beantwoord

Geen ICD treinen zaterdag 15 september

• 15 september 2018
  • 17 reacties
  • 341 Bekeken

Reputatie 1
Beste mensen,

Vandaag, zaterdag 15 september, rijden er in de ochtend en middag geen enkele intercity direct treinen tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal. Waardoor komt dit?

Er zijn geen storingen of werkzaamheden gemeld voor dit traject. Wel zijn er seinstoringen op de HSL tussen Rotterdam Centraal en Breda, maar ik neem aan dat dit niet de reden is om geen enkele ICD te laten rijden.
icon

Beste antwoord door Tochjo 15 september 2018, 13:58

Het opheffen van deze treinen heeft te maken met de werkzaamheden tussen Amsterdam Centraal en Schiphol Airport. Zie dit topic.
Bekijk origineel

17 reacties

Badge +3
Het opheffen van deze treinen heeft te maken met de werkzaamheden tussen Amsterdam Centraal en Schiphol Airport. Zie dit topic.
Het zijn inderdaad geplande werkzaamheden, ze waren ook aangekondigd, maar de NS lijkt vergeten te zijn om ook het traject 'Rotterdam - Schiphol' aan te vinken bij deze werkzaamheden waardoor er geen melding verschijnt bij het plannen van je reis en de werkzaamheden niet op de actuele spoorkaart verschijnen.
Reputatie 6
Badge
In het andere Topic, waar Tochjo hierboven naar verwijst, blijkt dat NS hier vijf dagen gelden al op gewezen is en toch was het te lastig / gebrek aan interesse richting de klant /simpelweg niet boeiend of een andere reden om deze werkzaamheden alsnog te (laten) verwerken. Dingen kunnen fout gaan, maar als NS erop gewezen wordt en vervolgens niets mee doet, tja....

Maar goed veel dingen die met de HSL te maken hebben zijn voor alle betrokken partijen lastig, of het nu gaat om wisselstoringen, toeslagpalen op perrons, kapotte treinen en nu dus ook informatievoorziening over geplande werkzaamheden..... Lastig, lastig, lastig.
Reputatie 7
Badge +3
Het staat nu toch wel bij de werkzaamheden. Volgens mij stond er eerder alleen dat de dienstregeling tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Sloterdijk/Schiphol Airport aangepast was.

Je krijgt alleen zoals wel vaker geen melding in de reisplanner.

Reputatie 6
Badge
Dat is dan sinds vandaag... Goed om te lezen dat NS dan nog lerend vermogen heeft....

Puntje van aandacht blijft dan het traject dat niet aangeduid wordt. Hopelijk wordt een verantwoordelijke er op aangesproken. Het overkomt mij iets te vaak dat er op eens verrassingswerkzaamheden zijn, in plaats van aangekondigde.
Reputatie 7
Badge +3
Als het sinds vandaag is vind ik het rijkelijk laat. Als reiziger wil je dit vantevoren weten.
Reputatie 7
Ik vind trouwens dat de hoeveelheid werkzaamheden in het weekend echt een beetje te veel zijn.
Je kan eigenlijk bijna nergens meer naartoe reizen met de trein. Bijna alles ligt er steeds uit.
Dat is voor mijn gevoel al jaren zo ja.
Reputatie 6
Badge
Als het sinds vandaag is vind ik het rijkelijk laat. Als reiziger wil je dit vantevoren weten.
Het is ook zeer laat. Te laat. Ik plan mijn weekenden indien nodig vaak om werkzaamheden heen. Daarom vind ik het fijn (en niet meer dan normaal) dat werkzaamheden tijdig bekend zijn.

Ik vind trouwens dat de hoeveelheid werkzaamheden in het weekend echt een beetje te veel zijn.
Je kan eigenlijk bijna nergens meer naartoe reizen met de trein. Bijna alles ligt er steeds uit.

Je vraagt je bijna af in welke staat het spoor zich bevindt, als je al die werkzaamheden ziet. Maar goed, het zal nodig zijn.
Reputatie 7
Badge +3

Als het sinds vandaag is vind ik het rijkelijk laat. Als reiziger wil je dit vantevoren weten.Het is ook zeer laat. Te laat. Ik plan mijn weekenden indien nodig vaak om werkzaamheden heen. Daarom vind ik het fijn (en niet meer dan normaal) dat werkzaamheden tijdig bekend zijn.

Ja, en daar is dan ook de werkzaamheden pagina voor, om vantevoren te kunnen zien waar en wanneer er werkzaamheden zijn. Maar dan moet zo'n melding van werkzaamheden wel compleet zijn, en niet alleen aangeven dat de dienstregeling tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Sloterdijk/Schiphol Airport aangepast is.

