beantwoord

Flevo lijn

• 20 december 2017
  • 4 reacties
  • 201 Bekeken

Reputatie 1
Via een nieuwe vraag wil ik wederom aandacht vragen voor de Flevolijn. Hij lijkt ook vandaag weer te kwetsbaar. In het bijzonder de ic .s vanuit richting Zwolle. .Lelystad ...Almere cs Amsterdam cs ...Zoals u weet geen rechtstreekse trein ...De overstap op Almere cs is te krap. Bij de minste vertraging mis je de overstap en weg trein...wachttijd op nieuwe te lang. 20 min
Kan dat echt niet anders.
Vandaag vertrokken uit Amsterdam cs..start punt...17.08 ....we vertrekken om 17.11 en weg trein in Almere. ..wederom wachttijd om verder te kunnen....
Honderd mensen op perron ....Ja hoor..Er is een stoptrein maar die gaat niet verder dan Almere oostvaarders...
Oh ja..Natuurlijk komt het ook regelmatig voor in de andere richting....wederom kans op overstap te missen...vanochtend om 0713 ook weer vertraging richting Almere. ..Gelukkig is de trein blijven wachten. ...
Heeft het de echte aandacht van de ns? Jullie zien het toch zelf ook....De lijn staat bij rover in de top 10..
Wat kan ik nog meer doen ?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 20 december 2017, 20:37

Het probleem is bekend binnen de organisatie. Het blijkt ook uit de huidige stand van zaken dat er geen simpele oplossing is.
De krappe overstap is wellicht de boosdoener, hoewel ik ook liever zie dat treinen meer tijd hebben om op eventuele vertraging in te spelen. Laat dit zijn door het wachten op een vertraagde aansluiting of het langer wachten tot iedereen ingestapt is. Nu weten we dat het niet altijd haalbaar is, omdat het spoor ontzettend druk is en bepaalde treinen bij 2 minuten vertraging de hele dienstregeling op dat moment in de war kunnen brengen.

Ik zet jouw signaal door en wil je laten weten dat je niet de enige bent die dit probleem constateert en er ook hinder van ondervindt.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Het probleem is bekend binnen de organisatie. Het blijkt ook uit de huidige stand van zaken dat er geen simpele oplossing is.
De krappe overstap is wellicht de boosdoener, hoewel ik ook liever zie dat treinen meer tijd hebben om op eventuele vertraging in te spelen. Laat dit zijn door het wachten op een vertraagde aansluiting of het langer wachten tot iedereen ingestapt is. Nu weten we dat het niet altijd haalbaar is, omdat het spoor ontzettend druk is en bepaalde treinen bij 2 minuten vertraging de hele dienstregeling op dat moment in de war kunnen brengen.

Ik zet jouw signaal door en wil je laten weten dat je niet de enige bent die dit probleem constateert en er ook hinder van ondervindt.
Ik denk dat het fijnste is voor de flevolanders als de ic die nu enkel almere en amsterdam cs gewoon weer lelystad cs(lelystad is overigens nog steeds de hoofdstad van flevoland) almere cs en amsterdam cs.
Reputatie 5
Hou alsjeblieft op met "het spoor is te druk, 2 min vertraging brengt alles in de war". Flevoland heeft ruimte zat qua speling, vooral ter hoogte van Lelystad. In Almere zijn genoeg mogelijkheden om sprinters in te halen.

Vanaf Amsterdam kan ik me dit nog enigszins voorstellen, maar vanaf Zwolle absoluut niet. Die van 7:13 ligt puur aan Lelystad zelf. Vanaf Lelystad was er niks aan de hand, maar daar vertrok ie te laat. Zo vroeg zijn er ook geen treinen die in de weg zaten.

Conclusie: vanaf Zwolle moet je het probleem zoeken bij wat er gebeurde bij Lelystad en niet dat de dienstregeling krap is, want dat is zo vroeg gewoon dikke bullshit.

Overigens, gister reed de trein van 17:07 vanaf Amsterdam naar Almere gewoon op tijd.
Badge
Flevoland heeft wel ruimte zat voor speling, maar alles wat eromheen zit niet.
Als je te laat in de knoop Zwolle bent, geef je pakweg drie andere treinen een vertraging aan de broek bij vertrek. Weesp is erg vol (vandaar de uitbreiding naar 8 sporen), de Schipholtunnel zit bijna aan z'n max dus daar heb je zeker een sneeuwbaleffect bij vertraging, en de knoop Leiden C wil je ook niet verstoren.

Reageer