beantwoord

Flirt in de sprinters Tilburg-Eindhoven-Weert en Zutphen-Wijchen

• 5 april 2017
  • 9 reacties
  • 256 Bekeken

Hallo,
Volgens diverse sites had Flirt sinds maandag 3 april moeten rijden in de sprinters tussen Tilburg, Eindhoven en Weert en tussen Zutphen en Wijchen. Tot op heden gebeurt dit niet, terwijl er wel voldoende Flirt beschikbaar en rijvaardig zijn. Wat is de oorzaak van het niet rijden van Flirts in de sprinters tussen Tilburg, Eindhoven en Weert en tussen Zutphen en Wijchen? En wanneer gaan er Flirts rijden in de sprinters tussen Tilburg, Eindhoven en Weert en tussen Zutphen en Wijchen? Alvast bedankt voor het antwoord.
Groeten,
Erno-Berk
icon

Beste antwoord door Wouter NS 5 april 2017, 17:12

Het plan was van 3 april 2017. Ik krijg te horen dat ze gefaseerd worden uitgerold en er nog testritten gedaan worden. Dus nog even geduld voordat ze daadwerkelijk in de dienst komen. Daarnaast hebben we, zoals hierboven is genoemd wordt, personeel nodig die geschoold zijn voor rijden op de Flirt.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3
De verdere uitrol van de Flirt lijkt inderdaad stil te liggen. Ik vermoed dat het te maken heeft met de vele storingen en wellicht ook met de scholing van meer machinisten.
Goede vraag Erno-Berk.

Ik zal deze vraag intern gaan stellen. Als ik een antwoord heb dan kom ik bij je terug!
Omdat (naar wat ik begrepen heb) personeel uit Eindhoven nu ook de 1100 serie moet rijden (nieuwe IC Den Haag-Eindhoven). En nu zijn dus die slagen naar Weert en Tilburg Universiteit etc naar andere standplaatsen verschoven waar ze nog geen of te weinig personeel hebben zitten die bevoegd is voor de FLIRT.
Dankjewel @SGM2983. Ik kreeg een soortgelijk antwoord inderdaad.
Reputatie 7
Heb ook gehoord dat de Flirts nu de software update krijgen of hebben gehad met de treeplank, misschien dat er daarom ook nog wat aan de kant stana
Dankjewel voor het antwoord: wanneer gaat Flirt dan rijden op de sprinters tussen Tilburg, Eindhoven en Weert en tussen Arnhem en Zutphen?
Het is inmiddels al 5 april maar tussen Tilburg en Weert rijdt nog altijd DDZ.
Het plan was van 3 april 2017. Ik krijg te horen dat ze gefaseerd worden uitgerold en er nog testritten gedaan worden. Dus nog even geduld voordat ze daadwerkelijk in de dienst komen. Daarnaast hebben we, zoals hierboven is genoemd wordt, personeel nodig die geschoold zijn voor rijden op de Flirt.
Reputatie 7
Hij rijdt vandaag mee in de 6600 (Den Bosch - Dordrecht vv.)

Reageer