief van NS. En wederom het verhaal fluiten = niet meer instappen. Plaatje erbij van een poppetje dat nog heerlijk in bed ligt. Hier hebben we het toch uitgebreid gehad op dit forum. Het gros van de mensen rent zich te barsten om de trein te halen omdat de aansluiting krap is, de andere treinen vertraagd of het spoor ineens veranderd. Ik erger me rot dat er gesuggereerd wordt dat ik te lang in bed lag. Ik ben wel op tijd NS, nu jullie nog!! Je kunt deze campagne toch met andere plaatjes onder de aandacht brengen. Echt wat een gemiste kans dit. En nee dit is niet tegen de moderators bedoeld, jullie stonden open voor onze eerdere klachten/ opmerkingen.

31 reacties

Reputatie 5
Mijn vraag is dus eigenlijk: waarom ?
Reputatie 7
Badge
Simpel, omdat NS zo los van elkaar bezig is dat ze een enkel idee heeft wat er links en rechts gebeurt
Reputatie 5
Tja....ik dacht ik meld het toch maar even op t forum. Meer kan ik er ook niet mee.
Heel erg makkelijk vd NS om de schuld in de schoenen vd passagier te schuiven.
Hoi Sim70, ik kan me voorstellen dat je er zo tegenaan kijkt als je vaak problemen ervaart. Ik zet het inderdaad door voor je!
Misschien te beginnen met die ellendige posters weg te halen.
Ik denk niet dat sim70 de enige is die vaak problemen ervaart, dus aan hem zal het liggen
Reputatie 7
Badge +3
Had vandaag ook weer een nieuwsbrief in de mail waar dit in stond. Staat dan o.a.:

Zorg er daarom voor dat u ruim voor vertrek in de trein zit.

Wat verstaat men bij NS onder "ruim voor vertrek" wanneer reizigers op sommige stations maar net 30 tot 40 seconden de tijd krijgen om in en uit te stappen.
Ook wordt er regelmatig al gefloten wanneer reizigers die al ruim op tijd op het perron stonden nog moeten instappen.

Ik sta de meeste ochtenden (ruim voor tijd) samen met een blinde reiziger op het perron en ik begeleid hem dan naar de deur. De trein die wij nemen is een SGM, deze man voelt dan eerst met zijn stok waar het opstapje is. Ik laat hem eerst instappen en stap na hem in. Sommige andere reizigers die hem zien laten hem ook eerst gaan. Instappen bij onze deur duurt dan misschien enkele seconden langer, het komt dan wel eens voor dat er al gefloten wordt terwijl deze blinde meneer nog aan het instappen is en er dus nog enkele mensen daarna moeten instappen.
Heb vandaag een discussie gehad met een conducteur waarom een trein met +5 minuten vertraging toch binnen 4 minuten al weg is. Zijn antwoordt was dat ongeacht er vertraging is of niet je toch ruim op tijd aanwezig moet zijn op het perron. Nu sprak deze conducteur al de hele tijd op een beschermende manier, alsof ns geen schuld heeft en het wéér aan de passagier ligt. Dus ik heb het gesprekje maar opgeheven want er viel geen moer te bereiken.
Maar dus, doof, blind ,invalide of gezond, gewoon allemaal ruim op tijd op het perron aanwezig zijn , lieve reizigers? volgens de ns dus blijkbaar.
Misschien is het een tip voor de NS om die nieuwsbrief over op tijd uit je nest gaan iets wat ze aan eigen personeel eens moeten verzenden.
Reputatie 6
Misschien is het een tip voor de NS om die nieuwsbrief over op tijd uit je nest gaan iets wat ze aan eigen personeel eens moeten verzenden. :D

En dan ook vergezeld met een zelfde soort infantiele posters om het personeel te leren klokkijken zodat treinen niet te vroeg vertrekken.
Reputatie 7
Vertraging kun je goedmaken. Je gaat dus niet wachten op +5 maar zo snel mogelijk weg. Het is idd de bedoeling dat je voor de originele vertrektijd aanwezig bent.
Reputatie 5
Fijn dat je het doorzet Iris. Alleen....maanden terug bij de start van deze campagne is dat ook al gebeurd. Enorm veel reizigers storen zich aan deze campagne. We hebben hier een uitgebreide draad over gehad op het forum( kun je vast nog terug toveren). Ik snap werkelijk niet dat ie weer van stal wordt gehaald. En dat niemand van jullie communicatieafdeling zich iets van deze kritiek aantrekt en eea aanpast. Deze campagne getuigt van groot desrespect naar jullie klanten toe. Ik stoor me er echt gigantisch aan en ik ben zeker niet de enige. Als het een winkel betrof zou ik er niet meer kopen maar dat gaat in dit geval niet.
Slidestops, zoveel vertraging als de NS dagelijks geeft valt niet goed te maken. En dan ook nog doen alsof de schuld bij de klant ligt.
Reputatie 5
Misschien is het een tip voor de NS om die nieuwsbrief over op tijd uit je nest gaan iets wat ze aan eigen personeel eens moeten verzenden.

