beantwoord

Formule 1 weekend

  • 12 August 2022
  • 28 reacties
  • 1051 Bekeken

Beste NS. Over een paar weken is het formule 1 weekend.  Vraag is of alle overige treinen in de omgeving van zandvoort ook nog rijden. Ik kom 2 dagen vanaf heemstede. En wil dan via Haarlem naar zandvoort met de trein. Kan dat ??

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 12 August 2022, 09:58

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +1

De dienstregeling is voor begin september nu al zichtbaar in de NS reisplanner. Er rijden per kwartier treinen vanuit Heemstede-Aerdenhout. Alleen vraag ik mij af of het niet een beter idee is om bijvoorbeeld met de fiets te gaan. Vanaf Heemstede is het zo'n 7 kilometer denk ik?

Er is natuurlijk ook nog een stakingsdreiging op het moment. 

Reputatie 7
Badge +3

Of Connexxion buslijn 80 van Heemstede-Aerdenhout naar Zandvoort als je niet wilt of kunt fietsen.

Dankjewel.  Ik logeer in heemstede.  2 fietsen huren voor dat weekend is heel erg duur. OV lijkt me dan beter.

Reputatie 7
Badge +1

Dankjewel.  Ik logeer in heemstede.  2 fietsen huren voor dat weekend is heel erg duur. OV lijkt me dan beter.

Ik begrijp het. Bus 80 is inderdaad een idee zeker als die dichtbij je logeeradres vertrekt.

Reputatie 7
Badge +3

Buslijn 80 wordt overigens niet genoemd in het overzicht op de website van de Grand Prix: https://dutchgp.com/c/u/Dutch-Grand-Prix-2022_Buslijnen-Connexxion_web.pdf

Wordt blijkbaar een beetje stilgehouden om capaciteitsproblemen te voorkomen.


Connexxion heeft een pagina met veel informatie over reizen per bus naar het circuit. Vanuit Heemstede kun je ook met bus 340 naar station Haarlem en dan met bus 81, 300 of 356 naar het circuit.

https://www.connexxion.nl/nl/landelijke-campagnes/dagticket-grand-prix-zandvoort

Reputatie 6

Dankjewel.  Ik logeer in heemstede.  2 fietsen huren voor dat weekend is heel erg duur. OV lijkt me dan beter.

Wellicht is het te populair maar OV Fiets zou wellicht goedkoper zijn dan een reguliere fiets huren. Enige is dus wel de zeer beperkte beschikbaarheid en kans op misgrijpen.

Reputatie 7
Badge +1

Buslijn 80 wordt overigens niet genoemd in het overzicht op de website van de Grand Prix: https://dutchgp.com/c/u/Dutch-Grand-Prix-2022_Buslijnen-Connexxion_web.pdf

Wordt blijkbaar een beetje stilgehouden om capaciteitsproblemen te voorkomen.


Connexxion heeft een pagina met veel informatie over reizen per bus naar het circuit. Vanuit Heemstede kun je ook met bus 340 naar station Haarlem en dan met bus 81, 300 of 356 naar het circuit.

https://www.connexxion.nl/nl/landelijke-campagnes/dagticket-grand-prix-zandvoort

 

Ik vraag mij bij nader inzien toch even af of met de bus wel zo'n goed idee is want ik denk dat er nog steeds veel mensen met de auto naar de Grand Prix komen. De Zandvoortselaan is één rijbaan dus dat kan wel eens een lang busritje worden. Via de Bloemendaalsestraatweg rijden er dacht ik geen bussen.

Reputatie 7
Badge +3

Het hangt er een beetje vanaf waar je in Heemstede logeert. Is het niet te ver van het station dan is bus 80 de handigste en goedkoopste optie als je met de OV-chipkaart reist. In 14 minuten van station Heemstede-Aerdenhout naar Zandvoort Centrum voor €1,97 per enkele reis.

@Henkpeetersen Zonder doorlaatbewijs kom je helemaal niet met de auto in Zandvoort. Lijn 80 zal zonder veel oponthoud kunnen rijden.
https://www.rodi.nl/haarlem/sport/239651/formule-1-zandvoort-verkeersmaatregelen-haarlem-rondom-de-grand

Reputatie 7
Badge +1

Dankjewel.  Ik logeer in heemstede.  2 fietsen huren voor dat weekend is heel erg duur. OV lijkt me dan beter.

Wellicht is het te populair maar OV Fiets zou wellicht goedkoper zijn dan een reguliere fiets huren. Enige is dus wel de zeer beperkte beschikbaarheid en kans op misgrijpen.

Dan moet je dus nog steeds naar Haarlem en kan je denk ik inderdaad net zo goed de trein nemen. Trein gaat om de 5 minuten van Haarlem, volgens mij is de overweg in Overveen ook afgesloten dat weekend dus ik denk dat de trein dan inderdaad de beste optie is. Maar hopen dat de FNV geen roet in het eten gaat gooien (Maar volgens mij maken ze zichzelf dan wel zo goed als onmogelijk). 