Tip, kijk voor werkzaamheden eens op op https://www.somda.nl/forum/c36/Werkzaamheden/
Daar geeft een forumlid ook gelijk aan welke treinseries deels of geheel uitvallen. Heb je meer aan dat de onduidelijke info van NS. Onder "Werkzaamheden september" staan de werkzaamheden en vervallen treinen van de komende weekenden, zelfs 1e weekend oktober.
Reputatie 7
Je vraagt je bijna af in welke staat het spoor zich bevindt, als je al die werkzaamheden ziet. Maar goed, het zal nodig zijn.
Ja weetje. Er worden zoveel werkzaamheden verricht maar nog steeds komt het regelmatig voor dat er wisselstoringen/seinstoringen zijn.
Wat voor soort werkzaamheden worden er dan zoal verricht op het spoor vraag ik mij dan af. Tot nu toe lijken deze werkzaamheden vooral veel overlast te veroorzaken.
Volgens mij heeft het kabinet enkele jaren flink bezuinigd op ongeveer alles ....

En aan het aantal storingen vanwege de infra kun je eigenlijk wel zeggen dat het hard nodig is, tevens zijn er verschillende stukken spoor waar je flink heen en weer geschud wordt en waar dus ook onderhoud nodig is.

Het onderhoud is alles omvattend, van nieuwe stukken spoorrails, nieuwe wissels vervangen van seinen tot het rechttrekken/opnieuw ondervullen van het spoor. Daarnaast zijn er ook nog trajecten met huten spoorbielzen welke ook steeds meer vervangen worden door betonnen spoorbielzen met nieuwe rails er op.

Momenteel wordt er naar mijn idee een flinke inhaalslag gemaakt waar inderdaad veel overlast van is, maar van (ongeplande storingen) aan de infra hebben we denk ik meer last dan geplande werkzaamheden.
Reputatie 7
Ja maar ongeplande storingen komen minder vaak voor en duren maar een paar uur. Werkzaamheden duren echt gewoon twee volle dagen (zaterdag en zondag) en dat stuk traject ligt er dan ook gewoon helemaal uit. Dat is pas echt vervelend want al die tijd kan er niet op gereden worden en moeten mensen weer met de vervangende bus, en/of via een andere routen (waar nog geen werkzaamheden zijn) reizen. Daardoor duurt de reis ook een heel stuk langer.

Vooral reizigers die een Weekend vrij hebben zullen altijd (denk ik) erg balen hiervan.
Reputatie 6
De werkzaamheden kunnen vaak in theorie ook wel iets anders georganiseerd worden (klantvriendelijker, minder reizigershinder) of veel meer 's nachts uitgevoerd worden. Echter de struikelblokken zijn de Arbo-veiligheidseisen (veel gecompliceerder en strenger dan vaak in andere westerse landen) en de te hoge kosten van nog meer nachtwerk. Gevolg is dat wekelijks steeds veel trajecten er het hele weekend ook uit liggen. Sommige trajecten keren ook wel bijzonder vaak terug, het schijnt een eeuwigheid te duren om alles af te krijgen. En dan kan je weer van voren af aan beginnen 😉
Reputatie 7
Ja het mag inderdaad allemaal wel wat vriendelijker geregeld worden. (geld trouwens voor wegwerkzaamheden precies hetzelfde) want nu worden er gewoon hele stukken uitgegooid maar er word totaal niet nagedacht (of rekening gehouden) hoe ongelofelijk veel overlast dit soort dingen eigenlijk veroorzaken.
Klagen en klagen is makkelijk, @Trein-D en @Rene74
Kom eens met een serieus en doordacht plan tot in detail, incl. kostenplaatje, hoe het dan allemaal anders en beter kan met het onderhoud aan het spoor.
Daarmee is de reiziger, maar ook ProRail veel beter af en jullie eeuwig dankbaar voor.
Ga er eens een weekje voor zitten, neem daarbij bestaande werkzaamheden als voorbeeld en publiceer het alhier, ben zeer benieuwd........
Reputatie 7
Klagen en klagen is makkelijk, @Trein-D en @Rene74

Kom eens met een serieus en doordacht plan tot in detail, incl. kostenplaatje, hoe het dan allemaal anders en beter kan met het onderhoud aan het spoor.
Daarmee is de reiziger, maar ook ProRail veel beter af en jullie eeuwig dankbaar voor.
Ga er eens een weekje voor zitten, neem daarbij bestaande werkzaamheden als voorbeeld en publiceer het alhier, ben zeer benieuwd........

Nee, dat is te veel werk voor mij hoor (misschien dat Rene74 het wel wil doen) maar ik word nu al moe bij het idee. 😴

Maar ik had het niet alleen over werkzaamheden op het spoor trouwens. Werkzaamheden op de weg zijn ook heel irritant en precies om de zelfde reden als de werkzaamheden op het spoor. Het zijn gewoon te veel werkzaamheden op te veel plaatsen tegelijk. Tijdstip van de werkzaamheden zijn vaak beroerd. Het kost ook heel veel geld wat dus doorberekend word in het treinkaartje,(of als wegenbelasting in het geval je een auto hebt).
En dat vind ik gewoon vervelend eigenlijk.
Werkzaamheden die op het spoor plaatsvinden gebeuren altijd allemaal tegelijk in het weekend lijkt het wel. Waardoor het reizen in het weekend vaak gewoon helemaal niet prettig is.

Reageer