beantwoord

Erg lange stop op station Olst .

• 19 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 278 Bekeken

Reputatie 1
Komende zondag moet ik vanwege werkzaamheden tussen 't Harde en Zwolle omreizen via Nijmegen/Arnhem en Deventer naar Zwolle . Nu viel het met op dat er in Olst een stop staat gepland van maar liefst 16 minuten ! :S
Weet iemand waarom ? Dat is toch wel heel bijzonder te noemen. Kan me geen station in Nederland herinneren waar een trein zó lang moet wachten . Ook heb ik op station Zwolle 24 minuten overstaptijd op de stoptrein naar Emmen (normaal 11 minuten). Door deze veel langere wachttijden ben ik nog eens ruim 40 minuten langer onderweg naar m'n eindbestemming !
icon

Beste antwoord door Coryza 19 augustus 2017, 10:34

Hi Niels83,

Dit komt vanwege de werkzaamheden bij Zwolle. Daar is nu veel minder capaciteit beschikbaar en het is een standaard procedure dat in dat geval een langere stop in Olst wordt ingelast omdat er in Zwolle simpelweg geen ruimte is. De IC's naar Zwolle vanuit Deventer komen afwisselend op spoor 9/10 aan, en in al die tussentijd gaan er ook nog andere treinen over die sporen heen en weer... dus creatief zijn met ruimte!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Hi Niels83,

Dit komt vanwege de werkzaamheden bij Zwolle. Daar is nu veel minder capaciteit beschikbaar en het is een standaard procedure dat in dat geval een langere stop in Olst wordt ingelast omdat er in Zwolle simpelweg geen ruimte is. De IC's naar Zwolle vanuit Deventer komen afwisselend op spoor 9/10 aan, en in al die tussentijd gaan er ook nog andere treinen over die sporen heen en weer... dus creatief zijn met ruimte!
Reputatie 1
[quote=Coryza]Hi Niels83,

Bedankt voor je antwoord , maar naar mijn idee is dit niet logisch want ....,

Ik snap dat er werkzaamheden zijn in Zwolle (aansluiting Kamperlijntje op de bovenleiding en nog diverse andere kleinere werkzaamheden) , maar deze zijn aan de westzijde van het station .

- De Intercity's van Deventer naar Zwolle komen altijd al aan op spoor 9/10 . Dit is dus geen verschil .

- De Intercity's naar Groningen en Leeuwarden rijden over het midden van het rangeerterrein . M.a.w : er hoeft niet gekruist te worden met de IC's naar Deventer / Nijmegen .

- Welke andere treinen rijden er nog meer over het baanvak tussen Zwolle en Deventer/Nijmegen ? Naar mijn idee rijden er toch gewoon 4 IC's per uur over ? (2 heen en 2 terug).
Reputatie 7
Badge +3
Zonder dat we precies weten welke sporen rond het emplacement in Zwolle buiten dienst zijn valt weinig te zeggen over de capaciteit en de dienstregeling.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb het gevoel dat ProRail ook andere werkzaamheden uitvoert dan alleen die elektrificatie.

Reageer