Reputatie 7
Badge +1

Het hangt er een beetje vanaf waar je in Heemstede logeert. Is het niet te ver van het station dan is bus 80 de handigste en goedkoopste optie als je met de OV-chipkaart reist. In 14 minuten van station Heemstede-Aerdenhout naar Zandvoort Centrum voor €1,97 per enkele reis.

@Henkpeetersen Zonder doorlaatbewijs kom je helemaal niet met de auto in Zandvoort. Lijn 80 zal zonder veel oponthoud kunnen rijden.
https://www.rodi.nl/haarlem/sport/239651/formule-1-zandvoort-verkeersmaatregelen-haarlem-rondom-de-grand

Ok mooi ben zelf één keer, begin van deze eeuw, naar de Grand Prix in Spa geweest en weet nog dat er toen geweldige files stonden.  

Vorig jaar tijdens F1 reden de treinen om het kwartier vanaf Leiden via Heemstede tot Haarlem. Ze reden vanaf Haarlem alleen niet door naar Amsterdam omdat de trein van Amsterdam naar Zandvoort om de 5 minuten reed.

Aangezien ik niet aanneem dat het dit jaar veel anders zal gaan lijkt me dat je prima van Heemstede naar Zandvoort met de trein kunt.

De bus lijkt me een slechte optie, groot risico dat die al in Haarlem vastloopt in het verkeer zeker als het ook nog redelijk strandweer is.

Reputatie 6

Dankjewel.  Ik logeer in heemstede.  2 fietsen huren voor dat weekend is heel erg duur. OV lijkt me dan beter.

Wellicht is het te populair maar OV Fiets zou wellicht goedkoper zijn dan een reguliere fiets huren. Enige is dus wel de zeer beperkte beschikbaarheid en kans op misgrijpen.

Dan moet je dus nog steeds naar Haarlem en kan je denk ik inderdaad net zo goed de trein nemen. Trein gaat om de 5 minuten van Haarlem, volgens mij is de overweg in Overveen ook afgesloten dat weekend dus ik denk dat de trein dan inderdaad de beste optie is. Maar hopen dat de FNV geen roet in het eten gaat gooien (Maar volgens mij maken ze zichzelf dan wel zo goed als onmogelijk). 

Nee hoor, Heemstede-Aerdenhout heeft ook OV fietsen. 

Reputatie 7
Badge +3

Vorig jaar tijdens F1 reden de treinen om het kwartier vanaf Leiden via Heemstede tot Haarlem. Ze reden vanaf Haarlem alleen niet door naar Amsterdam omdat de trein van Amsterdam naar Zandvoort om de 5 minuten reed.

Aangezien ik niet aanneem dat het dit jaar veel anders zal gaan lijkt me dat je prima van Heemstede naar Zandvoort met de trein kunt.

Dat is inderdaad dit jaar ook het geval, zie bv de vertrekstaat van Heemstede van de zaterdag https://treinposities.nl/vertrekstaat/heemstede-aerdenhout/2022-09-03

IC's om het kwartier van Den Haag C naar Haarlem die tussen Leiden en Haarlem op alle tussengelegen stations stoppen (de series 2100 en 2200) en niet doorrijden naar Amsterdam. De sprinter naar Haaarlem (6300) rijdt niet. 

 

Reputatie 7
Badge +1

Dankjewel.  Ik logeer in heemstede.  2 fietsen huren voor dat weekend is heel erg duur. OV lijkt me dan beter.

Wellicht is het te populair maar OV Fiets zou wellicht goedkoper zijn dan een reguliere fiets huren. Enige is dus wel de zeer beperkte beschikbaarheid en kans op misgrijpen.

Dan moet je dus nog steeds naar Haarlem en kan je denk ik inderdaad net zo goed de trein nemen. Trein gaat om de 5 minuten van Haarlem, volgens mij is de overweg in Overveen ook afgesloten dat weekend dus ik denk dat de trein dan inderdaad de beste optie is. Maar hopen dat de FNV geen roet in het eten gaat gooien (Maar volgens mij maken ze zichzelf dan wel zo goed als onmogelijk). 

Nee hoor, Heemstede-Aerdenhout heeft ook OV fietsen. 

@Lies87 Ik wil niet aan kansberekening gaan doen maar ik denk dat je die misschien zaterdagochtend om 4 uur "s-nachts misschien nog kan huren. Die zullen echt heel snel weg zijn en wellicht vrijdag al voor het hele weekend. Dus vandaar mijn verwijzing naar Haarlem waar wel veel fietsen aanwezig zijn. Maar ik denk dat TS of de trein of de bus gaat nemen.

Reputatie 6

Dankjewel.  Ik logeer in heemstede.  2 fietsen huren voor dat weekend is heel erg duur. OV lijkt me dan beter.

Wellicht is het te populair maar OV Fiets zou wellicht goedkoper zijn dan een reguliere fiets huren. Enige is dus wel de zeer beperkte beschikbaarheid en kans op misgrijpen.

