beantwoord

Frequentieverhoging weekend

Reputatie 1
Hallo
Vanaf het najaar zal deze trein vier keer per uur gaan rijden, dit is op meerdere websites te vinden.
Mijn vraag is of deze verbinding ook op de zaterdag 4x per uur zal gaan rijden?
icon

Beste antwoord door kamcon 8 april 2017, 13:28

Gouda - Alphen gok ik.

Volgens:

https://www.zuid-holland.nl/overons/bestuur-zh/gedeputeerde-staten/floor-vermeulen/@15249/rnet-alphen-gouda/

geldt de frequentie van 4x per uur alleen op werkdagen overdag.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Welke trein?
Reputatie 1
R-net, Gouda Alphen v.v.
Reputatie 4
Badge
Gouda - Alphen gok ik.

Volgens:
https://www.zuid-holland.nl/overons/bestuur-zh/gedeputeerde-staten/floor-vermeulen/@15249/rnet-alphen-gouda/
geldt de frequentie van 4x per uur alleen op werkdagen overdag.
Reputatie 1
Jammer, maar bedankt.
Reputatie 7
Badge +3
4x per uur in het weekend lijkt me ook wat overdreven.
Reputatie 1
Mwa zaterdag overdag zit de trein anders aardig vol
Reputatie 7
Badge +3
De provincie heeft een beperkt hoeveelheid budget en maakt dus keuzes. Extra treinen laten rijden kost extra geld.
Reputatie 6
Badge
Van Alphen naar Gouda stapt het overgrote deel over op een andere trein, het is dus vooral belangrijk dat de treinen goed aansluiten. Wat betreft Alphen: dat zijn mini treintjes die na een scheet al vol zitten.
Reputatie 7
Badge +3
Er gaan inclusief staanplaatsen toch 235 man in zo'n stel.
Reputatie 1
Van Alphen naar Gouda stapt het overgrote deel over op een andere trein, het is dus vooral belangrijk dat de treinen goed aansluiten. Wat betreft Alphen: dat zijn mini treintjes die na een scheet al vol zitten.
Valt volgens mij wel mee, Waddinxveen en Boskoop alleen al hebben een hoop in- en uitstappers
Reputatie 6
Badge
Wat noem jij een hoop? Ik weet wel zeker dat Waddinxveen en Boskoop samen nog geen 3500 reizigers hebben. En zoals ik al zei is Gouda voor maar weinigen de eindbestemming, dus zijn goede aansluitingen handiger dan 4x per uur. 4x Per uur is alleen in de randstad rendabel.

Reageer