beantwoord

Extra intercities Zwolle-Utrecht?

  • 5 September 2022
  • 3 reacties
  • 163 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Tussen Lelystad en Dronten rijden er tenminste tot 14 september (!) geen treinen. Dit betekent dat het traject Zwolle-Utrecht 2x zo druk wordt omdat Zwolle-Den Haag via Lelystad eruit ligt. Gaat de NS met extra treinen rijden? Of langere treinen? Vandaag is de eerste dag van deze storing en het is al enorm druk...

icon

Beste antwoord door Anonymous 5 September 2022, 16:00

Bekijk origineel

3 reacties

De logistieke puzzel moet weer opnieuw gemaakt worden qua materieel en personeel en dat kost behoorlijk wat tijd gezien de impact van de stremming.

De serie Den -Haag naar Groningen/Leeuwarden is nu opgedeeld in treinen Zwolle - Leeuwarden/Groningen en treinen Lelystad - Den Haag.

Het zal dus lastig zijn om materieel vrij te spelen om de treinen via Utrecht te verlengen en als dat wel kan moet er gekeken worden bij welke trein dat het hardste nodig is.  Voor volgende week zou ik zeker geen aanpassingen verwachten qua treinlengtes, als het zo en zo al mogelijk is.

Ik denk het inderdaad niet, maar ik kan de feedback uiteraard altijd doorzetten. Waarom weet ik helaas ook niet.

Tussen Lelystad en Dronten rijden er tenminste tot 14 september (!) geen treinen. Dit betekent dat het traject Zwolle-Utrecht 2x zo druk wordt omdat Zwolle-Den Haag via Lelystad eruit ligt. Gaat de NS met extra treinen rijden? Of langere treinen? Vandaag is de eerste dag van deze storing en het is al enorm druk...

Voorlopig rijdt de NS geen langere of extra treinen. Sommige treinen zijn juist korter dan normaal (zoals de trein van 17.50 uit Zwolle). Waarom niet? Geen idee. 

Reageer