Dan moet je dus nog steeds naar Haarlem en kan je denk ik inderdaad net zo goed de trein nemen. Trein gaat om de 5 minuten van Haarlem, volgens mij is de overweg in Overveen ook afgesloten dat weekend dus ik denk dat de trein dan inderdaad de beste optie is. Maar hopen dat de FNV geen roet in het eten gaat gooien (Maar volgens mij maken ze zichzelf dan wel zo goed als onmogelijk). 

Nee hoor, Heemstede-Aerdenhout heeft ook OV fietsen. 

@Lies87 Ik wil niet aan kansberekening gaan doen maar ik denk dat je die misschien zaterdagochtend om 4 uur "s-nachts misschien nog kan huren. Die zullen echt heel snel weg zijn en wellicht vrijdag al voor het hele weekend. Dus vandaar mijn verwijzing naar Haarlem waar wel veel fietsen aanwezig zijn. Maar ik denk dat TS of de trein of de bus gaat nemen.

Daarom zei ik dat er kans is op misgrijpen :) 

Reputatie 7
Badge +3

Waarom zou het verkeer in Haarlem vastlopen wanneer je helemaal niet in Zandvoort kunt komen met de auto? Het zal eerder rustiger dan op een normale mooie stranddag zijn dan drukker. Strandgangers zullen naar alternatieve badplaatsen gaan dan Zandvoort.

Waarom zou het verkeer in Haarlem vastlopen wanneer je helemaal niet in Zandvoort kunt komen met de auto? 

Veel mensen zullen met de auto naar Haarlem gaan en proberen vandaar met trein, bus of fiets in Zandvoort te komen.

Reputatie 7
Badge +3

@Tamzin Dat wordt juist door de organisatie afgeraden. Juist omdat er relatief weinig parkeerruimte is in Haarlem. Er is bovendien nauwelijks gelegenheid voor P+R in Haarlem. De 100 plekken in Spaarnwoude zijn zo weg.

Het advies is om een stuk verder weg te parkeren en dan met het OV naar Zandvoort te reizen. Als je uit de regio komt en het is mooi weer kun je het beste gaan fietsen. Strandgangers willen die dagen echt niet naar Zandvoort.

@Tamzin Dat wordt juist door de organisatie afgeraden. Juist omdat er relatief weinig parkeerruimte is in Haarlem. 

Dat kan ik begrijpen van de organisatie maar als je met meer mensen gaat is het wel de goedkoopste oplossing. Ook dat fietsen zullen veel mensen vooral iets voor anderen vinden.

Houd er verder rekening mee dat het maximale aantal bezoekers dit jaar ruim 105.000 per dag is en vorig jaar was beperkt tot 65.000.

Ik verwacht dat weekend geen staking, want ik denk dat geen rechter een staking in het formule 1 weekend goed gaat keuren. 

Ik verwacht dat weekend geen staking, want ik denk dat geen rechter een staking in het formule 1 weekend goed gaat keuren. 

Die staking kan veel eerder beginnen en lang gaan duren en dan kan het F1 weekend er zo maar ook onderdeel van worden. Het personeel wil 20%, NS heeft geen rooie cent en de politiek gaat het ook niet betalen. Dan valt er dus weinig te onderhandelen of te bemiddelen. Uiteindelijk kan het na weken staken op een faillissement uitdraaien maar dan is de F1 al geweest..

Voor 99,9% zeker komt er geen staking in het formule 1 weekend. De bonden (alledriie, CNV, FNV en VVMC) staan hier nl niet achter ivm de grote impact en het verbieden door de rechter. 

Voor 99,9% zeker komt er geen staking in het formule 1 weekend. De bonden (alledriie, CNV, FNV en VVMC) staan hier nl niet achter ivm de grote impact en het verbieden door de rechter. 

Ik denk dat je onderschat hoe extremistisch FNV Spoor en VVMC geworden zijn. En een rechter zal een lopende staking niet gauw onderbreken.

 

Het personeel wil 20%, NS heeft geen rooie cent en de politiek gaat het ook niet betalen. Dan valt er dus weinig te onderhandelen of te bemiddelen. Uiteindelijk kan het na weken staken op een faillissement uitdraaien 

De ervaring bij stakingen, zeker bij de (semi-)overheid, leert juist dat er vaak ineens toch meer geld bleek te zijn dan dat er was.

Verder heeft de politiek NS altijd overeind gehouden. Een faillissement van vervoerder zo groot als NS is geen realistische optie. Zie het een beetje als een als banken als ING of ABN AMRO. Die moesten zichzelf redden, totdat bleek dat ze echt om zouden kunnen vallen en toen was er toch een oneindige hoeveelheid geld beschikbaar om ze te redden. 

De F1 in Zandvoort is verder ook gewoon geliefd bij een groot deel van de bonden en het personeel, dat verklaart misschien dat ze niet eens willen proberen om een staking er doorheen te krijgen 

@MoLa

Ik denk toch niet dat politiek Den Haag de portemonnee gaat trekken om 20% loonsverhoging te betalen. Wat NS biedt komt al neer op 10% wat meer is dan bij vrijwel alle recentelijk afgesloten CAO's. Aan de andere kant is er met vakbonden en rijdend personeel op dit moment geen redelijk gesprek meer mogelijk.

Reageer