Extra stops IC op sprinterstations bij vervallen spinter

Reputatie 7
Badge +3
  • Super user
  • 6737 reacties
Voor degene die van mening zijn dat ik alleen maar kritisch ben en dingen die mis gaan onder de aandacht wil brengen, hier even juist het tegenovergestelde.

Vandaag vielen 2 sprinters op het traject Den Haag - Dordrecht uit (de 5129 naar Dordrecht en de 5120 naar Den Haag). In plaats hiervan maakten de IC's naar Vlissingen en naar Amsterdam extra stops op Delft Zuid, Rijswijk en Moerwijk.
Ik neem aan dat de reizigers voor de vervallen sprinter hier blij mee waren.

https://www.ovtijden.com/arnu/rl/2216/2018-04-14T08:07:00+0200
https://www.ovtijden.com/arnu/rl/2229/2018-04-14T08:22:00+0200

Zelf heb ik dit afgelopen 2e kerstdag in de midag meegemaakt en van geprofiteerd
https://www.ovtijden.com/avtdag/DVNK/20171226/

Zo kan het ook! Top

10 reacties

Reputatie 7
Badge
Dankzij jouw alertheid is er aandacht voor de sprinterstations. Dus blijf hijgen in de nek van NS 😉
Reputatie 7
Badge +3
Leuk dat je me zoveel invloed toedicht :P
Maar ik vrees dat dat niet echt geval is.
Mooi toch dat dit dan wordt geregeld, komt natuurlijk wel door klachten in het verleden dat dit nu wel kan/gebeurt.
Reputatie 7
Badge +3
Inderdaad.

Zag laatst ook nog Twitter berichten van reizigers die laat op de avond onderweg waren in een vertraagde trein en dreigden de laatste aansluitende trein te missen, was een IC of sprinter vanaf Den Bosch. Die trein heeft toen na communicatie een minuut of 8 gewacht op de vertraagde trein en iedereen kon de overstap halen.
Reputatie 7
Bij laatste treinen gaat het altijd wel goed, anders moeten er taxi's of bussen worden besteld.
Badge
Probleem is alleen dat die dan alsnog moeten worden besteld voor velen die met de moedwillig vertraagde aansluitende trein meewillen. Zij missen zo namelijk hun busaansluitingen.
Prima dat er door IC treinen gestopt wordt op Sprinterstations, maar hoef je er daar niet uit, dan denk je alleen maar aan de oplopende vertraging !
Prima dat er door IC treinen gestopt wordt op Sprinterstations, maar hoef je er daar niet uit, dan denk je alleen maar aan de oplopende vertraging !

En zo zie je maar weer dat waar de een blij van wordt de ander er teleurgesteld door kan zijn. Altijd lastige keuzes ..
Reputatie 7
Badge +3

En die oplopende vertraging kan ook reuze meevallen.

De extra stoppende IC naar Amsterdam gister had op HS maar 4 minuten vertraging bij aankomst en ging weg +2. Met deze +2 haal je op Laan van NOI nog makkelijk de sprinter richting Leiden, daar heb je normaal 6 minuten voor. Op Leiden ook nog +2 maar daar ging de IC naar Groningen ook met +2 weg (gewacht op overstappers??).
Die naar Vlissingen had wel meer vertraging, op Rotterdam +7 dus zouden reizigers wellicht een sprinter naar Uitgeest of Dordrecht (diezelfde die uitviel op het stuk Den Haag - Rotterdam) hebben kunnen gemist. Maar voor die naar Dordrecht was er weer een mogelijkheid op Blaak.
En het was zaterdag, dus geen forenzen die op tijd op hun werk wilden zijn.

Goed om te weten dat je hier blij mee bent, Momo 😃 Goed dat dat ook gedeeld wordt inderdaad 😉

Reageer