beantwoord

Fout in dienstregeling?

• 11 april 2019
  • 10 reacties
  • 316 Bekeken

Er vertrekken vanuit Leeuwarden twee treinen om 16 over het hele uur van het zelfde perron naar Den Haag cs. Een trein rechtstreeks en een trein met 2 x overstappen. Hoe kan dit.
icon

Beste antwoord door Jeroen 11 april 2019, 15:26

Geen fout in de dienstregeling, maar met de ene trein reist u via Zwolle en dan via Lelystad en Schiphol en met de andere trein stapt u in Zwolle over naar de trein naar Utrecht en dan in Utrecht stapt u over in de trein naar Den Haag Centraal. Vanaf Leeuwarden tot Zwolle is het dezelfde trein en vanaf Zwolle verschilt het traject.

Die via Utrecht is iets sneller maar heeft een minimale overstap tijd op Utrecht en het risico is dan dat u deze overstap mist door een vertraging. Veiligste optie is de trein zonder overstap, nadeel van deze trein is deze week nog de werkzaamheden bij Leiden waardoor er veel drukte is in deze trein op het traject vanaf Almere.
Bekijk origineel

10 reacties

Badge
Ik denk dat ze in Leiden Murphy nu wel zat zijn en hem op de trein naar Utrecht hebben gezet. Schopt nu onderweg stennis.
Ik ben hem ook de laatste dagen genoeg tegen gekomen voor de komende tijd, dus hij mag het spoor nu wel weer even verlaten. 🤣
Reputatie 7
Badge +3
Ik denk dat ze in Leiden Murphy nu wel zat zijn en hem op de trein naar Utrecht hebben gezet. Schopt nu onderweg stennis.
Reputatie 7
Badge +3
Ik hoop dat Michiel via Lelystad is gereisd. Iets met Murphy en een defecte bovenleiding tussen Utrecht en Rotterdam/Den Haag ...
Reputatie 3
Ik zou toch overstappen, als dat niet teveel moeite is. Het risico van een gemiste overstap is niet zo groot, dan ben je acht minuten later in plaats van zeven minuten eerder. Zeker met die werkzaamheden bij Leiden zou ik het risico niet nemen, maar goed, dat is mijn persoonlijke voorkeur.
Reputatie 7
Badge +3
I know, maar het lijkt wel of Murphy deze weken extra zijn best doet.
Reputatie 7
Badge
plus af en toe een wisselstoring, seinstoring, defecte trein, defecte bovenleiding ..... eh hopelijk ben ik niets vergeten. Er is zo ongeveer iedere dag wel iets extra. Blijft een verrassing.
Die werkzaamheden zijn op een vaste plaats waarvan je wéét dat ze op dit moment worden uitgevoerd.
Een wisselstoring, seinstoring, defecte trein, defecte bovenleiding, overwegstoring, aanrijding of defecte brug kan overal op elk moment voorkomen en is niet te voorspellen 😉
Reputatie 7
Badge +3
nadeel van deze trein is deze week nog de werkzaamheden bij Leiden

plus af en toe een wisselstoring, seinstoring, defecte trein, defecte bovenleiding ..... eh hopelijk ben ik niets vergeten. Er is zo ongeveer iedere dag wel iets extra. Blijft een verrassing.
Reputatie 7
Badge +3
Het reisadvies met 2 overstappen is enkele minuten sneller en zal om die reden getoond worden.
Maar in beide gevallen is het tot Zwolle dezelfde trein.
Persoonlijk zou ik (wanneer er tenminste niet iets aan de hand op de route Lelystad / Schiphol) blijven zitten en iets later aankomen op Den Haag.
Reputatie 5
De Reisplanner geeft altijd ook de snelste reismogelijkheid. Tot Zwolle is het dezelfde trein, maar door in Zwolle en in Utrecht over te stappen kun je zeven minuten eerder in Den Haag zijn dan met de rechtstreekse trein.
Badge
Geen fout in de dienstregeling, maar met de ene trein reist u via Zwolle en dan via Lelystad en Schiphol en met de andere trein stapt u in Zwolle over naar de trein naar Utrecht en dan in Utrecht stapt u over in de trein naar Den Haag Centraal. Vanaf Leeuwarden tot Zwolle is het dezelfde trein en vanaf Zwolle verschilt het traject.

Die via Utrecht is iets sneller maar heeft een minimale overstap tijd op Utrecht en het risico is dan dat u deze overstap mist door een vertraging. Veiligste optie is de trein zonder overstap, nadeel van deze trein is deze week nog de werkzaamheden bij Leiden waardoor er veel drukte is in deze trein op het traject vanaf Almere.

Reageer