beantwoord

Geen sneeuw wel minder treinen

• 30 januari 2019
  • 2 reacties
  • 150 Bekeken

Beste NS,
Waarom rijden jullie treinen de gehele dag minder als er nog lang geen sneeuw ligt? Ik snap dat als er daadwerkelijk sneeuw valt jullie genoodzaakt zijn om minder treinen te laten rijden.
Waarom beslissen jullie om vanaf smorgens al de treinen minder vaak te laten rijden als er nog geen sprake is van sneeuwval? Hierdoor zijn de meeste treinen veel drukker en komen mensen of een uur te vroeg of te laat op hun werk.
icon

Beste antwoord door Cornelis van den Berg 30 januari 2019, 11:57

Als leek denk ik dat het komt dat een dienstregeling zo complex is dat het voor de hele dag moet en je niet midden op de dag het zomaar kan omgooien.
Treinen en personeel moeten beschikbaar zijn en dat vergt voorbereiding.
Je kan niet midden op de dag er schakels uithalen dan ploft de hele dienstregeling uit elkaar en zal het commentaar nog luider zijn.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Als leek denk ik dat het komt dat een dienstregeling zo complex is dat het voor de hele dag moet en je niet midden op de dag het zomaar kan omgooien.
Treinen en personeel moeten beschikbaar zijn en dat vergt voorbereiding.
Je kan niet midden op de dag er schakels uithalen dan ploft de hele dienstregeling uit elkaar en zal het commentaar nog luider zijn.
Hallo Diroeleveld en welkom bij de NS Community.

De informatie die Cornelis van den Berg geeft klopt. Een aanpassing van de dienstregeling voor een deel van de dag is erg complex en bijna onmogelijk om tijdens een dag te doen. Een dergelijke aanpassing moet NS voor 16:00 bekend maken, als het voor de volgende dag gaat gelden. In de loop van de avond/nacht worden vervolgens maatregelen genomen om de dienstregeling goed te kunnen draaien. Denk hierbij voornamelijk aan het verplaatsen van materieel naar een ander station.

Reageer