Hier moet ik dan stiekem om lachen. Er zullen genoeg mensen bij Ns onregelmatig werken om voor de reizigers te zorgen. Daar wil ik niets aAn af doen. Maar zoals gezegd zorg voor meer bekendheid over de vertrekprocedure en haalt idd die infantiele posters weg.
Ik klaag net zolang door tot de Deutsche Bahn hier die machtspositie van jullie gaan overnemen.
Ik hoop dat de passagiers in eindoven uit hun bed zijn, we komen zo aan op het station met natuurlijk WEER vetraging +4. Wel snel instappen!
Reputatie 5
@TiredofNS: ik voel een tegencampagne opkomen 😃
Reputatie 7
Het stiptheidspercentage is nog nooit zo hoog geweest (boven de 90%). De DB kan bij het aflopen van de concessie in 2025 meebieden.
Reputatie 7
Badge
nieuwsbrief van de NS: Zorg er daarom voor dat u ruim voor vertrek in de trein zit. En wat doe je dan als de trein te vroeg vertrekt? Opstaan en aan de noodrem trekken?
Reputatie 7
Badge
Het stiptheidspercentage is nog nooit zo hoog geweest (boven de 90%).
Ja duh! Als je autistisch wegrijdt voordat je klanten kunnen overstappen, of wanneer je stations voorbijrijdt... https://forum.ns.nl/dienstregeling-59/trein-rijd-door-alweer-44156/index1.html#post295531 dan haal je altijd de hoogste score 😞 😠
Ik heb de cijfers zelf niet, maar ik kan toch niet anders dan opmerken dat ik dacht dat de overstappers de uitzondering zijn en de mensen die te zich verslapen, de tijd vergeten, nog net even snel de afwas af willen maken, nog net dat praatje van 2 minuten met een bekende onderweg doen, lekke band, bus kwam te laat aan bij het station of welke andere reden je ook kunt hebben de regel is. Zie ik iets over hoofd? Want ik vermoed dat de afdeling marketing ook deze informatie heeft en hanteert bij de campagne. Uiteraard is de uitzondering een vervelende kwestie en komt dit veel vaker voor dan enig reiziger lief is, dat is hier en in andere topics uitvoerig besproken. Maar ik verbaas me soms toch over hoe sommigen hier statements tot in het extreme weten te trekken uit frustratie, alhoewel ik de frustratie dan wel weer snap.
Reputatie 7
Badge
Maar ik verbaas me soms toch over hoe sommigen hier statements tot in het extreme weten te trekken uit frustratie, alhoewel ik de frustratie dan wel weer snap.
Het is niet tegen jou bedoeld. Arnold NS.

Het is inderdaad een frustratie als je na gemiste overstap "want we moeten zo nodig op tijd rijden" zulke ronkende badinerende teksten van NS Marketing ontvangt. Voor mij 1 van de redenen om NS emails te blokkeren, omdat er kennelijk geen scheiding kan zijn tussen informatie en opdringerige reclame van NS.

Je schrijft dat je vermoedt "dat de afdeling marketing ook deze informatie heeft" en hanteert bij de campagne. We zijn benieuwd hoe NS dat heeft laten onderzoeken/meten.
@klant_Jac, Dat durf ik je niet met zekerheid te typen, deze informatie heb ik niet. Maar blijkbaar is mijn gedachte dan vreemder dan ik in eerste instantie dacht?
Reputatie 7
Badge +3
Blijft nog steeds de vraag staan waarom NS structureel probeert de treinen te vroeg te laten vertrekken. Wanneer gaat de campagne beginnen onder het NS-personeel met de titel "Vertrektijd = uiterste instaptijd voor onze beste reizigers". Dan kan die infantiele rommel over dat fluiten niet meer instappen is meteen de prullenbak in.
Krijg net een nieuwsbrief van NS. En wederom het verhaal fluiten = niet meer instappen. Plaatje erbij van een poppetje dat nog heerlijk in bed ligt. Hier hebben we het toch uitgebreid gehad op dit forum. Het gros van de mensen rent zich te barsten om de trein te halen omdat de aansluiting krap is, de andere treinen vertraagd of het spoor ineens veranderd. Ik erger me rot dat er gesuggereerd wordt dat ik te lang in bed lag. Ik ben wel op tijd NS, nu jullie nog!! Je kunt deze campagne toch met andere plaatjes onder de aandacht brengen. Echt wat een gemiste kans dit. En nee dit is niet tegen de moderators bedoeld, jullie stonden open voor onze eerdere klachten/ opmerkingen.

De NS heeft nog steeds geen helder en bruikbaar antwoord gegeven op de vraag: waarom is de gecommuniceerde tijd (spoorboekje/borden) niet de laatste instaptijd (vgl: final boarding in luchtvaart). De hele dienstregeling schuift dan misschien 30 seconden op, maar er is geen effect op aansluitingen.
Het is al vaak gezegd: veel reizigers zijn juist door deze basale miscommunicatie op het verkeerde been gezet
Het is meer dan waarschijnlijk dat het aantal reizigers dat na het fluitsignaal nog probeert in te stappen significant zal afnemen als deze aanpassing plaatsvindt. NS: Waarom niet deze simpele bijdrage aan de veiligheid op het spoor ?

Reageer