beantwoord

Enschede - Apeldoorn

• 19 oktober 2016
  • 3 reacties
  • 204 Bekeken

In de nieuwe dienstregeling rijdt de sprinter van Enschede naar Apeldoorn nog maar een paar keer per dag rechtstreeks. 'S ochtends vanaf 8 uur en 's middags tot 17.30 uur. Ik vind dit onbegrijpelijk. Ik reis dagelijks om 7.19 uur richting Rijssen. De afgelopen 8 (!) jaar zit deze trein behoorlijk vol. Nu wordt er een overstap van 20 minuten in gestopt. Dat is bijna 50% van de feitelijke reistijd (37 minuten). Er staat geen enkel ander voordeel tegen over. De intercity en de stoptrein naar Zwolle reiden gewoon op de 'oude' tijden, er is geen extra trein bijgekomen. De dienstregeling is in september 2016 ook al beperkt in de weekenden (nog maar 1 keer per uur een trein). Het oosten wordt alleen maar slechter verbonden qua trein. Ook wordt reizen rond de spits lastiger. Ik snap de keuze absoluut niet! Juist de vaste reiziger (geen student) is de dube van deze keuze. Ik hoop dat dit heel snel toch nog terug gedraaid wordt!
icon

Beste antwoord door Tamzin 19 oktober 2016, 10:33

Deze treinen reden buiten de spits door van Almelo naar Enschede v.v. op verzoek van de regio Twente, die ook de kosten betaalde. Omdat de regio na december echter niet meer wil betalen verdwijnen de treinen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Ik gok zomaar dat dit komt doordat de spitsrichting van deze trein duidelijk richting Enschede is. Daarom rijdt de trein eerder naar Enschede dan terug. Ik weet niet hoe druk deze trein is, maar wellicht zijn er in de daluren te weinig reizigers om deze trein te laten rijden tussen Enschede en Almelo?
Reputatie 7
Badge +3
Deze treinen reden buiten de spits door van Almelo naar Enschede v.v. op verzoek van de regio Twente, die ook de kosten betaalde. Omdat de regio na december echter niet meer wil betalen verdwijnen de treinen.
Reputatie 2
Dank @Tamzin voor de toelichting!

@Kvbart, mooier konden we het niet maken. Wij hadden een apart contract voor deze trein en dat is afgelopen, daarmee verdwijnen dan ook de treinen 😞

Reageer