beantwoord

Extra treinen traject Laan van NOI - Amsterdam Zuid

• 12 november 2018
  • 4 reacties
  • 235 Bekeken

Geachte NS,

Sinds kort reis ik via het traject Laan van NOI (den Haag) - Amsterdam Zuid. Ik merk dat dit traject in de ochtendspits heel druk bezet is, vrijwel nooit heb ik een zitplaats. Bij station Leiden komt er ook steevast een groot aantal mensen aan boord.

Een directe verbinding tussen dit traject gaat om het half uur, om .21 en .51 over het hele uur. Er is een verbinding met een overstap mogelijk, maar daarbij lukt het me soms niet om via Leiden de trein in te stappen vanwege grote drukte. Om verzekerd te zijn van een rit, pak ik daarom de directe verbinding.

Mijn vraag aan jullie is daarom: is het mogelijk om de trein met directe verbinding Laan van NOI - Amsterdam Zuid vaker dan 1x per half uur te laten rijden in de spitsuren? Ik weet niet wat mogelijk is i.v.m. drukte op de sporen in het algemeen, maar het lijkt mij dat hier grote behoefte naar is onder mijn medeforenzen.

In verband met mijn werk kan ik de trein niet later nemen.

Ik ben benieuwd, en bij voorbaat dank voor uw reactie.
icon

Beste antwoord door Treinspotter123 12 november 2018, 15:53

Probeer eens in de achterste van de tien wagons in te stappen. Daar kunt u zeer waarschijnlijk zitten!
Bekijk origineel

4 reacties

Badge
Vlak bij het station Laan van NOI bevind zich ook de stations Den Haag Centraal en Hollands Spoor waar meer treinen vandaan vertrekken naar Leiden Centraal dan vanaf Laan van NOI. Wellicht is het in uw geval verstandiger dan daar op een trein te stappen om zo een betere verbinding te krijgen op Leiden Centraal.
Probeer eens in de achterste van de tien wagons in te stappen. Daar kunt u zeer waarschijnlijk zitten!
Reputatie 6
Zou je misschien de tijden kunnen aangeven wanneer je dit ervaart? De ochtendspits is een ruim begrip.
Reputatie 7
@Treinspotter123 Dat is het standaard probleem op de Laan. Op HS is ook iedereen al voorin ingestapt, de laan nogmaals. Het is daar veel drukker dan achterin, waar vaak nog ruimte genoeg is.

Heb het al vaker op het forum gezegd; toen ik nog HC was met 12 rijtuigen dubbeldekker in de spits daar gereden. Achterste twee zaten misschien 20 mensen totaal, voorste rijtuig was proppen en staan.

Reageer