beantwoord

Geen Nachttrein Amsterdam-Eindhoven

  • 6 January 2023
  • 4 reacties
  • 209 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Beste,

Wanneer ik op deze link kijk zouden er elk uur 's-nachts in het weekend een nachttrein moeten rijden. Maar op de planner op NS zie ik deze treinen er niet bij staan. 

 

Is dit desinformatie of komen deze treinen nog te rijden? 

 

https://www.ns.nl/reisinformatie/bijzondere-trajecten/nachttreinen.html

 

 

icon

Beste antwoord door Edwin 6 January 2023, 10:42

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge

Als je dat bericht even goed doorleest, zie je dat die 2 onder een ander kopje staan dan de reguliere nachttreinen, namelijk:

Daarnaast rijden er extra late treinen in de nachten van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag op de trajecten (vertrek ongeveer rond 1.00 uur).

 

Die trein staat wel degelijk in de planner:

 

Danku, helaas heb ik niks aan dat tijdstip. 

Vervelend dat er tussen Amsterdam en Rotterdam/Utrecht wel elk uur 's-nachts een trein rijdt. Maar dat ze niet verder gaan.

Niet echt aanmoedigend om mensen de trein te laten pakken, maar wel vanuit het nachtleven de auto...

De nachttreinen naar Eindhoven werden in het verleden betaald door de Provincie Brabant. Omdat ze vooral gebruikt werden door studenten kwam er relatief weinig geld binnen en vond de Provincie de kosten te hoog worden en is er daarom mee gestopt.

Badge +3

Er waren vroeger ook nog nachtbussen van Utrecht naar Eindhoven, dat kostte dan 12 euro per rit of zo maar die rijden al jaren niet meer.

Als ik tegenwoordig een feestje of concert in Amsterdam heb (en geen zin of mogelijkheid om ergens te overnachten) dan reis ik naar Schiphol (genoeg te doen op Plaza) en dan om een uur of 5 richting Rotterdam. Vanuit daar naar Eindhoven de eerste trein en dan ben je rond 7:30 in Eindhoven.

Danku, helaas heb ik niks aan dat tijdstip. 

Vervelend dat er tussen Amsterdam en Rotterdam/Utrecht wel elk uur 's-nachts een trein rijdt. Maar dat ze niet verder gaan.

 

Niet echt aanmoedigend om mensen de trein te laten pakken, maar wel vanuit het nachtleven de auto...

Reageer